• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98110100060
  • خبرنگار : 50176

مدیر کل روابط عمومی استانداری:

طراحی و مهندسی افکار عمومی از وظایف روابط عمومی‌هاست

طراحی و مهندسی افکار عمومی از وظایف روابط عمومی‌هاست

ایسنا/لرستان مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان اطلاع رسانی و تحلیل مناسب اقدامات دولت و نظام را از وظایف روابط عمومی‌ها در ایام دهه فجر برشمرد.

فاطمه ایرانی عصر روز گذشته در نشست با روابط عمومی فرمانداری‌های استان، با اشاره به دو مقوله مهم سیاسی دهه فجر و انتخابات که تا پایان سال جاری پیش رو داریم، اظهار کرد، روابط عمومی‌ها باید برای این دو مقوله به‌ویژه برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 وی اطلاع رسانی و تحلیل مناسب از دستاوردها و اقدامات دولت و نظام را از وظایف روابط عمومی‌ها در ایام دهه فجر و انتخابات دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید با همکاری و تعامل با رسانه‌ها و ایجاد نشاط و امید در جامعه باعث افزایش حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

 رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: همچنین باید اصل بی‌طرفی در انتخابات رعایت شود و از اعمال سلایق شخصی به شدت جلوگیری کنیم.

 وی با بیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید در شرایط دشواری به سر می‌برد اما کوشیده تا پروژه‌های عمرانی و اقدامات دولت متوقف نشوند، گفت: در ایام دهه فجر برنامه‌های فرهنگی، هنری، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها باید به خوبی اطلاع‌رسانی شوند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری افزود: طراحی و مهندسی افکار عمومی با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی به‌منظور تعامل و ارتباط بهتر با مردم از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست.

ایرانی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها به سه دسته توجیه گر، تبیین‌گر و تحلیل‌گر تقسیم شده است، اظهار کرد: روابط عمومی توجیه‌گر به دلیل نداشتن برنامه مدون و مناسب و مدیران کم‌توان فاقد جذابیت و کارآیی مناسب هستند.

وی شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و در عین حال محافظه کاری را از مشخصات روابط عمومی تبیین‌گر برشمرد و بیان کرد: روابط عمومی تحلیل‌گر کارآمد و پویاست که دارای برنامه ادواری منظم بوده و برای روبرویی با بحران‌ها و چالش‌های ناگهانی دارای طرح‌های مشخص شده است. این نوع روابط عمومی با بهره گیری از فرصت‌های مناسب برنامه‌ریزی می‌کند.

ایرانی خودباوری مسئولین این حوزه را عاملی مهم در جهت موفقیت و ارتقاء جایگاه آنان برشمرد و افزود: باید مدیران توانایی و اثرگذاری روابط عمومی را در پیشبرد اهداف خود درک کنند و این به فعالیت و برنامه‌ریزی این حوزه بستگی دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی روابط عمومی‌ها خبر داد و گفت: این دوره‌ها می‌تواند در ارتقای سطح دانش و معلومات و مهارت‌های آنان نقش موثری داشته باشد.

به گفته ایرانی تشکیل این‌گونه جلسات در صورت استمرار مثمر ثمرتر است.

گفتنی‌ است در این نشست مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌های استان گزارشی از عملکرد، مسائل و مشکلات خود ارائه دادند.

انتهای پیام