• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98103023722
  • خبرنگار : 50310

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی:

منابع راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد باتوجه به اولویت‎بندی‎ها تخصیص داده می‎شود

منابع راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد باتوجه به اولویت‎بندی‎ها تخصیص داده می‎شود

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: پروژه راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد پروژه یکی‎از سخت‎ترین و تکنیکی‎ترین پروژه‎هاست که حدود 30 درصد طول آن‎را تونل تشکیل می‎دهد.

عباس خطیبی امروز در دیدار با استاندار لرستان با اشاره به این‎که پروژه راه‎آهن دورود ـ خرم‎آباد یک ابرپروژه است، اظهار کرد: منابع این‎گونه پروژه‎ها باتوجه به اولویت‎بندی‎ها تخصیص داده می‎شود.

وی با اشاره به این‎که تدابیری که برای تامین اعتبار این پروژه در سطح استان اندیشیده شده، در کنار سایر راه‎کارهای ملی می‎تواند راهگشا باشد، عنوان کرد: اختصاص 120 میلیارد تومان اوراق به این پروژه نه‎تنها کم نیست بلکه می‎تواند در یک زمان مناسبی به پروژه سرعت ببخشد.

خطیبی با اشاره به این‎که با پیشرفت بیشتر پروژه منابع مورد نیاز از طرق دیگر تأمین شده و کار تداوم پیدا می‎کند، ادامه داد: با توجه به تعدد پروژه‎های ریلی در کشور و اینکه این پروژه جزء سخت‎ترین و تکنیکی‎ترین پروژه‎هاست، انتظار اینکه یک ابر پروژه را در یک تایم کوتاه بسازیم و به بهره‎برداری برسانیم خیلی سخت است.

معاون ساخت و توسعه راه‎آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: به طور مرسوم حدود 10 درصد طول پروژه‎ها تونل دارد اما در این پروژه حدود 30 درصد طول، تونل است که این نشان می‎دهد پروژه سختی است.

وی با اشاره به این‎که ما درصدد هستیم بتوانیم منابع را در طی مدت زمان اجرایی پروژه تأمین کنیم،اضافه کرد: تزریق این منابع دفعتاً مورد نیاز نیست و باید در طول اجرای پروژه تأمین شود، که با صحبت‎هایی که امروز شد وضعیت آینده از شرایط اکنون بهتر می‎شود،چراکه برای رسیدن به ایده‎آل به زمان نیاز داریم.

خطیبی با بیان این‎که در کمتر از سه سال گذشته پنج پروژه بزرگ ریلی در کشور افتتاح شده است، افزود: اوایل آذرماه شاهد افتتاح راه‎آهن میانه ـ بستان‎آباد بودیم و برنامه‎ریزی شده در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال 99 نیز دو پروژه به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام