• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۳:۰۷
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 98080603003
  • خبرنگار : 71469

۱۲ تمرین برای درمان دردهای کمربند شانه‌ای + عکس

شانه

با توجه به دامنه حرکتی وسیع مفصل شانه و به منظور جلوگیری از آسیب این مفصل، ۱۲ تمرین پیشنهاد شده است تا با انجام این تمرینات از آسیب‌های احتمالی پیشگیری شود.

به گزارش ایسنا، مفصل شانه امکان حرکت بازو در دامنه حرکتی بسیار وسیعی را فراهم می کند. وجود دامنه حرکتی وسیع در این مفصل می تواند ریسک ابتلا به مشکلاتی مانند دررفتگی مکرر، بی ثباتی و گرفتگی شانه و گیر افتادگی بافت‌های نرم یا ذرات استخوانی در مفصل و در نتیجه درد را افزایش دهد.

درد شانه به دلیل حرکات تکراری در بسیاری از ورزش‌ها و مشاغل، ‌ شانه را در معرض آسیب عضلات مهم این ناحیه قرار می‌دهد. عضلات کلاهک گرداننده؛ عضلات کوچک در اطراف مفاضل شانه هستند که نقش مهمی در ایجاد حرکت و ثبات دارند و اغلب التهاب در این ناحیه به مرور زمان ایجاد می‌شود که در صورت عدم درمان پارگی جزیی، ممکن است منجر به پارگی کامل شود.

برای جلوگیری از آسیب مفصل در مفصل شانه ۱۲ تمرین پیشنهاد شده است که برای مشاهده آن می‌توانید اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.