• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98073021961
  • خبرنگار : 50217

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:

لزوم آموزش مهارت‌های کاربردی به دانش‌آموزان در کشور

مرتضی شکوهی. وزارت آموزش و پرورش

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های چهارگانه این وزارتخانه در راستای سند طرح تحول و ایجاد عدالت آموزشی در کشور، ‌گفت: همسان سازی نگرش اولیاء و اهداف آموزش و پرورش است یکی از اولویت های آموزشی وزارت آموزش و پرورش در کشور است.

به گزارش ایسنا،«مرتضی شکوهی» در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، آموزش و پرورش را دارای دو بعد نهادی و رسمی خواند و اظهار کرد: در بعد نهادی انسان باید می آموخت تا بتواند سازگاری کسب کند و در بعد رسمی، آموزش و پرورش، سازمان نظام یافته‌ای است که اولویت‌هایی را برای زندگی در آینده آموزش می‌‎دهد.

وی سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در این دوره مدیریت را به چهار بخش تقسیم کرد و افزود:‌ در بخش اول سیاست های در دستور کار پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان شامل پاداش بازنشستگان، اجرای رتبه بندی معلمان و معوقات حق التدریسی هاست.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این که بخش دوم سیاست های ابلاغی در این وزارتخانه، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی است که برای رسیدن به این هدف مدیریت منابع شامل منابع انسانی و منابع مالی مد نظر است، گفت:‌ بخش سوم برنامه های در دستور کار تقویت دو کانون تعلیم و تربیت شامل خانه و مدرسه که این مهم نیازمند همسان سازی نگرش اولیاء و اهداف آموزش و پرورش است.

شکوهی توجه به نیازهای مخاطبین و ایجاد تنوع در محیط یادگیری شامل آموزش مهارت های بنیادین با استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش مدرسه محوری و ارتقاء مدیریت را چهارمین بخش سیاست وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: سیاست‌های معاونت ابتدایی ایجاد دسترسی همه کودکان به تحصیل و ارایه خدمات با کیفیت آموزشی و پرورشی است.

این مسئول ادامه داد:‌ این اهداف با تربیت متوازن بر اساس سند تحول بنیادین و به رسمیت شناختن کودکی در دوره ابتدایی محقق می‌شود لذا باید مدرسه را به فضایی با نشاط و پویا برای دانش آموزان تبدیل کنیم، مدرسه باید رابطه عمیق و تنگاتنگی با زندگی واقعی دانش آموزان برقرار نماید و مهارت‌هایی را آموزش دهد که دانش آموزان بتوانند زندگی شخصی از آن استفاده کنند، در این صورت است که دانش‌آموزان با عشق و علاقه در مدرسه حضور خواهند یافت.

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش افزود: ارتقاء مدیریت آموزشگاهی یا همان برنامه تدبیر ازجمله رویکردها وسیاست های آموزش وپرورش است و مدیر مدرسه می بایست به اهداف دوره اعتقاد داشته باشدتا بتواند برنامه ها را در محیط مدرسه اجرایی نماید واز طرفی اگر مدرسه را مدنظر قرار ندهیم وتوجه به رویکرد برنامه ها و مهارت مدیران نداشته باشیم ،هیچکدام از اهداف آموزش و پرورش اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.