• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی، فرهنگی
  • کد خبر: 98072921460
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت "معنا محور" کردن فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها

لاری

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها «معنامحور» شوند، گفت: تلاش ما این است دانشجویان درک عمیقی از آیات نورانی وحی داشته باشند و در این راستا طرح "تدبر در قرآن" در تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا و با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری به تشریح برنامه‌های قرآنی در دست اقدام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های قرآنی بسیار مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزاری "جشنواره قرآن و عترت" است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این جشنواره فضای پرشور و نشاط دانشگاه را معطر به رایحه دل‌انگیز قرآن و ائمه‌اطهار علیهم‌السلام کرده و با رشته‌های متنوعی که در این جشنواره قرآنی تعریف شده است، همه سلایق موجود در دانشگاه امکان مشارکت در این جشنواره قرآنی را دارند.

وی «تنوع رشته‌های جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت» را از جمله جنبه‌های مثبت این جشنواره دانست و  گفت: در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت علاوه بر رشته‌های سنتی جشنواره‌های قرآنی نظیر قرائت، حفظ، ترتیل و تحقیق، بخش‌های هنری و پژوهشی نیز طراحی شده و همه «دانشجویان»، «کارکنان» و «اساتید» دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همه مراکز بهداشتی، درمانی تابعه وزارت بهداشت می‌توانند در هر زمینه‌ای که صاحب ذوق و سلیقه هستند، امکان حضور در این جشنواره را دارند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در "بیانیه گام دوم انقلاب" بر «ترویج سبک زندگی اسلامی»، خاطر نشان کرد: «معنویت»، «ارزش‌های اخلاقی» و «سبک زندگی اسلامی» را باید از قرآن اقتباس کنیم، چرا که الگوهای اصیل اسلامی برگرفته از قرآن هستند. یکی از رسالت‌های ما ترویج سبک زندگی قرآنی است که با پرداختن به قرآن از ابعاد مختلف می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

وی بیان کرد: راه‌های متفاوتی برای تبلیغ و ترویج قرآن و معارف دینی در دانشگاه‌ها وجود دارد و دانشجویانی که در کانون‌های قرآن و عترت فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر و راه‌گشا باشند. آنها هم نسل و هم زبان دیگر دانشجویان و دوستانشان در دانشگاه هستند و می‌توانند مروّجان بسیار خوبی برای قرآن باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استفاده از ظرفیت اساتید مجرب درون دانشگاه را یکی دیگر از روش‌های ترویج فرهنگ قرآن کریم در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: اساتید دانشگاه‌ها به عنوان پیش‌گامان عرصه علمی دانشگاه در زمره افراد نخبه و سرآمد دانشگاه محسوب می‌شوند که تأثیرگذاری بسیاری بر نسل جوان دانشجو دارند؛ هر چه بتوانیم ارتباط دانشجویان و اساتید را تقویت کنیم و اساتید متبحر قرآنی را به عنوان الگوهای موفق به دانشجویان معرفی کنیم، در مسیر ایجاد انس و الفت دانشجویان با معارف تابناک قرآن موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

لاری با تأکید بر اینکه "دانشجو باید بداند در دنیایی که دائم در حال توسعه و پیشرفت مادیات است اگر نتواند ارتباط معنوی با خدا داشته باشد، دچار مشکلات زیادی خواهد شد"، خاطر نشان کرد: دانشجو باید به این باور برسد که ارتباط معنوی که از طریق قرآن به دست می‌آورد در زندگی او اعتماد به نفس و خود باوری ایجاد می‌کند و به او کمک می‌کند تا در سختی‌های زندگی کمتر دچار مشکل شود.

به گزارش مفدا، وی افزود: تلاش ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این است که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها "معنامحور" شوند و دانشجویان درک عمیقی از آیات نورانی وحی داشته باشند، در این راستا طرح "تدبر در قرآن" در تعدادی از دانشگاه‌ها انجام شده و با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

معاون وزیر بهداشت در خاتمه درباره مجلات پژوهشی قرآنی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت توضیح داد: در زمینه پژوهش‌های قرآنی نیز دو مجله پژوهشی داریم . مجله "سبک زندگی" و مجله "قرآن و طب"  بسیار برای ما حائز اهمیت هستند و امیدواریم با ایجاد انگیزه بتوانیم فضای روحانی، علمی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی قرآنی را در دانشگاه‌ها افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.