• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98072921016
  • خبرنگار : 50188

مزاحمت ۷۰ باره یک نوجوان افغانستانی برای اورژانس رفسنجان در یک روز!

مزاحمت تلفنی

ایسنا/کرمان رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی شهرستان رفسنجان از مزاحمت ۷۰ باره یک نوجوان افغانستانی برای اورژانس رفسنجان در یک روز سخن به میان آورد و گفت: با همکاری عوامل اورژانس رفسنجان و گماردن آنها در کنار کیوسک های تلفن سطح شهر توانستیم این فرد را تحویل عوامل انتظامی دهیم.

دکتر سید محسن مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند افزایشی مزاحمت ها برای اورژانس رفسنجان، اظهار کرد: روزانه نزدیک به ۱۴۰۰ تماس با مرکز اورژانس رفسنجان گرفته می شود که حدود ۴۰۰ مورد آنها و حتی برخی روزها تا نیمی از تماس ها مزاحمت تلفنی است یعنی حدود یک سوم تماس ها با این مرکز مزاحمت تلفنی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مزاحمت های تلفنی و درخواستهای بیجا و نا به جا از اورژانس، انرژی و توان همکاران ما را گرفته است، تصریح کرد: اوایل سال گذشته یک نوجوان افغانستانی تنها در یک روز ۷۰ بار برای مرکز اورژانس رفسنجان مزاحمت ایجاد کرد که با همکاری عوامل اورژانس رفسنجان و گماردن آنها در کنار کیوسک های تلفن سطح شهر توانستیم این فرد را تحویل عوامل انتظامی دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اورژانس برای مواقع اضطراری همچون بیماران قلبی عروقی، تشنج و تصادفات آماده به ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: این مزاحمت های تلفنی نه تنها فرصت و زمان خدمت به بیمارانی که لحظات در زندگی آنها تاثیرگذار است سلب می کند بلکه سبب فرسوده شدن و تخلیه انرژی همکاران ما در ارائه خدمت به بیماران واقعی خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی رفسنجان به معضل دیگر این روزهای اورژانس اشاره و بیان کرد: با آغاز اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و از طرفی مشکلات اقتصادی و بالارفتن هزینه ها، برخی افراد گمان می کنند حتی برای ساده ترین بیماری ها بایستی با اورژانس تماس بگیرند تا بیمارشان از خدمات رایگان اورژانس بهره مند شوند. همچنین برخی با کمترین بیماری، صحنه سازی می کنند تا با آمبولانس جابجا شده و خدمات آنها رایگان محسوب شود.

مرتضوی یادآور شد: خدمات اورژانس درحوادث ترافیکی رایگان است اما مواردی را مشاهده کردیم که تنها یک صحنه سازی انجام شده تا فرد به نحوی از خدمات رایگان استفاده کند، گاهی فرد انتظار دارد حتی یک سرم او را اورژانس وصل کند.

وی عنوان کرد: همکاران من فقط زمانی می توانند ترافیکی بودن حوادث را تایید کرده که هر دو وسیله نقلیه در صحنه حاضر بوده و مصدومان جابجا نشده باشند در غیر اینصورت تایید ترافیکی بودن فقط توسط عوامل پلیس راهنمایی و بر اساس کروکی خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی رفسنجان با بیان اینکه جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر در شهر رفسنجان به علاوه جمعیت دانشجویی و مهمانشهر تنها با چهار دستگاه آمبولانس پوشش داده می شود، ادامه داد: همکاران بنده از صبح زود تا نیمه های شب و با دل و جان کار می کنند اما مشاهده برخوردهای نامناسب، ناسزا، ضرب و شتم، خسارت به آمبولانس و ... هستند که موجب دلسردی آنان شده است.

مرتضوی با بیان اینکه هم اکنون چهار خط اورژانس ۱۱۵ در شهرستان رفسنجان فعال است، اظهار کرد: مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی شهرستان رفسنجان با ۱۱۰ نیرو به مردم خدمت رسانی می کند.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی رفسنجان به آمار بالای تصادفات موتورسواران افغان به عنوان یکی دیگر از معضلات شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادف موتور سیکت ها در رفسنجان و موتورسوران بی قانونی افغانستانی که به هر شکل رانندگی می کنند و موجب افزایش آمار تصادف می شوند سبب شده میانگین تصادفات در شهر رفسنجان از میانگین کشور بالاتر برود و به همان میزان ماموریتهای اورژانس رفسنجان افزایش یابد.

مرتضوی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه حل معضل مزاحمت های تلفنی برای اورژانس فرهنگ سازی است، تصریح کرد: برخوردهای سلبی مانند قطع تلفن فرد مزاحم نشان داده که چندان کارساز نیست لذا از همه بخصوص رسانه ها می خواهیم در زمینه فرهنگسازی اقدام کنند تا شاهد کاهش مزاحمت های بیجا برای اورژانس باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.