• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041712948
  • خبرنگار : 30054

رشد ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی

رشد ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی

با نیروی محرکه‌ای قدرتمند برای دستیابی به نوآوری‌هایی بیشتر، هوآوی موفق به حضور در بین ۵۰ برند برتر دنیا برای پنجمین سال متوالی شده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام هوآوی، ایجاد ارزش برای مشتری و خلق مستمر نوآوری، وظیفه و خواسته شرکت هوآوی است. انتخاب این هدف و تلاش برای دستیابی به آن، در جایگاه این برند بین رقبای جهانی خود تاثیر به سزایی داشته است.

در آخرین گزارشی که از ۱۰۰ برند محبوب و معتبر دنیا توسط موسسه WPP and kantar ارائه‌شده، هوآوی موفق به کسب رتبه ۴۵ شده که نسبت به سال گذشته دو پله رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در ارزش‌گذاری مالی برندها نیز برای هوآوی ارزشی معادل ۲۹.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که ۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

سال ۲۰۲۰ پنجمین سال پیاپی حضور هوآوی در میان ۵۰ برند برتر دنیا است، که نشان از موفق بودن برنامه‌های بلندمدت و اهداف این شرکت برای تبدیل‌شدن به یکی از پیشروترین شرکت‌های دنیای فناوری دارد.

بر اساس گزارش منتشرشده، ارزش تمام برندهای برتر این لیست افزایش ۵.۹ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده‌اند. شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای ۱۵ سال پیاپی، بیشترین سهم در میان شرکت‌های حاضر در این لیست را دارند و حدود ۳۷ درصد کل شرکت‌ها را شامل می‌شوند.

رشد شرکت‌های چینی نیز بسیار خوب بوده به‌ طوری‌ که در حال حاضر ۱۷ شرکت چینی در این لیست ۱۰۰ تایی حضور دارند. از این ۱۷ شرکت ۵ شرکت در میان ۲۰ شرکت با بالاترین میزان رشد قرار دارند که در تحقیقی جداگانه موردبررسی قرارگرفته‌اند.

بررسی علل موفقیت

هوآوی بر اساس استراتژی سال گذشته خود، گسترش و ایجاد فراوانی برای محصولات خود در بازار داخلی چین و همچنین بازارهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داد. به همین جهت محصولات متفاوتی در سال گذشته معرفی شدند. در  رویدادی در ماه فوریه، سری محصولات جدید هوآوی از جمله گوشی نسل پنج تاشو Huawei Mate Xs، تبلت Huawei MatePad Pro ۵G و پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی App Gallery معرفی شدند.

همچنین در همین رویداد از قابلیت زندگی فراگیر هوشمند هوآوی رونمایی شد که در آن هوش‌مصنوعی در انجام بسیاری از امور به کمک انسان‌ها خواهد آمد. در رویداد بعدی، هوآوی از گوشی‌جدید سری P خود رونمایی کرد که تعریف جدیدی از کیفیت در عکاسی با گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد.

بخشی از تحقیق یادشده مبتنی بر یافته‌های به‌دست‌آمده از گزارش‌های فصلی موسسه IDC است. این موسسه تمام دستگاه‌های موبایل موجود در جهان را به کمک فناوری ردیاب بررسی کرده و داده‌های خود را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

بر اساس مطالعات این مرکز، در حال حاضر ۱۷.۸ درصد گوشی‌های دنیا توسط هوآوی ساخته‌شده که این مهم جایگاه دومی هوآوی در بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا را تثبیت می‌کند. در بخش گجت‌های پوشیدنی نیز هواوی رشد ۶۲.۲ درصدی نسبت به پارسال را تجربه کرده. در بخش تبلت ۱۲ درصد بازار جهانی در اختیار هوآوی است که آن را تبدیل به سومین برند برتر این حوزه می‌کند.

در بخش لپ‌تاپ نیز هوآوی رشد عالی ۱۲۰ درصدی درفروش را داشته است. غیر از تمام این موارد، هوآوی به‌صورت سنتی یکی از ۵ تولیدکننده برتر تجهیزات مخابراتی و وای فای دنیا به‌حساب می‌آید.

نوآوری

بر اساس تحقیقی دیگر که توسط موسسه مشاوره بوستون BCG برای تعیین نوآورترین شرکت‌های دنیا به‌صورت سالانه صورت می‌گیرد، هوآوی به‌عنوان ششمین شرکت خلاق دنیا معرفی‌شده است.

بر اساس تحقیقات این شرکت در بازه زمانی آگوست تا اکتبر ۲۰۱۹ این شرکت با ۴۲ پله صعود به این جایگاه دست پیدا کرده است. از المان‌های تاثیرگذار در این تحقیق می‌توان به میزان نفوذ در بعد جهانی، نقدهای منتشرشده توسط متخصصین و میزان ارزش‌آفرینی هر برند اشاره کرد.

جدیدترین حیطه نوآوری که هوآوی در آن واردشده، ساخت و توسعه نرم‌افزار است که با طراحی و اجرای پروژه Shining Star هوآوی دست به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در این حیطه برای تولید نرم‌افزارهای عالی و نوآورانه زده است.

انتهای رپرتاژ آگهی