• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98092015526
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند کاشمر- سه راهی شادمهر

آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند کاشمر- سه راهی شادمهر

ایسنا/خراسان رضوی عملیات اجرایی پروژه احداث قطعه دوم باند کاشمر - سه راهی شادمهر به طول 20 کیلومتر و اعتبار بالغ بر 700 میلیارد ریال آغاز شد.

در این مراسم معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باند دوم محور شادمهر- کاشمر- خلیل‎آباد به بردسکن و انابد از اولویت‎های بسیار مهم است و به طور جد در دستور کار استان قرار دارد.

محمد پارسا اظهار کرد: به رغم اینکه کار پروژه باند دوم شادمهر به کاشمر از سال‌های 85 و 86 آغاز شده بود اما به دلیل نداشتن اعتبار و تخصیص‎ لازم کار بسیار با کندی پیش می‎رفت.

وی گفت: در سال 1390 قطعه‎ای از این پروژه بین کاشمر و خلیل‎آباد به طول 14 کیلومتر از محل اعتبارات استانی و بعضأ اعتبارات ملی انجام شد و به بهره‎برداری رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: از سال 90 نیز به دلیل اهمیتی که پروژه داشت و به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت برای گرفتن ردیف ملی حداقل 6 جلسه در این زمینه برگزار شد و پیگیری‎هایی صورت گرفت.

پارسا افزود: اگر چه تا قبل از سال 97 وضعیت این پروژه معلوم نبود اما سال گذشته با پیگیری‎های مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی برای پروژه ردیف ملی گرفته شد.

وی گفت: همزمان با سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی برای 4 پروژه اعتبار گذاشته شد که برای محور شادمهر به کاشمر به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‎ها 90 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و امسال نیز تخصیص خوبی داشتیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: با اعتبار تخصیص یافته 14.5 کیلومتر از این محور با کمک شهرداری کاشمر انجام شد و امروز عملیات اجرایی 14 کیلومتر قطعه دوم آغاز شده است.

وی اظهار کرد: این پروژه امسال حدود 14 میلیارد تومان اعتبار دارد، برای هر کیلومتر این محور باید 4 میلیارد تومان هزینه شود.

پارسا بیان کرد: اینکه سال 97 در کل کشور فقط 24 طرح دارای ردیف ملی شدند که یکی پروژه محور شادمهر به کاشمر بود جای تقدیر و تشکر دارد و کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: با سفر استاندار خراسان رضوی در تیرماه به کاشمر و قول مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مردم این شهرستان مقرر شد شهریورماه قطعه اول این پروژه به بهره‎برداری برسد که با کمک شهرداری کاشمر در آماده کردن زیرسازی و پس از انجام آسفالت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

پارسا مطرح کرد: محور شادمهر به کاشمر 54 کیلومتر است که تاکنون 14 کیلومتر از باند دوم به سرانجام رسیده و عملیات اجرایی 20 کیلومتر دیگر آغاز و مطالعات 20 کیلومتر بعدی نیز شروع و مجوز وزارتخانه راه و شهرسازی برای مناقصه گرفته شده است.

وی گفت: اگرچه زودتر از این باید محور شادمهر به کاشمر چهارخطه می‌‏شد، ولی اعتباری نداشتیم اما در حال حاضر طلسم این پروژه شکسته شد و اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

برخی برای خون هموطن خودشان ارزش قائل نیستند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: متاسفانه دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر در سال‌های دور و ادوار نزدیک به یک موضوع سیاسی آزار دهنده تبدیل شده بود. برخی افراد برای خون عزیزان هموطن خودشان ارزش قائل نیستند و این پروژه‎ را در این سال‌ها به یک مسئله رنج‌آور تبدیل کردند.

بهروز بنیادی افزود: متاسفانه به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته و کارهای انجام شده اما هنوز افرادی هستند که قبول ندارند این محور دوبانده شده و حاضر هستند از مسیر خاکی تردد کنند ولی خودرویشان بر روی محور دوم نیاید این نشان می‎دهد این افراد چقدر کوته‌فکر هستند.

وی اظهار کرد: پروژه قطعه دوم باند کاشمر - سه راهی شادمهر با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان انجام خواهد شد. امیدواریم تا پایان سال جاری پیمانکار قطعه بعدی نیز انتخاب شود، همچنین برای محور خلیل‎آباد به بردسکن هم اقداماتی در دست انجام است.

بنیادی گفت: در حال حاضر به دلیل بالا بودن آمار تصادفات و مرگ و میر و تاکید پلیس راه استان محور شادمهر به کاشمر در اولویت قرار دارد، به همین علت امسال 30 میلیارد تومان برای این محور گذاشته شده که تلاش می‎شود، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ایمنی جاده و جان مردم شوخی بردار نیست، افزود: اگرچه این پروژه دغدغه همه مردم بود نه فقط دغدغه شخصی یک مسئول، ولی متاسفانه ناملایمات بسیاری صورت گرفت.

تصادفات کاهش یافت

فرماندار کاشمر نیز عنوان کرد: روان سازی تردد و امنیت مردم یکی از زیرساخت‎های توسعه است، با توجه به حدود سه میلیون زائر و گردشگری که در طول سال داریم امنیت این افراد برای ما بسیار مهم است.

مسلم ساقی بیان کرد: در همین راستا تاکید داشتیم قطعه اول پس از ایمن شدن و نصب علائم بازگشایی شود که پس از نصب شدن علائم زیر بارترافیکی رفت.

وی اظهار کرد: طی هشت ماهه ابتدای سال جاری در تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش بسیار محسوسی داشتیم، به طوری که در تصادفات برون شهری امسال  11 مورد فوتی داشتیم ولی سال گذشته 18 مورد بوده و در تصادفات درون شهری از 11 مورد در سال قبل به یک مورد در سال جاری کاهش یافته است.

انتهای پیام