به گزارش ایسنا، علی باقرزاده رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری، اظهار کرد: این مرکز در اجرای پروژه ۱۱۲ نقشه راه سند تحول بنیادین و تبصرههای ۱ و ۲ ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، بازنگری طرح طبقهبندی مشاغل معلمان را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: آسیبشناسی مسائل مرتبط با نیروی انسانی نشان میدهد چنانچه این طرح با دقت و به صورت جامع بازنگری شود چالشهایی چون جذب افراد غیرمتخصص در آزمونهای استخدامی، کاهش اثربخشی دورههای ارتقایی معلمان و عدم انطباق رشته شغلی و تحصیلی میتواند مرتفع شود.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری خاطرنشان کرد: ناظر به این آسیبشناسی بازنگری طرح یادشده ناظر به تمامی محورهای شناسنامه شغل از جمله شایستگیهای شاغل، تحصیلات، ابزار و تجهیزات، ویژگیهای شخصیتی و آموزشهای مرتبط شغلی در دست انجام است.
وی ادامه داد: به همین منظور جلسات بررسی و هماندیشی شناسنامه شغلی مشاغل اختصاصی معلمان با واحدهای مرتبط وزارت از جمله معاونتهای آموزشی، تربیت بدنی، پرورشی، شورای عالی آموزش و پرورش و دانشگاه شهید رجایی به طور مستمر در حال برگزاری است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده گفت: در این جلسات شایستگیها و ویژگیهای شخصیتی هر کدام از شغلها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد واحدهای مربوطه نسبت به ارائه پیشنهادهای تخصصی، ارسال اسناد و مستندات مرتبط و بازنگری نهایی شناسنامههای شغلی اقدام کنند.
انتهای پیام
نظرات