• یکشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403091107439
  • خبرنگار : 71955

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد

حل مشکل بازماندگی از تحصیل با رفع مشکل ایاب ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

حل مشکل بازماندگی از تحصیل با رفع مشکل ایاب ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه با حل مشکل ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی، مشکل بازماندگان از تحصیل حل می‌شود گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه را در صدر و اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، سالار قاسمی در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه جامعه خیرین از امروز بیشتر از پیش در زمینه مدارس دانش آموزان استثنایی توجه خواهند کرد گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه را در صدر و اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در قبال دانش آموزان با نیازهای ویژه ماموریت خود را انجام دهند افزود: به عنوان مثال شهرداری ها اعتباری در خصوص رایگان شدن ایاب و ذهاب دانش آموزان قرار دهند که در صورت حل این موضوع، تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل کاهش پیدا می کند. 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه هدف همایش افزایش پوشش تحصیلی است، ادامه داد: به دلیل مسائلی که وجود داشته نتوانستیم استعداد دانش آموزان با نیازهای خاص را شناسایی کنیم؛ محدودیت جسمانی مانع از شکوفایی استعداد نمی‌شود بلکه موانع اجتماعی مانع شکوفایی استعدادها می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: موانع اجتماعی، پای کار نبودن و انجام ندادن مسئولیت‌های اجتماعی باعث عدم شکوفایی فرزندان این مرز و بوم می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه توجه خیرین به دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: ساخت مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم مانند مدارس عادی نیست.

وی با بیان اینکه شعار امسال در روز جهانی معلولان، تقویت رهبری افراد دارای معلولیت برای آینده‌ای فراگیر و پایدار است اظهار کرد: با توجه به این شعار باید استعداد دانش آموزان دیده شود و متناسب با استعدادشان نقش به آنها داده شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان اینکه آموزش و پرورش برای داشتن جامعه پایدار تلاش می‌کند، عنوان کرد: جامعه‌ای توسعه پیدا می کند که افراد جامعه نقش و جایگاه خود را پیدا کرده و در جایگاه خود استعداد و قدرت مدیریت داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی دارای چند سیاست است که برای پیاده سازی به این سیاست‌ها باید خیرین و معلمان کمک کنند و در صورت اجرای این سیاست‌ها آموزش و پرورش استثنایی استعداد افراد با نیازهای ویژه را کشف و جایگاه آنها پیدا می‌شود گفت: در این صورت آموزش و پرورش در صدر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سنگ بنای آموزش و پرورش استثنایی در دوران پس از انقلاب، مردم نهاد، خیر نهاد و متخصص نهاد است گفت: آموزش و پرورش استثنایی در یکی از سیاست‌های خود به دنبال کیفیت بخشی، خانواده محوری است و زمانی می‌توانیم کیفیت آموزش و پرورش استثنایی را بالا ببریم که والدین هم آموزش دیده باشند و اولیاء هم مثل معلمان در کنار دانش آموزان باشند.

قاسمی عنوان کرد: مشارکت پذیری، آموزش مهارت محور کیفیت بخشی خانواده محور از سیاست‌های آموزش و پرورش استثنایی است، همچنین باید هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید متناسب با کمبودهای این دانش آموزان برای کمک به معلمان در کنار دانش آموزان قرار گیرد، هر چند که هوش مصنوعی و تکنولوژی در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد.

قاسمی اظهار کرد: ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش است که مور تاکید رییس جمهور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha