• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97102412753
  • خبرنگار : 71021

ماسک غربی‌ها را از چهره ایران در آلمان برداریم

نمایشگاه گردشگری آلمان

حدود دو ماه تا آغاز کار بورس بین‌المللی گردشگری در آلمان باقی مانده و ایران هنوز با چالش مالی برای شرکت در این رویداد روبه‌رو است.

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ که پیگیر برپایی غرفه ایران در نمایشگاه ITB برلین است، به ایسنا گفت: تکلیف زمین ایران را در این نمایشگاه مشخص کرده‌ایم و ضعیت حضور شرکت‌کنندگان ایرانی نیز تا حدی معلوم است. رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه‌ای قول داده بود در تامین اعتبار مورد نیاز نمایشگاه‌های مهم گردشگری همچون آلمان کمک کند که ما همچنان منتظریم این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آژانس‌ها کمک مالی کند که در این نمایشگاه شرکت کنند، آن‌ها هزینه‌های خود را می‌پردازند. مساله این است که این نمایشگاه اهمیت زیادی دارد، چهره‌ها و شخصیت‌های مطرح گردشگری در سطح وزیر در آن حضور می‌یابند و دیدارهای اثرگذاری بین خبرنگاران و مقامات صورت می‌گیرد. ما انتظار داریم سازمان متبوع در ایران نیز برای این بخش برنامه‌ای داشته باشد و پاویون دولت را در این نمایشگاه ایجاد کند.

پورفرح بیان کرد: به هر حال گردشگری شرایط حساسی دارد و حضور مقامات ایران و پاسخ‌هایی که به خبرنگاران بین‌المللی درباره امنیت و تهسیلات ویزا می‌دهند بسیار اثرگذار خواهد بود. ما بخش خصوصی هستیم و رسانه‌ها تمایل دارند واقعیت‌های کشورها را از زبان دولتمردان بشوند نه بخش خصوصی، پس حضور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا معاون گردشگری ایشان در چنین رویدادهایی بسیار اهمیت دارد. مخصوصا آن‌که حضور قوی ایران در مجامع بین‌المللی جزو اهداف گردشگری به شمار می‌آید.

نمایشگاه ITB آلمان که به بورس بین‌الماللی گردشگری معروف است یکی از مهمترین رویدادهای اثرگذار در برنامه ریزی سفر گردشگران غربی است. ایران با وجود تحریم ها و بحران های سیاسی بیشتر از دو دهه حضور مستمر در این نمایشگاه داشته و بخشی از برنامه جذب گردشگران اروپا را در این بورس بین المللی رقم زده است.

گزارش‌های پلیس مهاجرت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آنکه از رشد در آمار کلی سفر اتباع خارجی به ایران حکایت دارد اما کاهش سفر گردشگران اروپای غربی به ایران را نیز نشان می دهد. این سازمان در مهر ماه اعلام کرد که سفر گردشگران اروپایی به ایران ١٧ درصد کمتر از سال قبل شده است که تحریم ها و تهدیدهای آمریکا و همسو با آن، تبلیغات منفی رسانه‌ها، عامل اصلی آن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.