• دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98043116278
  • خبرنگار : 71616

مناقشه ۹۵ میلیارد تومانی رامک‌خودرو و مشتریانش

سازمان حمایت به نفع خریداران تیوولی نظر داد

تیوولی

در حالیکه تعدادی از مشتریان رامک‌خودرو و این شرکت بر سر پرداخت یا عدم پرداخت حدود ۹۵ میلیارد تومان مبلغ اضافی برای دریافت تیوولی‌های فروخته شده با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نفع مشتریان این شرکت نظر داده است. در این شرایط بهتر است تکلیف این پرونده روشن شود.

به گزاش ایسنا، تعدادی از مشتریان رامک‌خودرو در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ خودروی تیوولی را ثبت‌نام و در همان سال دعوت‌نامه‌های‌شان صادر شده و تکمیل وجه کرده‌اند؛ اما تاکنون خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.

حال چندی پیش شرکت رامک‌خودرو به این مشتریان اعلام کرده است چنانچه قصد دریافت خودروی خود را دارند باید مبلغی در حدود ۱۸۴ تا ۱۹۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کنند.

این موضوع از سوی تعدادی از مشتریان این شرکت به ایسنا اعلام شد که منجر به انتشار خبر "برای تیوولی فروخته شده پول مجدد می‌خواهند!" بر روی خروجی این خبرگزاری شد که واکنش شرکت رامک خودرو را به دنبال داشت.

این در حالی است که براساس نامه ارسالی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۲ اقتصادی تهران، تعداد ثبت‌نام کنندگان خودروی تیوولی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۶ برابر با ۵۶۴ نفر بوده است. این در حالی است که به گفته نماینده مشتریان تکمیل وجه‌کنندگان رامک خودرو، بیش از ۹۰ درصد این افراد در همان سال ۹۶ نسبت به تکمیل وجه خودروی ثبت‌نامی اقدام کرده‌اند.

بنابراین در صورت مبنا قرار دادن این تعداد (حدود ۵۰۰ نفر) البته فارغ از کسانی که ممکن است در این مدت انصراف داده یا نسبت به واریز وجه اضافی درخواستی رامک خودرو اقدام کرده باشند، و ضرب آن در حدود ۱۹۰ میلیون تومان مبلغ اضافی درخواست شده از سوی رامک‌خودرو، این مناقشه یک پرونده حدودا ۹۵ میلیارد تومانی است.

این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد تا اینکه دو روز پیش عباس تابش رییس این سازمان به ایسنا اعلام کرد:" کسانی که از شرکت رامک‌خودرو محصولی پیش‌خرید کرده‌اند چنانچه تکمیل‌وجه کرده‌ باشند، همچون کسانی هستند که قرارداد قطعی در دست دارند؛ لذا باید بدون پرداخت مبلغ اضافی، خودروی خود را دریافت کنند.

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات دولت؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوولیت نظارت بر عملکرد عرضه‌کنندگان خودرو در کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این حوزه را بر عهده دارد. طبق ساختار وزارت صنعت؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بازوی اجرایی این وزارتخانه در این حوزه است و با توجه به نظر کارشناسی رییس این سازمان در این پرونده، سازمان‌های مسئول بهتر است پس از دو سال سرگردانی، تکلیف مشتریان شرکت رامک خودرو را روشن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۳:۱۵

امیدوارم زودتر رامک به این حرف عمل کنه.واقعا همه خانواده ما دو ساله درگیر این قضیه هستیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۳:۲۸

خیلی ممنون از شما که حرف دل مارو میزنید الان ۲۶ ماهه بیش از دوساله بلاتکلیف هستیم خدا خیرتان بدهد که یک نفر پیگیر حق و حقوق از دست رفته مشتریان شده،لطفا تا انتها پیگیری کنید که چرا رامک به حمایت و حمایت به رامک پاسکاری میکنند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۴:۰۳

خبرگزاری خوب ایسنا از طرف تمام مشتریانی که بیش از دو سال است گرفتار رامک و رامکیان شده اند از شما تشکر میکنم. شما واقعا مفهوم واقعی خبرگزاری مردمی هستید. برایتان آرزوی موفقیت میکنم. حق نگهدارتان باد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۴:۲۵

ایسنا جان خیلی ممنون از اینکه بعد از دوسال و اندی سرگردانی ما ؛حقیقت و به این خوبی داری روشن میکنی.انشاا... مسیولین هم دست از شعار دادن بردارند و یه اقدام عملی در این خصوص داشته باشند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۴:۴۱

ممنون بابت پیگیری این موضوع،امیدواریم که حق مشتریان تو این موضوع پایمال نشه

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۵:۳۱

افرین بر شرف وغیرت حرفه ات در پیگیری مجدانه ات در احیا رسالتت در اعتماد سازیت ودر احقاق حق مال باختگانی که تو را ملجا وپناه خود می دانند دست مریزاد مستدام باد راه روشنتان

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۵:۵۰

ضمن تشکر از خبرگزاری وزین ایسنا به ویژه سردبیر و خبرنگار بخش اقتصادی ، خواهشمندم پیگیری اخبار مربوطه را تا حصول نتیجه و تحویل خودروهایی که خریدشان قطعی گردیده و دو سال پیش موعد تحویلشان بوده، هم از طریق سازمان حمایت ،وزارت صمت ، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و هم از سوی شرکت رامک خودرو ادامه دهید تا ان شاالله این بی تعهدی شرکت رامک خودرو در قبال مشتریان هر چه سریعتر خاتمه یافته و خودروهای مذکور تحویل صاحبانشان گردد.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۵:۵۳

با تشكر فراوان از سرويس خبري و همه دست اندركاران روز نامه وزين ايسنا از درج خبر امروز كه شما بالاخره موفق شديد تا سازمان حمايت و شخص آقاي تابش را كه در طول مدت زمان يك سال گذشته همواره سعي در پيچاندن موضوع به نفع رامك داشت را به سخن بياوريد كمال تشكر و قدر داني را داريم باشد كه ما را تا حصول نتيجه نهاي كه گرفتن ماشيني است كه ما دو سال قبل كل مبلغ آن را به تمام و كمال پرداخت كرده ايم و هنوز از نعمت استفاده كردن از آن محروم بوده و در اين مدت طولاني كه حدود ٥٧٥ روز از بد عهدي رامك مي گذرد اعصاب و روان ما و خانواده هاي ما را پريشان كرده ياري رسانيد باز هم بعد از خدا چشم اميدمان به ياري سبز شماست ما در قوه قضائيه كه از رامك شكايت كرده ايم و در ديوان عدالت اداري و در سازمان تعذيرات حكومتي تنها نگذاريد با تشكر و سپاس مجدد

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۶:۲۱

ضمن تشکر از خبرگزاری وزین ایسنا خواهشمندم پیگیری اخبار مربوطه را تا حصول نتیجه و تحویل خودروهایی که خریدشان قطعی گردیده و دو سال پیش موعد تحویلشان بوده، هم از طریق سازمان حمایت ،وزارت صمت ، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و هم از سوی شرکت رامک خودرو ادامه دهید

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۶:۲۳

با سلام. ممنون از اینکه صدای ما مالباختگان شدید. مالباختگانی که علی رغم این همه دستگاه نظارتی پسینی و پیشینی تمام هستیشون را بر باد رفته می پندارند. ای دولت، ای قوه قضاییه و ای قوه مقننه، شما را بخدا کاری کنید. نگذارید یک شرکت با یه مشت آدم بی هویت تشکیل بشه و کلاه مردم را برداره و بعد هم یه آب روش. نمیدانم از این کلاهی که بر باد رفته و از شعوری که به تمسخر گرفته شده چه کنم؟ به داد برسید.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۶:۳۴

با درود و سلام بر ایسنا که با پیگیری صادقانه موضوع مانع جلوگیری از ظلم و اجحاف بر مشتریانی میشود که صادقانه به شرکت رامک خودرو اعتماد کردند ولی متاسفانه در روز روشن بر آنان ستم گردیده است.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۶:۳۸

از تلاش خبرگزاری ایسنا بسیار سپاسگزارم. قبل از ورود شما به این قضیه آقای تابش از نظر دادن شانه خالی میکردند ولی الان به لطف شما بلاخره نظر خودشون رو رسما اعلام کردند. امیدوارم با این حرکت شما حق مشتریان مظلوم رامک خودرو بازپس گرفته بشه. سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۷:۵۰

ممنون از شما که تنها خبر گزاری هستین که حق مردم براش مهمتر از مسائل دیگه است،امیدواریم بقیه خبر گزاری ها هم به همین شکل جلو برن

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۷:۵۴

سلام امیدوارم آقای تابش بجای اظهار نظر به وظیفه قانونی خود عمل کنند و این نظر را به صورت ابلاغ کتبی به دادگاه و شرکت رامک خودرو تبدیل کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۱۸:۱۷

باز هم ردپای ساخت و پاخت رامک خودرو و آقای تابش کاملا هویداست برای ثبت نامی های خرداد و اوایل تیر ماه که ماشین وارداتی در گمرک بهشان تعلق میگیرد و از آن موقع 50 میلیون تومان پیش پرداخت کرده اند میخواهند چه برنامه ای داشته باشند؟؟ آقای تابش بترسید از سازش های پشت پرده، تنها امید ما اول خدا آخر خدا و در نهایت دستگاه قضایی ... هست و لاغیر.

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۲۱:۵۳

سلام. الان باید چقد دیگه منتظر بمونیم تا تعیین تکلیف بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۴-۳۱ ۲۲:۳۴

ببخشید این موضوع مشمول مشتریان نیوکوراندو هم میشه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۰۹

باسلام و احترام نظر ریاست سازمان حمایت از مصرف کننده فقط جزیی از آیین نامه پیروی قانون میباشد این آیین نامه صراحتا زمان ثبت نام خودرو خارجی را حداکثر ۴ ماه تعیین و قیمت آن را قبمت موعد تحویل در قرارداد تعیین نموده است حال جناب دکتر تابش بجای اظهار نظرات ... فقط و فقط قانون را اجرا نماید مشکل حل می شود

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۶

سلام. ممنون که پیگیر هستید. لطفا شما خبرنگاران عزیز با ما باشید ما که هرجا رفتیم نتونستیم حقمون رو بگیرید شما پیگیر کار ما باشید تا بلکه رسانه ای بشود و حقمون رو بتونیم بگیریم خدا خیرتان بدهد

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۱:۰۹

خواهشمند است درخصوص افرادی که قرار بوده در بهمن 96 مابقی مبلغ را پرداخت و ماشین را تحویل بگیرند نیز توضیح بدهید .

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۰

رامک یکی از بزرگترین کلاهبردارها در زمینه خودرو میباشد و 6000 شاکی دارد ما خواهان محاکمه این کلاهبرداران هستیم

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۵

ممنون از شما که پی گیر حق هستین....فعلا رامک خودرو به خودش مطمئنه که قانون کاریش نداره ....بعد ۲ سال وعده های پوچ و دروغین.... می گه برید هر کاری دوست دارید بکنید و شکایت کنید آیا این است مشتری مداری در ایران .... از این ظلم به کی پناه ببریم ؟ بارها سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صمت و تعزیرات رفتیم به صورت تکی و جمعی ولی دریغ .......

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۸

رامک شرکت بسیار بد عهد و از بدترین شرکت های خودرو در ایران است .من مرداد ۹۶ مبلغ۵۰میلیون به این ازخدا بی خبرها دادم ولی الان بعد این همه مدت حتی پول من را پس نمیدهند .میگویند انصراف بده تا بعدا واحد مالی ما پول شما را مسترد کند ولی خیلی ها به دلیل مشکلات مالی دوباره در دام جدید شرکت افتاده و چندین ماه است که نه قرارداد دارند و نه پولی خواهشا اگر مسیولین میخوانند به این شرکت رسیدگی کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۱

باسلام واحترام به شما خبر نگاران عزيز مرسي كه ايشالا مارا به حق خودمان برسانيد ومارا از اين رامك دزد نجات دهيد بازازشما تشكر دارم 🙏🙏🙏

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۲:۵۹

سلام خدا کنه اینجوری باشه و تکلیف مابقی مشتریان دیگه که ۷۰۰۰ هزار نفر هستن روشنه بشه وحق هیچ کس ضایع نشه و به تعهدات خود عمل کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۱۳:۲۳

رامک از ۷۰۰۰ نفر پول گرفته وقرار ۱۲۰ روز تحویل را داشت الان ۲ سال گذشته وخبری نیست و به تعداد مشتریان که ازشون پول گرفته ماشین هم نداره و اونیکه ماشین بهشون نمی رسه دیگه خدا داند که چکار کنند لطفا صدای این مالباختگان را به گوش مسئولین برسانید

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۱ ۲۳:۱۸

باسلام، ممنون از خبرگزاری وزین ایسنا، امیدواریم با پیگیری هایی که شما می کنید، بتوانیم به حقمان برسیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۰۲ ۲۱:۱۱

متاسفانه رامک با استفاده از پول ماها برای خودش کاسبی راه انداخته و پول مشتریان را در مواردی جز واردات خودرو سرمایه گذاری کرده و الان هم حتی پول نداره بقیه ماشین هارو از گمرک در بیاره.