• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101206868
  • منبع : نمایندگی همدان

تجاری‌سازی و احیای آکادمی فوتبال در دستور کار باشگاه پاس همدان

تجاری‌سازی و احیای آکادمی فوتبال در دستور کار باشگاه پاس همدان

ایسنا/همدان مدیر کمیته استراتژی باشگاه پاس همدان گفت: در امور باشگاه‌داری کشور توجه به تجاری‌سازی کمتر دیده شده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات مالی در باشگاه‌ها شده و ما می‌خواهیم با تجاری‌سازی باشگاه پاس همدان و آکادمی‌های آن برای نخستین‌بار به صورت حرفه‌ای و تخصصی این کار را اجرایی کنیم تا آینده و میراث خوبی برای پاس همدان رقم بخورد و تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های استان همدان و ظرفیت‌های ورزشی در کشور استفاده کنیم.

محمدرضا مولا در نشست بررسی مسائل و مشکلات باشگاه پاس همدان، با بیان اینکه تجاری‌سازی باشگاه تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: متأسفانه از بدو انتقال این تیم به همدان مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: تجاری‌سازی این باشگاه و عمل به ایده‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی و مالی موجود را حل کند؛ در امور باشگاه‌داری کشور توجه به تجاری‌سازی کمتر دیده شده و وضعیت مناسبی در تجاری‌سازی نداریم و از ظرفیت‌های خوب این بخش استفاده مطلوب نکرده‌ایم.

مدیر کمیته استراتژی باشگاه پاس همدان تصریح کرد: تجاری‌سازی در حوزه ورزش به ویژه فوتبال که امروزه به صنعت پردرآمد و به یکی از مباحث کلیدی در جهان تبدیل شده، در کشورمان مغفول مانده و اغلب باشگاه‌های ورزشی هنوز فرآیند تبدیل ظرفیت‌های موجود به محصولات موفق تجاری برای فروش در بازار سرمایه را نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل تیم‌های تحقیقاتی، نوآور و خلاق در حوزه‌های درآمدزایی مهم است، خاطرنشان کرد: امروزه مشکل و بحران بزرگ باشگاه‌های کشور در ایجاد درآمد پایدار نشأت گرفته از عدم شناخت استراتژی‌های روز دنیا در مهندسی مارکت فرهنگی ورزشی است و همین مسأله باعث شده تا بحران‌های مالی اغلب باشگاه‌ها پایدار باشد.

مولا مطرح کرد: تجاری‌سازی باشگاه پاس همدان و آکادمی‌های آن برای نخستین‌بار به صورت حرفه‌ای و تخصصی اجرایی می‌شود و آینده و میراث خوبی برای پاس همدان رقم خواهیم زد و از تمام ظرفیت‌های استان همدان و ظرفیت‌های ورزشی در کشور استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هر اندازه باشگاه‌های ورزشی کشور برای کسب درآمد تلاش داشته‌اند اما به علت عدم تبدیل باشگاه به سیستم تجاری‌سازی، ثبات لازم را در مباحث مالی نداشته‌اند.

مولا ادامه داد: درآمد حاصل از نقل و انتقال بازیکن، تبلیغات، جذب اسپانسر، باشگاه‌های ورزشی را از مسیر رسیدن به رشد اقتصاد حرفه‌ای باز داشته در حالیکه در سیستم تجاری سازی، ایجاد کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی می‌تواند علاوه بر درآمد پایدار، معیشت بسیاری از خانواده را نیز تأمین کند.

مدیر کمیته استراتژی باشگاه پاس افزود: این کارگاه‌های کوچک اقتصادی زیرمجموعه باشگاه می‌تواند در کوتاه‌ترین مدت و در بخش‌های مختلف ایجاد شود و انتظار داریم مسئولان استان همدان نیز کمک لازم را داشته باشند.

وی خواستار همکاری مسئولان اجرایی استان همدان از طرح‌های درآمدزایی شد و اظهار کرد: در بخش‌های مختلف کشور به ویژه حوزه‌های گردشگری و فرهنگی نسبت به تجاری‌سازی اقدامات خوبی داشته‌ایم و حضور در باشگاه پاس این فرصت را ایجاد کرده تا با ارائه طرح‌های اقتصادی و تجاری مطلوب، به این باشگاه برای ثبات مالی مناسب در راستای رسیدن به اهداف ایده آل کمک کنیم.

مولا بیان کرد: طرح‌های تجاری‌سازی تیم استراتژی پاس که متشکل از افراد صاحب نام و مطرح هستند، به طور شفاف قبل ارائه به مسئولان برای ارزیابی‌های کارشناسانه است تا در صورت تأیید، در مرحله اجرا قرار بدهیم.

تجاری‌سازی و احیای آکادمی فوتبال در دستور کار باشگاه پاس همدان

در ادامه قائم مقام باشگاه پاس همدان نیز گفت: قانون پرداخت حق رشد به باشگاه‌های سازنده فوتبال در آیین نامه نقل و انتقالات پیش بینی شده و از فصل جاری با تأیید سازمان لیگ از سال ۹۶ به مرحله اجرا گذاشته شد.

سیدمحمد رضوی‌پور با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از بازیکنان پاس در صف اول فوتبال کشور در دیگر باشگاه‌ها فعالیت حرفه‌ای دارند اما در این سال‌ها در دریافت حق رشد این بازیکنان کوتاهی شده است، اظهار کرد: در آیین نامه ۲۲ و ۲۴ فدراسیون به وضوح به حق رشد اشاره شده که درآمد خوبی را برای باشگاه‌های سازنده ایجاد کرده اما جای تعجب است که این موضوع مهم در باشگاه پاس نادیده گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دریافت حق رشد مستلزم حضور و فعالیت بازیکن در تیم‌های آکادمی باشگاه است در حالیکه طی سال‌های گذشته آکادمی پاس با وجود زحمات مربیان و شناسایی بازیکنان مستعد، دوام لازم را نداشته و به معنای واقعی نابود شده بود.

قائم مقام باشگاه پاس تصریح کرد: بر این اساس ایجاد آکادمی باشگاه پاس یکی از مهمترین اقدام‌های صورت گرفته مدیریتی بود و فریدون محمدی پیشکسوت باشگاه استقلال تهران که سابقه همکاری با چند باشگاه مطرح کشور را دارد، به عنوان مدیر آکادمی پاس منصوب شد.

وی با بیان اینکه محمدی در آکادمی باشگاه پاس و چیدمان کادر فنی رده‌های سنی پایه اختیار تام دارد، مطرح کرد: آکادمی باشگاه پاس فقط مختص استان همدان نیست بلکه هدف ما شناسایی استعدادهای فوتبال شهرهای مختلف کشور است و بر این اساس توجه جدی به رده‌های سنی پایه داریم.

رضوی‌پور افزود: به زودی در ۷۰ شهر کشور نسبت به راه‌اندازی نمایندگی آکادمی فوتبال باشگاه پاس اقدام خواهیم کرد ضمن اینکه هفته گذشته طی جلسه‌ای با آکادمی "فورستر لوون" ایالت براندنبورگ آلمان تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای همکاری دوجانبه پیرامون انتقال تجربه و مسائل فرهنگی و آموزشی بین دو باشگاه است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

قائم مقام باشگاه پاس با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل بهزیستی همدان گفت: در راستای انعقاد این تفاهم نامه، زمینه اشتغال ۴۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این استان در باشگاه فرهنگی و ورزشی پاس همدان فراهم شد.

رضوی پور بیان کرد: طرح‌های مختلفی در قالب بنگاه‌های زودبازده اقتصادی را تدوین کرده‌ایم که با حمایت مسئولان اجرایی استان همدان می‌توانند به نام باشگاه پاس اجرایی کنیم و تمامی فعالیت‌ها شفاف و قابل ارائه گزارش به مسئولان است.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پاس همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha