• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98062612512
  • منبع : نمایندگی گیلان

جاده ترانزیتی آستارا همچنان قربانی می‌گیرد

آستارا

ایسنا/گیلان با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان گیلان آزادراه و چهار خطه هستند اما جاده‌های ترانزیتی شهرستان مرزی بندر آستارا به همان شکل سنتی مانده و همچنان جان هموطنان را می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا، باز هم خبر از وقوع حادثه دلخراش دیگری در کمربندی مرگبار این شهر مرزی و بندری داد و تصریح کرد: در عصر روز گذشته، بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پژو و وانت نیسان، دو نفر از هموطنان ما کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: این حادثه در کمربندی آستارا – اردبیل و محدوده پل در دست احداث راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا به وقوع پیوست.

خورشیدی با اشاره به اینکه راننده و یکی از سرنشینان خودوری پژو در همان لحظه فوت کردند، اضافه کرد: راننده وانت نیسان به همراه دیگر سرنشینان خودروی پژو نیز مصدوم شدند، که با دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر و اورژانس 115 جهت مداوا به مراکز درمانی شهرستان آستارا اعزام‌شده‌اند.

ضرب‌الاجل برای رفع کاستی‌های این حوزه اعلام شود

به گزارش ایسنا، اقدامات جاده سازی در آستارا به قدری کُند و لاک پشتی است که داد همه را درآورده و طاقت همه را طاق کرده است.

سی ساله شدن عملیات چهار خطه جاده آستارا – تالش در حدفاصل روستای جوکندان و چند بخش دیگر این مسیر پرتردد، 10 ساله شدن عملیات تعریض کمربندی غربی و استراتژیک شهر آستارا و بی‌نتیجه ماندن ادعاهای تعریض جاده آستارا – حیران تا تونل آستارا – اردبیل مبین بی توجهی در عرصه راه سازی غربی ترین شهرستان استان گیلان است.

نداشتن علایم و تابلوهای ترافیکی کافی، غیراستاندارد بودن مسیرهای موقت، نداشتن روشنایی مسیرهای اصلی در ساعات تردد شبانه، متناسب نبودن جاده ها با ایام پرباران که در بسیاری از ساعات دید رانندگان کاهش می یابد، چاله های عمیق و روکش آسفالت بسیار بی‌کیفیت که در برخی مناطق عمر آن به یک سال هم نمی‌رسد، بیتوته احشام سرگردان و حیوانات غیر اهلی، نداشتن پل های روگذر عابران پیاده در بسیاری از مناطق و ده‌ها مسئله دیگر از مشکلات قابل تأمل در حوزه راه شهرستان آستارا است.

آیا ورود میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر توریستی با خودروهای شخصی در طول سال، تردد روزانه 350 دستگاه کامیون باری از مرز زمینی آستارا، جابجایی حجم انبوه کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و راه‌آهن بین‌المللی آستارا – آستارا که سبب تردد روزانه بیش از 100 کامیون دیگر در جاده‌های شهرستان آستارا می‌شود، نمی‌طلبد که مسئولان کشوری به این حوزه نگاه ویژه‌ای را داشته باشند و ضرب‌الاجل زمانی را برای رفع کاستی‌ها اعلام کنند؟

گزارش از: رامین بشرویه، خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.