• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404091106976
  • خبرنگار : 71649

دو عضو شورای شهر تهران مطرح کردند

تعطیلی‌ها نباید خللی در خدمات ورزشی پایتخت به وجود بیاورد/ تعیین تکلیف ۲۵۲ دستگاه ون برای نوسازی ون‌های فرسوده

تعطیلی‌ها نباید خللی در خدمات ورزشی پایتخت به وجود بیاورد/ تعیین تکلیف ۲۵۲ دستگاه ون برای نوسازی ون‌های فرسوده

در تذکر دو عضو شورای شهر تهران بر بررسی تعطیلی اجباری و افزایش فشار مالی به پیمانکاران در ارائه‌ خدمات ورزشی و تعیین تکلیف ۲۵۲ دستگاه ون در راستای نوسازی ون‌های فرسوده و کاهش آلودگی هوا، در اسرع وقت با قیمت تمام‌شده اولیه و با محاسبه زیان‌هایی که این خودروها دیدند و کسر آن از قیمت‌ها و با تسهیلات شدند.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس احسان در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اضطرار آلودگی هوای تهران و اعمال محدودیت بر فعالیت مجموعه‌های ورزشی به ویژه تعطیلی موقت فعالیت چمن های مصنوعی و همچنین تعطیلی مجموعه های ورزشی به دلیل  قطع انشعاب آب ، برق و گاز و ... موجب تعطیلی مجموعه های ورزشی می شود.

وی با بیان اینکه پیمانکاران و بهره‌برداران چمن‌های مصنوعی و مجموعه‌های ورزشی، در چارچوب قراردادهای رسمی با شهرداری تهران فعالیت داشته‌اند، یادآور شد: این پیمانکاران متحمل هزینه‌های جاری، نیروی انسانی، تعمیرات و سرمایه‌گذاری عملیاتی هستند. تعطیلی اجباری که خارج از اختیار آنهاست، نباید موجب افزایش فشار مالی یا ایجاد اخلال در استمرار خدمات ورزشی شهر شود.

شمس احسان همچنین تصریح کرد: سابقه شورای شهر در شرایط مشابه از جمله در دوره همه‌گیری کرونا نشان داد که در مواقع بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی، شورا با نگاه حمایتی و تصمیمات مشخص، نسبت به تعدیل تعهدات مالی، تعلیق پرداخت‌ها، افزایش زمان بهره برداری و جبران بخشی از خسارات پیمانکاران مجموعه‌های ورزشی اقدام کرده است. تداوم همین رویکرد، نشانه پایداری در سیاست‌گذاری و احترام به اصل امنیت سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد سازوکار جبرانی و حمایتی موقت برای پیشگیری از آسیب‌های اقتصادی، افت کیفیت خدمات و تهدید اشتغال در این حوزه و تدوین طرح قابل بررسی برای شرایط اضطراری و غیرقابل پیش‌بینی جهت تعیین تکلیف مسئولیت‌ها و محاسبه خسارات و چارچوب حمایتی پایدار با هدف جلوگیری از اقدامات موردی و سلیقه‌ای باید مورد توجه باشد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: تذکر بنده حمایت از ساختار مدیریتی پایدار، حفظ اعتماد طرف‌های قراردادی، استمرار خدمات ورزشی به شهروندان و صیانت از سرمایه اجتماعی مدیریت شهری است. انتظار می‌رود موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

همچنین ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه مدیریت شهری، ما باید تا پایان امسال ۲۵ هزار دستگاه ون  تاکسی را وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی می‌کردیم. از سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۲ دستگاه ون تاکسی توسط شهرداری تهران خریداری شده و در اختیارش است. این ون‌ها بدون مجوز شورا ابتدا و پس از حدود چند ماه معطلی تحویل شاتل‌سرویس شد و قرار بود بر اساس فرمایشات شهردار تهران در جلسه علنی شورا، مد جدیدی از حمل‌ونقل بر خط را از طریق «شهرزاد» به شهروندان ارائه بدهد که متأسفانه با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع، سوالی از طرف رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا از شهردار تهران مطرح شد و شهردار تهران در جلسه در حضور همه ما و رسانه‌ها عنوان کرد که: «از طریق شهرزاد این شاتل‌سرویس را فعال می‌کنیم؛ می‌خواهیم یک کار جدیدی در حوزه حمل‌ونقل در کشور انجام بدیم.» اما متأسفانه این ون‌ها دو سال خوابیدند و خاک خوردند و در مدت استفاده به عنوان شاتل‌سرویس و همچنین سفر اربعین، اکثرشان آسیب دیدند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اخیراً شهرداری تهران ۱۱۷ دستگاه از این خودروها را به متقاضیان به قید قرعه واگذار کرده که تا حالا ۴۰ نفر در واقع برنده این فراخوان شدند. قیمت ابتدایی که کارشناسان رسمی دادگستری برای خودروها تعیین کرده بودند یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بود که قرار بود ۸۰۰ میلیون تومان وام به راننده‌ها پرداخت کنند و ۸۵۰ میلیون آورده راننده باشد.

وی با بیان این‌که اما در فراخوان دوم، اخیراً این قیمت را به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شهرداری افزایش داده‌ است، گفت: خودرویی که یک‌ونیم سال کار کرده و حدود دو سال خوابیده و خاک خورده؛ باتری، شمع، وایر، لاستیک و خیلی از لوازمش باید تعویض شود و از طرفی ۱۷۰ میلیون هم ارزش افزوده باید راننده پرداخت کند و خلافی‌های راهنمایی و رانندگی، پول این سه سال را هم راننده پرداخت کند، یک‌مرتبه قیمتش را به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دادند و سوال این است که چرا این قیمت بالا رفته است؟

امانی تاکید کرد: ای‌کاش به فریاد دلسوزان و کارشناسان توجه می‌شد و شهرداری تهران خودش را جایگزین بنگاه‌داران بخش خصوصی نمی‌کرد و وارد خرید و فروش خودرو نمی‌شد. حالا جالب است که از این ۴۰ نفر فقط چهار نفر تا حالا خودروها را تحویل گرفتند. ۲۵۲ دستگاه ون نو سه سال تحویل شهرداری تهران شده؛ امروز باید افتخار کنیم که بعد از سه سال، چهار دستگاه تحویل شده است. شهر مشهد و شهر اراک بلافاصله همه دستگاه‌های ون را تحویل داد اما قصه پرغصه شهرداری تهران را ببینید. جالب‌تر این است که حدود ۱۰۰ دستگاه از ۲۵۲ دستگاه کمتر آسیب دیده را جدا کردند و اصلاً وارد قرعه‌کشی نکردند. چه برنامه‌ای برای این ۱۰۰ دستگاه دارند؟

وی در پایان تصریح کرد: تعاونی ون‌داران شهر تهران با ۴۰۰ عضو فعال از همان سال پیگیر بوده که این ون‌ها را تحویل ما بدهید. لذا بر اساس بندهای ۳، ۸، ۱۴ و ۳۰ قانون وظایف اسلامی شهر که ما را مسئول حفاظت و حراست از اموال و سرمایه مردم تهران می‌داند و به ما به عنوان امین مردم تهران مسئولیت داده که بر حفظ اموال و دارایی‌های شهر تهران نظارت بکنیم، به شهردار تهران تذکر می‌دهم که این دارایی و سرمایه مردم تهران را بیش از این دچار خسارت و خسران نکند و همه ۲۵۲ دستگاه را در راستای نوسازی ون‌های فرسوده و کاهش آلودگی هوا، در اسرع وقت با قیمت تمام‌شده اولیه و با محاسبه زیان‌هایی که این خودروها دیدند و کسر آن از قیمت‌ها و با تسهیلات، در اختیار رانندگان متقاضی قرار بدهد و نتیجه‌اش را در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha