• دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98062511919
  • منبع : نمایندگی یزد

امام جمعه یزد تاکید کرد:

سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم

مدرسه

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با اشاره به این‌که بخوان، حفظ کن و نمره بگیر پایه سیستم آموزشی ایران است گفت: این سیستم در ایران نیازمند تحولی عظیم است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با تاکید بر این‌که سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است، اظهار کرد: سبکی که امروز ما در آموزش و پرورش داریم، سبک 100 سال گذشته‌ است که انگلیسی‌ها به ما تحمیل کردند.

وی افزود: اساس این سبک بر این پایه استوار است که ما نتوانیم به صورت کامل نیازهایمان را برطرف کنیم و همیشه برای تامین نیازهای اصلی و اساسی خود با مشکل مواجه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بر اساس این سبک، دانش آموزان ما از دو موضوع اساسی در آموزش بی‌بهره شدند که این دو موضوع تفکر و تعقل هستند.

ناصری یزدی تصریح کرد: در ایران آموزش بر این اساس استوار شده که به دانش‌آموز می‌گوییم بخوان، حفظ کن و نمره‌بگیر، این سبک یعنی هرچه که به ما گفتند قبول کن و هیچ تفکری در ارتباط با آن نداشته باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: این موضوع در حالی است که سبک آموزشی باید بر اساس بخوان، فکر کن، تدبر کن، خلاقیت داشته باش و نوآوری کن استوار باشد، اگر این سبک در آموزش ما وجود داشته باشد قطعا بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که بسیاری از صنایع در کشور ما با مشکل عدم وجود خلاقیت و نوآوری روبرو هستند، ادامه داد: دانش‌آموز ما باید بخواند ولی هر آنچه که می‌خواند را فکر کند، ولی متاسفانه ما کلاس فکر برای هیچ یک از سال‌های آموزش کودکانمان نمی‌گذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از صنایعی که به صورت جدی با مشکل خلاقیت و نوآوری روبروست را صنعت خودروسازی دانست و بیان کرد: نمونه بارز نبود نوآوری در این صنعت، پیکان است که 50 سال در ایران تولید شد ولی حتی دسته باز کردن در خودرو هم تغییر نکرد.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در سایر عرصه‌های این چنین صنایعی هم نبود خلاقیت  و نوآوری و نبود اتکا به ظرفیت‌های داخلی سبب شده که مشکلاتی در عرصه صنعت کشور به وجود آید.

امام جمعه یزد با بیان این‌که این مشکل به واسطه سیستم آموزشی ایران است، گفت: سیستم آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که تحول، نوآوری و خلاقیت را با تفکر و تعقل به فارغ‌التحصیلان آموزش داده باشد.

انتهای پیام