• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070806216
  • خبرنگار : 50560

قبولی ۵۰۰ داوطلب کنکور در دانشگاه فرهنگیان قزوین

قبولی ۵۰۰ داوطلب کنکور در دانشگاه فرهنگیان قزوین

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: با برگزاری کنکور و شرکت داوطلبان که سه برابر نیاز بود، بالغ بر ۵۰۰ نفر موفق شدند که پذیرش دانشگاه فرهنگیان را کسب کنند که از این تعداد بالغ بر ۲۰۰ نفر معلم بانو و ۳۰۰ نفر معلم آقا هستند.

حمیدرضا مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و به تبع اعلام نتایج آن متفاوت از کنکور سراسری بود و بیش از ۲ هفته است که نتایج آن اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری کنکور و شرکت داوطلبان  که سه برابر نیاز بود، بالغ بر ۵۰۰ نفر موفق شدند که پذیرش دانشگاه فرهنگیان را کسب کنند که از این تعداد ۲۰۰ نفر معلم بانو و ۳۰۰ نفر معلم آقا هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: بخش عمده‌ای از پذیرفته‌شدگان امسال دارای رتبه‌های مناسب و خوب هستند درواقع دانشگاه فرهنگیان به انتخاب‌های اول داوطلبان کنکور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امسال به این نتیجه رسیده‌ایم که با کمک آموزش و پرورش جذب دانشجو داشته باشیم و مراحل ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از طریق درگاه الکترونیکی و ثبت‌نام حضوری از دوم مهر ماه آغاز شده است.

این مسئول افزود: پذیرش دانشجویان به صورت روزانه و با هماهنگی دانشگاه از طریق اطلاع‌رسانی توسط پیامک خواهد بود ضمن اینکه پذیرای دانشجویان غیربومی از استان‌های دیگر نیز هستیم. در حال حاضر  ۱۷ رشته‌ تخصصی در دانشگاه فرهنگیان کشور تدریس می‌شود که از این بین ۱۲ رشته در استان قزوین ارائه می‌شود.

وی گفت: همچنین در سال جاری پذیرش مقطع کاردانی را در دستور کار خود قرار دادیم تا داوطلبین این مقطع تحصیلی بتوانند ۲ ساله وارد آموزش و پرورش شوند و در مقطع ابتدایی مثمرالثمر باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مهر ماه امسال از دانشگاه فرهنگیان بالغ‌بر ۹۰۰ معلم وارد آموزش و پرورش شدند، افزود: با توجه به اینکه چند سالی است آموزش و پرورش با مشکل جذب معلم مواجه است، امسال داوطلبین رشته‌های مقطع ابتدایی را که سه سال از تحصیل آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان گذشته، در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم تا بتوانند بخشی از کسری معلم در استان را جبران کنند.

مشهدی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان جدیدالورود، اظهار کرد: در کنار جذب دانشجویان جدید که از بهترین‌های کنکور هستند، سعی کردیم در ارتقا و توسعه سطح علمی و خدمات رفاهی دانشگاه نیز تلاش کنیم.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha