• سه‌شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98041105725
  • منبع : فضای مجازی

اقدام عجیب صداوسیما علیه منافع ملی + جوابیه

image.png

در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم‌ نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!

به گزارش ایسنا، جماران نوشت: در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!

مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تأیید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد؟

ایسنا به دلیل رعایت منافع ملی از بازنشر این ویدئو خودداری می‌کند.

*********************

توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر»

روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر» در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه امروز و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، پاسخ داد.

در این جوابیه آمده است: «علی رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزئیات کامل‌تر منتشر شده است.

بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.

بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.

مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه‌هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

****

توضیح سردبیر: روابط عمومی برنامه سلام صبح‌بخیر در حالی دلیل پخش این گزارش را انتشار مطلبی در نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» اعلام کرده است که انتشار چنین مطلبی در رسانه بیگانه فارغ از صدق و کذب آن، برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تأکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۴:۱۱

« اقدامات » صحیح تر نیست ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۱:۴۳

خخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۵

این حجم از بی فکری در بین بعضی از مسوولین بی سابقست!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۹:۴۴

ههههه گفتین باور کردم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۲:۲۸

نه فقط شما با فکرید؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۵:۰۳

صدا و سیما ابروی کشور رو برده . چه با سانسور های بی موردش چه با افشای اطلاعات سری مملکت

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۸:۱۷

خخخخخخخخ، واقعــــأ همینــطوره.!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۴

چقدر بدبخت و ضعف داریم ما.متاسفم برای شما ک این خبر رو رسانه ای میکنین و بیشتر دامن میزنین بهش

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۵:۵۴

انجام این کار (بر فرض هم که سهوا انجام شده باشد) اقدام علیه منافع ملی تمام جمعیت جمهوری اسلامی ایران است. در شرایطی که استکبار جهانی، شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها را علیه مردم ما اعمال نموده، آیا رواست در صدا و سیمای ملی کشور، چنین اقدام فاجعه باری صورت پذیرد؟

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۶:۱۸

آفرین ایسنا

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۱:۲۵

تو کپی کردن از رسانه های دیگه خیلی توانمندید کاش یک خرده هم تو تولید خبر عرضه داشتید

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۶

😂😂😂

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۸:۴۰

یعنی هر کسی در هر کجای دنیا یک غلطی می کند صدا و سیمای ما بدون تفکر همان را مانند طوطی مقلد تکرار می کند. از خودشان هیچ اراده ای ندارند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۸:۴۲

شاید آن نشریه انگلیسی اصلا مطمئن نبوده بلکه یک دستی زده و خواسته از ایران تاییدیه بگیرد که این چنین هم شد !

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۱:۰۷

وای پسر چقدر تو باهوشی😂😂😂😂😂

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۳۶

خیلی قشنگ نوشتی حیف که خودتم میدونی داری دروغ میگی و تهمت میزنی

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۱۹:۵۵

رسانه شما متاسفانه یک رسانه بسیار جهت دار و در راستای منافع اصلاح طلبان است و نه در نظر گرفتن مصالح ملی. اگر برای وزارت نفت، معاملات محرمانه ملاک باشد بهتر است به گونه ای ای فرایند انجام گیرد تا در وحله اول روزنامه بین المللی آن را طرح کند!!! سوال این است که چرا و چگونه روزنامه بین المللی توانسته به اطلاعات محرمانه دست یابد؟!! یادتان باشد چیزی محرمانه است که هیچ گاه نشر نیابد، صد البته چرا باید بیگانگان از طریق روزنامه متوجه چنین چیزی شوند و این قضیه بر مردم خود ما حرام باشد!!!! این هم از همان توهم های همیشگی شما اصلاح طلبان بوده که اساسا نادرست است.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۲:۳۵

عقلت پارسنگ دارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۲:۵۵

خدا شفاتون بده. ازدست بنده اش کاری برنمیاد.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۱۶

بقول قدیمیها ماه پشت ابر نمی ماند.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۴۶

أحسنت زدی به هدف

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۵۲

برادر عزیز منافع ملی اصول گرا و اصلاح طلب نمیشناسه اگه مجله ی بیگانه خبری را بگه غیر قابل استناد است و میشه زد زیرش و تکذیب کرد ولی وقتی رسانه ی خود ایران بگه میشه خبر رسمی و مستند برا بیگانه

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۲:۱۵

با نظر شما موافقم. کلا با اطلاع رسانی های دو پهلو و جهت دار ایسنا مشکل داریم. دهها خبر شما دقیقا بر خلاف منافع ملی بوده و هست. کار صدا و سیما رو تایید نمیکنم ولی مشکل ما در صدور نفت وزیر بی کفایتمان است نه خبر صدا و سیما

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۸:۰۳

این نشان میدهد اداره کشورعزیزمان ایران توسط چه افرادهایی بی توجه اداره میشود متاسفم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۰:۰۶

از صدا و سیمای میلی (نه ملی) بیش از این انتظار نمی رود!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۲:۲۷

آفرین چیزی که بسیاری از اصلاح طلبان ازش بی بهره هستند منطق و انصاف هست

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۳:۳۰

لایک

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۰۹:۴۵

یعنی احسنت بر این توضیح❤

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۲۲:۰۷

کاملا صحیح

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۰۹

بقول قدیمیها ماه پشت ابر نمی ماند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۱ ۲۳:۳۷

اگر براستی در گذشته این موضوع توسط رسانه‌های خارجی بیان شده است ، پخش آن از سیما کار خیلی خوبی بوده است....

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۰:۱۶

حق با سایت مذکور است وتٱیید چنین اخبار واطلاعاتی از سوی رسانه ی ملی مهر تٱییدی بر فرضیه ها وخبر پراکتی های منابع خبری بیگانه!!

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۱:۲۷

اشتبا زدی داداچ. شبکه های صدا سیما کلا دیگه رد دادن.یه چیز ک باید بگن نمیگن چیزی ک نباید بگن میگن. من اصن نمدونم ب بقیه چ ربطی داره ک چجوری نفت صادر میشه؟ خلن کلا

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۱:۵۲

مدیر شبکه سه دیگه چکار باید بکنه که برکنار بشه!!؟؟ این افتضاح نتیجه بکار گیری افراد غیر متخصصه

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۷:۳۳

دیگه وقتی شبکه های امریکایی خودشون هفته ها قبل ها منتشر کردن این تصویر رو نمیشه اسمشو گذاشت اقدام علیه منافع ملی یا افسای اسرار محرمانه !

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۸:۵۲

تعجب کرد دیدم صدا و سیما کار تحقیقاتی کرده نگو از یه نشریه دیگه کپی کرده بابا تو برو دوش و دوغتو بفروش

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۰۹:۵۴

بیشتر به یک عملیات فریب شباهت دارد وگرنه که صدا وسیما به این امر واقف است که نباید مطرح شد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۳:۳۱

اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزئیات کامل‌تر منتشر شده است. مرور مجدد الزامی است.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۳:۳۶

😗😗😗🤔

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۵:۰۷

حتما باید برخورد قاطعانه بشه ما کم از این به اصطلاح اشتباهات هدفمند ضربه نخوردیم افشای راز ها وهرچیز از این قبیل خواه عمد خواه غیر عمد باید جواب محکم ببینند تا مسئولین از چارت های محکمتری برای نظارت استفاده کنند حتی اگر رسانه های غیر بومی خبری را فاش کنند مسئولین میتوانند تکذیب کنند به شرط انکه اقایان داخلی خراب کاری نکنند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۵:۲۸

چرا با توجه به افزایش طلای جهانی ، طلا در ایران یا پایین میاد یا تغییر چندانی نمیکنه؟ این باعث میشه که طلا در ایران ارزان باشه و در کشورهای دیگه گران که این خود باعث میشه طلا ، این سرمایه ملی از کشور خارج بشه و اونجا بفروش برسه.آقای همتی چوب حراج به سرمایه ملی نزن.بعد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۶:۳۴

سلام.بهتر هست خرید و فروش کالاهای اساسی یا نفت و هرگونه دور زدن تحریم ها مخفیانه باقی بماند،افشا کردن نحوه دور زدن تحریم در رسانه ملی به دور از عقل و منطق می باشد چون غربیها همیشه سعی در شناسایی نحوه دور زدن تحریم توسط ایران بودند و سعی در تحریم همه جانبه داشته اند.محسن نصیروند،با تشکر.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۱۶:۵۰

سلام.افشاکردن چنین مسائلی اگر عمدا هم نباشد کاری ناشایست و ضربه به منافع ملی هست،نباید هر نوع دور زدن تحریم ها در کشور افشا شود چون مثل ادرس دادن به غربیهاست برای نحوه تحریم کردن.محسن نصیروند.با تشکر

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۲ ۲۰:۱۳

ایسنای عزیز قبل از اینکه این خبر توسط صدا و سیما بیان شود سایت هایی مثل شما و .... هفته قبل این خبر را نشر دادید

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۰:۲۹

بعضی داخلی دارن مملکت رو با این کاراشون از بین میبرن دیگه نیازی به آمریکا نیست ترامپ فقط یکی نیست مشابهش در داخل کشور خودمون زیاده

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۲:۳۶

دین ندارین لااقل آزاده باشین خود شما اولین یا دومین خبرگزاریبودین این خبرو با جزئیاتش منتشر کردین بعد از یک هفته که صدا و سیما با این مطلب پرداخته شده افشای اطلاعات محرمانه امنیت ملی!!!!!!!!!!!! درست میگن که دروغ گو کم حافظه می شه واقعا واستون متاسفم خیلی شماها کثیف هستین

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۳:۰۰

اینگونه عملکردها چیزی جز خیانت به مملکت برای رسیدن به اهداف نفسانی و از پشت خنجر زندن نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۳:۴۳

رسانه مزخرف و جهت داری هستید .

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۳:۵۸

صدا و سیما تودهنی محکمی به شما زد. ما هالو نیستیم. انقدر دست و پا نزنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۱۳ ۱۵:۰۳

همش تقصیر آقای زنگنه هست که جلوی دزدی رفقای بابک زنجانی رو گرفته و نمیذاره مثل قبل پول نفت بخورن.