• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98062009435
  • منبع : مطبوعات

بضاعت ناچیز رسانه ملی

لوکیشن «روز واقعه»

«روز واقعه» هنوز بهترین فیلم سینمایی ایران درباره عاشوراست. هنوز دیالوگ‌هایش را می‌نویسیم و از شنیدنش لذت می‌بریم. «معصومیت از دست رفته» نیز همچنان یکی از بهترین درام‌های مذهبی تلویزیونی است که ساخته شده و آن را دیده‌ایم. «مختارنامه» هم با وجود تمام انتقادها توانست تصویری ماندگار از عاشورا و خونخواهان امام حسین(ع) بسازد اما همین کافی است؟ چند سال دیگر باید همین سه اثر را ببینیم؟»

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «بازپخش چندباره برنامه‌های مناسبتی در ایام محرم بحث کمبود تولید آثار در این زمینه را دوباره داغ کرده است؛ فیلم‌ها و سریال‌هایی که ارزش‌هایشان از فرط تکرار کمرنگ شده است.

اکران چندباره «روز واقعه»، پخش مجدد «مختارنامه» برای چندمین بار و در نهایت بازپخش «معصومیت از دست رفته» باز هم برای چندمین بار از تلویزیون. این تمام بضاعت نمایشی سینما و تلویزیون در محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) است. واقعه‌ای که بارها نویسندگان، فیلمنامه نویسان و کارگردان‌ها گفته‌اند ظرفیت ساخت و پرداخت چندین فیلم و سریال را دارد اما هر چه داریم و هر سال در این ایام آنتن و اکران را با آن پرمی‌کنیم محدود به تولیدهایی است مربوط به چند سال پیش.

سینما آزادی تهران از ۱۰ شهریور اکران روز واقعه را بعد از ۲۵ سال همراه با فیلم «پرواز در شب» رسول ملاقلی‌پور به بهانه ایام محرم آغاز کرد و استقبال از هر دو فیلم هم به گفته مدیر پردیس آزادی خوب بود. او درباره دلیل اکران مجدد این دو فیلم هم یک توضیح ساده داد: «در واقع می‌توان گفت تنها همین ۲ فیلم هستند که در سینمای ایران با مضمون عاشورایی ساخته شده‌اند و اثر دیگری وجود نداشت که بخواهیم آن را در سینما نمایش دهیم.»

فیلمسازش را نداریم، قصه خوبش را نداریم، امکانات ساختش را نداریم. همه اینها را هر سال همین موقع در پاسخ به این انتقاد می‌خوانیم و می‌شنویم و باز راضی می‌شویم به تماشای آن چه برای محرم ساخته‌ایم.

البته که احمدرضا درویش تلاش کرد بخت خودش را در این وادی با ساخت فیلم «روز رستاخیز» آزمایش کند اما وقتی هم که بعد از سال‌ها این اتفاق افتاد و فیلم دیگری درباره این واقعه ساخته شد، روی اکران ندید. در واقع «روز رستاخیز» به‌عنوان دومین تجربه سینمای ایران درباره بزرگ‌ترین واقعه مذهبی و سوگ جمعی که هر سال برگزار می‌کنیم، با وجود داشتن مجوز به‌دلیل نظرات و قرائت‌های مختلف درباره پخش چهره شخصیت‌هایی چون حضرت عباس(ع) نتوانست به اکران برسد و کاری هم از کسی برای حل این مشکل برنیامد.

«روز واقعه» هنوز بهترین فیلم سینمایی ایران درباره عاشوراست. هنوز دیالوگ‌هایش را می‌نویسیم و از شنیدنش لذت می‌بریم. «معصومیت از دست رفته» نیز همچنان یکی از بهترین درام‌های مذهبی تلویزیونی است که ساخته شده و آن را دیده‌ایم. «مختارنامه» هم با وجود تمام انتقادها توانست تصویری ماندگار از عاشورا و خونخواهان امام حسین(ع) بسازد اما همین کافی است؟ چند سال دیگر باید همین سه اثر را ببینیم؟»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.