• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99042115238
  • خبرنگار : 50071

عضو شورای شهر مشهد:

سرعت عمل شهرداری در پروژه‌های حمل‌ونقل باید افزایش یابد

سرعت عمل شهرداری در پروژه‌های حمل‌ونقل باید افزایش یابد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای شهر مشهد گفت: سرعت کار شهرداری در پروژه‌های حمل‌ونقلی و ترافیکی باید بیشتر باشد که سریعتر بتوانیم پروژه‌های کلان ترافیکی مثل مترو را به سرانجام برسانیم و آسیب‌های زیست محیطی شهر را کاهش دهیم.

غلامحسین صاحبی که از هفته گذشته به جای امیر شهلا در جلسات شورای شهر مشهد حضور پیدا می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص گرایش سیاسی متفاوت خود با سایر اعضاء شورای شهر و چالش برانگیز بودن این موضوع گفت: من فکر نمی‌کنم بخواهیم در حوزه کاری این بحث‌ها را دخیل کنیم‌، مگر اینکه سایر افراد شورا بخواهند این مسائل را دخیل کنند. هدف ما حل مشکلات مردم و حل مشکلات شهر است. ما با این دیدگاه آمده‌ایم که کار کنیم؛ همانطور که در شورای شهر دوره چهارم هم با رویکرد خدمت به مردم بخصوص حاشیه شهر، سه سال رئیس کمیسیون خدمات شهری بودم و در حوزه خدمات شهری با نگاه حل معضلات شهری کار کردیم و به هیچ عنوان نگاه سیاسی را در حل معضلات شهرزی دخیل ندانستیم.

وی ادامه داد: من مشکلی سرراه خدمت نمی‌بینم، مگر اینکه آقایان بخواهند مشکل ایجاد کنند که تصور نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد. فکر می‌کنم بشود در مدت یک سال باقی‌مانده از شورا کارهایی انجام داد.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص مهمترین مواردی که شورای شهر پنجم مشهد باید در یک سال باقی‌مانده به آنها بپردازد، گفت: بیشترین قسمتی که شورا باید توجه کند تسهیل امور اشتغال بخش‌هایی است که به حوزه اقتصادی برمی‌گردد، مشکل اصلی کشور و مخصوصا مشهد حوزه اقتصادی است. ما اگر بخش‌هایی که شهرداری به بحث‌های اقتصادی ارتباط دارد را تسهیل کنیم؛ مثلا بحث زائر و ظرفیت‌هایی که زیارت در مشهد می‌تواند داشته باشد را فعال کنیم از لحاظ درآمدزایی برای مشهد می‌تواند نقش داشته باشد. به‌جز امسال که کرونا آمده و تعداد زائران کاهش یافته  هر سال بیش از 30 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد داریم که این می‌تواند ظرفیت بزرگی برای حوزه اقتصادی اشتغال شهر مشهد باشد.  اگر این حوزه را بتوانیم فعال کنیم کمک بسیاربزرگی خواهد بود.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی که شورا باید به آن توجه کند بحث حمل‌ونقل و ترافیک شهری است، در این حوزه سرعت کار شهرداری باید بیشتر باشد که سریعتر بتوانیم پروژه‌های کلان ترافیکی مثل مترو را به سرانجام برسانیم و آسیب‌های زیست محیطی شهر را کاهش دهیم.

صاحبی در مورد خلأهای موجود در شورای شهر مشهد عنوان کرد: در این قسمت نمی‌خواهم هنوز وارد بحث شوم، اما اگر تفکرات متعدد در شورا بود قطعا برای بحث‌های شهری مفیدتر بود تا اینکه صرفا یک دیدگاه بخواهد برای شهر تصمیم بگیرد، من اعتقاد ندارم حتما یک جریان مجلس یا شورا را بگیرند، باید کارشناسان متعدد با نگاه‌های متعدد باشند تا تصمیمات خوبی گرفته شود.

عضو شورای شهر مشهد در مورد کمربند جنوبی و جایگاه آن در طرح تفصیلی مشهد اظهار کرد: در طرح جامع مشهد این کمربند آمده است، ولی آسیب‌هایی دارد. بندهای 7 و 8 طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد که در جلسه علنی بعدی شورای شهر بررسی می‌شود به این موضوع پرداخته شده است، این گونه نیست که بخواهیم کمربند را حذف کنیم زیرا هزینه گزافی در آنجا شده، باید به سمتی پیش برویم که آسیب‌های زیست محیطی طرح را کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ضلع جنوبی کمربند کوه و فضای مسکونی نیست و ضلع شمالی به سمت فضاهای مسکونی قرار می‌گیرد، ادامه داد: اگر دوستان قبول کنند باید به سمتی پیش برویم که فضاهای خالی موجود را در طرح تفصیلی تغییر دهیم و همه را به سمت فضای سبز ببریم که کمربند جنوبی باعث توسعه شهر به سمت ارتفاعات نشود. اگر با این موضوع در طرح تفصیلی موافقت شود که تمام فضاهای موجود باقی‌مانده را که ساخت و ساز انجام نشده تبدیل به فضای سبز کنیم هم کمک به وضعیت زیست محیطی منطقه می‌شود و فضای سبز افزایش می‌یابد و هم جلوی توسعه ساخت‌وساز را می‌گیرد و کمربند زیبا وسط فضای سبز اتفاق می‌افتد که می‌تواند گره‌های ترافیکی را حل کند.

انتهای پیام