• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98072820272
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اولین همایش ملی«مدرسه فردا» در اردبیل برگزار می‌شود

مدرسه

ایسنا/اردبیل اولین همایش ملی«مدرسه فردا» اول آبان ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

محمد نریمانی رئیس همایش ملی «مدرسه فردا» در گفتگو با ایسنا با تاکید بر اینکه این همایش درصدد بررسی چگونگی مواجهه با این پدیده و  نگرش جدید به مدرسه در آینده است، ابراز امیدواری کرد: اندیشمندان فعال این عرصه با حضور در این همایش راهکاری برای مواجهه با این پدیده جدید(تغییر در کارکرد و نقش مدرسه) ارایه نمایند.

نریمانی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش، گفت: برنامه‌ریزی درسی و مدارس فردا، مدیریت در مدارس فردا، مشاوره و مدارس فردا، فلسفه تربیتی و مدارس فردا، اقتصاد و مدارس فردا، آموزش عالی و مدارس فردا، روانشناسی و مدارس فردا، جامعه شناسی و مدارس فردا، معماری و مدارس فردا و فناوری و مدارس فردا محورهای اصلی این همایش هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: این همایش روز چهارشنبه اول ماه 1398 ساعت 9 صبح با حضور اساتید و پژوهشگران ملی و استانی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی از مدرسه فردا صحبت می‌کنیم؛ صحبت از تغییر در همه ارکان و عناصر موجود خواهد بود، گفت: نیمکت چوبی جای خود را به میز هوشمند خواهد داد، نیازها و انتظارات از مدرسه تغییر خواهد کرد، معلم نقش خود را به عنوان مربی کم‌رنگ خواهد دید، تسهیل‌گری و راهنمایی پررنگ‌تر خواهد شد. بطوریکه مدرسه مفهوم سنتی و امروزی  خود را از دست خواهد داد و دیگر فضایی که در آن تجربه‌ها و فرایندهای یادگیری و یاددهی رخ می‌دهد نخواهد بود، بلکه در آینده مدرسه نوعی فضای ذهنی و معنایی با مجموعه‌ای از شبکه‌های مناسبات اجتماعی است که ما در آن فعالیت‌های مشخص «آموزشی» و «غیرآموزشی» را انجام می‌دهیم.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مفهومی که در این‌جا از مدرسه مورد نظر است، مدرسه را به مثابه فضایی معنایی، فراتر از مفهوم نهاد اجتماعی در نظر می‌گیرد، افزود: مدرسه میدان یا فضایی معنایی است که در آن مجموعه‌ای از ذهنیت‌ها، باورها، ارزش‌ها و جهان‌بینی‌هایی وجود دارد و آموزش، یعنی فرایند یاددهی - یادگیری‌، در آن تحقق پیدا می‌کند.

نریمانی با بیان اینکه مدرسه یک فضا یا میدان معنایی است که ما همه‌ این باورها را در آنجا به نوعی انسجام می‌دهیم و به آن‌ها عینیت می‌بخشیم، تصریح کرد: در آینده، دولت نمی‌تواند مانند گذشته اعمال کنترل نماید. نیروهای رسانه‌ای و قدرت خانواده بر قدرت دولت پیشی خواهد گرفت. دیوارهای مدرسه از اطراف آموزش کنار می‌روند و آموزش بیش از آنکه در نظام مدرسه‌ای رخ دهد، در میدان مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.