• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: علم و فناوری جهان
  • کد خبر: 98073021804
  • خبرنگار : 71603

پس از فیس‌بوک

آمازون هم به جنگ "دیپ‌فیک" می‌رود

مارک زاکربرگ

شرکت آمازون به فیسبوک ملحق شد تا در برابر "دیپ فیک"(deepfake) یا همان تکنیک "جعل عمیق" ویدیوها مبارزه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دیپ فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های " یادگیری عمیق" و "جعلی"، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روز افزون دنیای فناوری امروز هم انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است.

در این راستا فیسبوک از پیش از این به مبارزه با این تکنیک پرداخته بود که حال خبر رسیده که خدمات وب آمازون هم به فیسبوک ملحق می‌شود.

فیسبوک هم در تلاش برای مبارزه با دیپ‌فیک، کمک‌های بیشتری خواهد کرد. آمازون در این چالش هم به عنوان شریک فنی فیسبوک و هم به عنوان عضوی از یک کمیته برای رویایی با دیپ‌فیک حضور خواهد یافت.

همچنین آمازون متخصصانی را در حوزه "یادیگیری ماشین" پیشنهاد خواهد داد تا راهنمایی‌های فنی خود در کمک به این چالش را ارائه دهند. علاوه بر آن یک اعتبار نقدی یک میلیون دلاری را به تیم‌های متخصص ارائه خواهد داد تا برای کارهای تشخیص دیپ‌فیک از آن استفاده کنند.

قرار است در این چالش دو استاد دانشگاه هم به عنوان مشاوران دانشگاهی پروژه شرکت کنند.

در همین زمان، فسیبوک هم پنج هزار نمونه‌ ویدئویی مورد نیاز را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا به تشخیص دیپ‌فیک کمک کند.  

این ویدئوها تنها در دستیابی به ترفندهای مبتنی بر هوش مصنوعی کمک خواهد کرد ولی اطلاعات کامل در زمان انتشار کامل چالش ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.