• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98040402511
  • خبرنگار : 30054

در نشست مشترک هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، شستا و رایتل مطرح شد

رشد ۱۸ درصدی درآمد رایتل در ۶ ماه اخیر و حرکت به سمت بازار بورس

رایتل

مدیرعامل رایتل در گزارشی به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از رشد ۱۸ درصدی درآمد رایتل در ۶ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رایتل، نشست مشترک هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران شرکت خدمات ارتباطی رایتل به‌منظور بررسی پروژه اجرای طرح بزرگ تأمین اجتماعی الکترونیک برگزار شد.

محمدحسین عادلی، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تقویت رایتل «به‌عنوان یک اپراتور هوشمند گفت»: در آینده‌ای نه‌چندان دور صنعت ICT در زندگی مردم اهمیت بسیاری پیدا می‌کند و لذا این مهم است که رایتل بتواند با برنامه‌ریزی هدفمند سهم مهمی برای ایجاد ارزش‌افزوده داشته باشد و قطعاً با توانمندی موجود این مهم دور از واقعیت نیست.

وی تاکید کرد: این سازمان از اقدام برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استقبال می‌کند و البته که رایتل نیز برای همین مهم حضور دارد و لذا با توجه به اهمیت الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه‌شدگان و اسناد در جلسه معینی به بررسی پتانسیل‌های آماده رایتل برای تحول ساختار خدماتی سازمان تأمین اجتماعی می‌پردازیم.

همچنین محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به رشد درآمد شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: در یک سال اخیر با روند رو به رشد مناسبی ازنظر کسب درآمد مواجه بوده‌ایم و برخی از شرکت‌ها رشد درآمدی قابل‌توجهی داشته‌اند؛ اما باید گفت رایتل به دلیل بدهی و زیان‌های حاصل از توسعه زیرساخت‌ها شرایط سختی را ماهه‌ای اخیر داشته ولیکن قطعاً با حمایت و سرمایه‌گذاری مناسب و وجود توانایی مدیریتی و روند رو به رشد فعلی می‌تواند به درآمدزایی مورد انتظار برسد.

مدیرعامل رایتل: رشد ۱۸ درصدی درآمد رایتل در ۶ ما اخیر

در ادامه سعید کریم‌زاده، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماه اخیر مدیریت خود و بررسی آن نسبت به زمان مشابه قبلی گفت: «در ۶ ماه اخیر شرکت رایتل علاوه بر کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها با رشد ۱۸ درصدی درآمد مواجه بوده و این در حالی است که در سال ۹۷ به علت افزایش هزینه‌ها این مجموعه با انباشت بدهی و زیان مواجه شده بود که با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به سمت کاهش آن حرکت می‌کنیم.

کریم‌زاده با تاکید بر تحول درآمدی سه‌ماهه نخست سال جاری گفت: «در سه ماه نخست امسال درآمد رایتل به نسبت سه ماه نخست سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است که این بیانگر اثربخشی نگاه مدیریتی شستا برای ایجاد تحول ساختاری در رایتل است که می‌تواند منجر به بستر مناسب برای استراتژی‌های بلندمدت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: «با فعال‌سازی و به‌روزرسانی طرح‌های جذب مشترک ازجمله طرح تأمین اجتماعی، روند جذب مشترکان در این اپراتور افزایش قابل‌توجهی یافت. فروش و توزیع سیم‌کارت در این دوره‌ی سه‌ماهه به بیش از ۱.۷۰۰.۰۰۰ رسید که نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل از آن با رشد ۳.۱۶ برابری مواجه شد.

کریم‌زاده افزود: «در انتهای اردیبهشت‌ماه ۹۸ تعداد تجمعی مشترکین فعال رایتل به بیش از ۵.۴ میلیون مشترک فعال ۳ ماهه و حدود ۴.۴ میلیون مشترک فعال یک‌ماهه رسید.

مدیرعامل رایتل خاطرنشان ساخت: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهام‌دار رایتل می‌تواند با حمایت‌های متمرکز و هدفمند ما را در مسیری که برای عبور از بحران انباشت زیان و بدهی‌های گذشته آغاز کرده‌ایم یاری کند و این مهم قطعاً با اصلاح ساختار و تحقق برنامه استراتژیک رایتل در سال ۹۸ برای ورود به بازار سرمایه که در ابتدای سال به شستا ارائه‌شده است محقق خواهد شد.

وی به افزایش رشد درآمدی زیرمجموعه‌های هلدینگ رایتل اشاره کرد و گفت: «علاوه بر شرکت خدمات ارتباطی رایتل، گروه شرکت‌های داتک در ۶ ماه اخیر به رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن دست‌یافته و این امر بیانگر توجه ویژه سهامداران به تحقق برنامه‌ها و رشد صنعت ICT در مجموعه شستا است.

کریم‌زاده کنترل و کاهش هزینه‌ها را یکی از سیاست‌های اصلی شرکت رایتل عنوان کرد و افزود: مدیریت هزینه‌های ارائه خدمات و هدفمندی تبلیغات و بازاریابی موجب کاهش هزینه‌های شرکت و افزایش کیفیت خدمات به مشترکان، استفاده از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی با تحول رویکرد تجاری رایتل موجب افزایش درآمدها شده است و تا پایان سال جاری بیش از ۹۰ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده محقق می‌شود.

مینا مهرنوش، عضو هیأت مدیره و معاون تجاری رایتل نیز با اشاره به رویکرد رایتل برای ارائه خدمات هوشمند در قالب اپلیکیشن به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گفت: «رایتل از این آمادگی برخوردار است که برای تمامی ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی از جمله بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و کارفرمایان از طریق اپلیکیشن‌های طراحی شده خدماتی از جمله دفترچه الکترونیکی، امضا الکترونیکی همراه و پرداخت همراه را ارائه نماید که این مهم موجب رضایت ذینفعان خواهد بود.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.