• شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97111307019
  • خبرنگار : 30054

نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی گردشگری و تعطیلات

نمایشگاه به عنوان کارآمدترین مرکز مبادله و معامله در تجارت امروز دنیا به حساب می‌آید، امروزه نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری به دو شکل برگزار می‌گردد. نوع اول در مراکز بین‌المللی و در سطح جهانی و نوع دوم برای به دست آوردن بازارهای جدید در کشورهای مستعد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت ایرسا نمای پارس، نماینده رسمی شرکت مسه اشتوتگارت، نوع اول نمایشگاه‌ها در مراکز بین‌المللی و در سطح جهانی است که در واقع محلی برای ارائه آخرین اختراعات و رونمایی از هر نوع محصول و خدمات بی‌رقیب و کم‌نظیر (همچون نمایشگاه تاپ‌ریزا فرانسه یا ITB برلین) می‌باشد و معمولاً حضور در این نمایشگاه‌ها برای دولت‌ها و سازمان‌های گردشگری الزامیست.

نوع دوم برای به دست آوردن بازارهای جدید در کشورهای مستعد برگزار می‌شود، این رویدادها برای بازاریابی و معرفی خدمات و سرویس‌های صنعت گردشگری ارزشمند می‌باشند. بنابراین همت مضاعف شرکت‌های خصوصی و انجمن‌های گردشگری را می‌طلبد که برای جذب مخاطب به صورت میدانی و با سرمایه‌گذاری و مشارکت در این نمایشگاه‌ها به جذب کمی و کیفی مشتریان بپردازند.

شرکت مسه اشتوگارت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های برگزار کننده توانست با عملکرد موفق شاخه‌هایی از نمایشگاه اصلی خود را در کشورهای دیگر اجرا نماید و علاوه بر انتقال دانش نمایشگاهی کیفیت این صنعت را ارتقا دهد. نمایشگاه فلز کاری AMB در ایران، نمایشگاه نان İbatech در ترکیه و نمایشگاه گردشگری و تعطیلاتCMT در چین از این نوع می‌باشند.

نمایشگاه CMT چین پدیده‌ای نو ظهور در صنعت توریسم است که جهت معرفی آخرین تحولات گردشگری، هتل داری، سفرهای گروهی و انفرادی و … با محوریت بازار چین ایجاد شد.

براساس گزارش Travel China Guide سفر بیش از ۱۳۰ میلیون گردشگر چینی به اقصی نقاط جهان در سال ۲۰۱۷ باعث شده این کشور به عنوان یکی از بزرگترین منابع توریست دنیا مورد توجه قرار گیرد.

نمایشگاه CMT چین طی هفت دوره موفقیت متوالی توانست خود را در صنعت گردشگری دنیا معرفی و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد جذب گردشگر خارجی قرار دهد. این نمایشگاه که در شرق چین برگزار می‌گردد به چند دلیل موقعیت متمایزی را برای مشارکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد، اول اینکه استان جیانگسو با بیش از ۷۹ میلیون جمعیت یکی از پر اهمیت‌ترین استان‌های چین می‌باشد. دوم حدود ۵۷۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۴ از این استان بازدید کرده‌اند که نشانگر اهمیت گردشگری این استان می‌باشد و در آخر نانجینگ پایتخت باستانی و دومین شهر بزرگ شرق چین همواره جایگاه ویژه‌ای برای تجار و گردشگران داشته است.

نمایشگاه CMTچین با تمرکز بر انتخاب بازارهای گردشگری و با ایجاد پلتفرم B2B و B2C فرایندهای بازاریابی متفاوتی را قبل، در حین و پس از برگزاری نمایشگاه سازماندهی می‌کند که موجب تداوم حضور مشارکت کنندگان در این بازار می‌گردد. هشتمین دوره این نمایشگاه در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ خردادماه ۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی نانجینگ توسط شرکت مسه اشتوتگارت برگزار می‌گردد.

سخن آخر

بر اساس گزارش Travel China Guide، گردشگران چینی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار در کشورهای دیگر خرج کرده‌اند و این در حالیست که سهم ایران از این بازدیدکنندگان کمتر از ۱ دهم درصد بوده است. شرکت‌ها و مؤسسات گردشگری ایران با توجه به مشترکات فرهنگی، تاریخی و ارتباطات تجاری می‌توانند با معرفی خود و جاذبه‌های ایران در این نوع نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با همکاران بین‌المللی، سهم ایران را از گردشگران چینی افزایش دهند.

شرکت ایرسا نمای پارس، نماینده رسمی شرکت مسه اشتوتگارت آماده است در هشتمین نمایشگاه گردشگری و تعطیلات چین به مراکز و مؤسسات گردشگری و صنایع وابسته سرویس‌ها و خدمات ارزشمندی را ارائه کند.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.