• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101408776
  • خبرنگار : 50163

تدوین اطلس جامع فرهنگی خرم‌دره

تدوین اطلس جامع فرهنگی خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره گفت: اطلس جامع فرهنگی شهرستان به زودی تدوین می‌شود.

مهدی مرادی شامگاه دیروز (۱۳ دی‌ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مساجد، اظهار کرد: در فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد مساجد آمده است: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شوق‌آوری و شورآفرینی مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم بهره برد.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات مساجد شهرستان، تصریح کرد: همکاری ضعیف هیئت امنای مساجد با فعالان فرهنگی و روحانی مسجد، برگزاری نشدن نماز جماعت در برخی از مساجد و ارتباط ضعیف روحانی مساجد با نوجوانان و جوانان از جمله مشکلات مهم موجود در راستای فعالیت‌های مساجد در شهرستان خرم‌دره است.

این مسئول از تدوین اطلس فرهنگی خرم‌دره خبر داد و یادآور شد: در راستای تدوین اطلس جامع فرهنگی شهرستان خرم‌دره، از مسئولان مرتبط با امور مساجد خواسته شده است تا گزارش آماری و مکتوب خود در زمینه ظرفیت‌های فرهنگی موجود در مساجد شهرستان اعم از کانون‌های فرهنگی هنری، برگزاری نماز جماعت، هیئت امنا، هیئت‌ها، موسسات و خانه‌های قرآنی و پایگاه‌های مقاومت بسیج را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تحویل دهند.

امام جمعه شهرستان خرم‌دره نیز در این جلسه با تاکید بر جایگاه ویژه مساجد، اظهار کرد: مسجد در زمان پیامبر (ص) پایگاه مهم در کشورهای اسلامی بوده است و اکنون گرفتار سکولاریسم شده و باید دقت بیشتری در کارکرد مساجد، احداث های غیر اصولی مساجد و انتخاب هیئت‌امنا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور همچنین به تشکیل کمیسیون امور مساجد شهرستان اشاره کرد و گفت: این کمیسیون با هدف فعال‌سازی و ساماندهی امور مساجد تشکیل و باید پایگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مسجد محور باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha