• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401081510435
  • خبرنگار : 90047

ملی‌پوشانی که برای تامین معاش مربیگری می‌کنند

ملی‌پوشانی که برای تامین معاش مربیگری می‌کنند

سرمربی تیم ملی اسکواش درباره علت افت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی گفت: زمانی که بازیکن از حقوق اردونشینی برخوردار نیست و به جای آماده‌سازی خود مجبور است برای تامین معاش مربیگری کند، انتظاری بیشتر از این نیست.

مجید روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی اسکواش زنان و مردان در مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی و علت افت این تیم نسبت به مسابقات سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا مالزی تیم مردان در جدول رده‌بندی هفتم شد و زنان در جایگاه ششم قرار گرفتند، این دوره هر دو تیم یک پله نزول داشتند که البته دور از انتظار نبود.

وی گفت: برای آماده سازی این تیم تنها یک اردوی 10 روزه در کیش داشتیم در حالی که سایر تیم ها طی یکسال گذشته مرتب در مسابقات و اردوهای برون مرزی بودند، هر چند بازیکنان ما نیز به صورت غیرمتمرکز تمرینات خود را پیگیری می‌کردند و در تورنمنت‌های مختلف حضور داشتند، اما زمانی می‌توانیم به موفقیت یک تیم امیدوار بود که از اردوهای منظم برخوردار باشند و در مسابقات برون مرزی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مسابقات یکی از بازیکنان کلیدی (سپهر اعتمادپور) که امید زیادی به او داشتیم و بازیکن فیکس تیم بود از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و همین امر شرایط نامناسبی را برای تیم ما رقم زد و بازیکنان نتوانستند بازیهای خوبی را ارائه دهند، در حقیقت فشار مسابقات به حدی زیادی بود که بازیکنان ما از نظر روانی تحت فشار بیش از حد بودند.

روحانی یکی از مشکلات بازیکنان اسکواش را برخوردار نبودن از حقوق اردونشینی عنوان کرد و افزود: برخلاف ملی‌پوشان سایر رشته‌های ورزشی که برای اردونشینی حقوق دریافت می‌کنند، متاسفانه ملی‌پوشان اسکواش هیچ حقوقی ندارند و مجبورند برای تامین معاش و درآمدزایی چند ساعتی به کار مربیگری بپردازند، همین امر سبب می‌شود تا کمتر فرصت پیگیری تمرینات خود را داشته باشند.

وی گفت: قبل از اعزام تیم به کره‌جنوبی انتظار کسب نتایج بهتر و حتی تصور جایگاه چهارم تا پنجم را داشتیم، ولی متاسفانه انتظارات برآورده نشد. البته بازیکنان کم کاری نکردند، اما نتایج راضی کننده نبود.

سرمربی تیم ملی اسکواش در پایان پیرامون این پرسش که چه برنامه‌ای برای تیم ملی دارید، خاطرنشان کرد: فعلا منتظر برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش هستیم تا ببینیم هدایت این فدراسیون را چه کسی بر عهده خواهد گرفت تا برنامه‌ریزی خود را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha