• جمعه / ۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401070803407
  • خبرنگار : 71415

پاتروشف: غرب از گروه‌های تروریستی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند

پاتروشف: غرب از گروه‌های تروریستی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) گفت، کشورهای غربی به رهبری آمریکا از گروه‌های تروریستی تحت کنترل خود برای دستیابی به اهدافشان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ائتلاف غربی تحت رهبری آمریکا به استفاده از گروه‌های تروریستی و دیگر گروه‌های رادیکال‌ تحت کنترل خود برای دستیابی به اهدافش ادامه داده و به جای مبارزه واقعی با تروریسم رو به اعلامیه‌ها درباره اقدامات کنشگرانه خود در این زمینه آورده است.

پاتروشف خطاب به نشست روسای سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اعضای سازمان کشورهای مستقل همسود در مسکو گفت: در این شرایط باید همکاری‌های عملی بین سرویس‌های ویژه کشورهایمان از جمله با تبادل اطلاعات درباره سازمان‌های تروریستی بین المللی و برنامه‌های آنها افزایش یابد.

وی همچنین خواستار تلاش‌های جامع و پیشگیرانه برای مقابله با تروریسم شد.

به گفته پاتروشف، تروریسم ابزار اصلی زرادخانه جنگ‌های ترکیبی غرب است.

وی خاطرنشان کرد که گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه به میزان قابل توجهی تضعیف شده‌اند.

دبیر شورای امنیت روسیه در مورد اقدامات برای ایجاد یک نظم جهانی چندقطبی گفت که مراکز جدید قدرت در سراسر آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در حال تحول هستند.

وی خاطرنشان کرد که آنها به دنبال ایفای نقش اساسی‌تری در دستورکار جهانی بوده‌اند و در عین حال درخواست آنها برای احترام به مسیرهای توسعه انتخابی آنها کاملا موجه است.

پاتروشف تاکید کرد، روسیه "همیشه به دنبال ایجاد روابط برابر، متقابلا سودمند و محترمانه با سایر کشورها بوده است و ما این مسیر را در آینده دنبال خواهیم کرد."

نیکولای پاتروشف تاکید کرد، واشنگتن از آسیب دیدن خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم به ویژه از نقطه نظر اقتصادی سود می برد.

این مقام روس تاکید کرد، غرب وضعیت را در منطقه یورو-آتلانتیک بی ثبات کرده و اکنون به دنبال انجام همین کار در حوزه آسیا-اقیانوسیه است.

وی افزود: "برنامه‌های خونین در بالکان، عراق، لیبی، سوریه، افغانستان و اوکراین که جان صدها هزار نفر را گرفته است، نتیجه مستقیم سیاست‌های بی ملاحظه واشنگتن، لندن و متحدانشان است، اما این به وضوح باز هم برای غرب کافی نبوده است".

به گفته پاتروشف، "آنگلوساکسون‌ها پس از بی‌ثبات کردن منطقه یورو-آتلانتیک و عملا بازگرداندن آن به جنگ سرد، اکنون به دنبال انجام همین کار در سایر مناطق مهم استراتژیک، به ویژه در حوزه آسیا-اقیانوسیه از جمله با پیشبرد منافع خود از طریق بلوک‌های آکوس و کوآد بوده‌اند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha