• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99060403351
  • منبع : شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تبریز:

کرونا، ۹۵درصد سفرهای پایانه مسافربری تبریز را کاهش داد

کرونا، ۹۵درصد سفرهای پایانه مسافربری تبریز را کاهش داد
تصویر آرشیوی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت: از اواخر اسفند و شیوع کرونا تعداد مسافران این پایانه از ۱۶ هزار نفر به یک هزار نفر رسیده که تقریبا ۹۵ درصد مسافران را از دست دادیم.

حسین عادلی سعدآباد با اشاره به کاهش درآمد سازمان در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: به دنبال مصوبه شورای شهر، اجاره بهای غرفه‌های بلیط‌ فروشی در ماه‌های اسفند و فروردین مورد بخشودگی قرار گرفت و ۹۰ درصد درآمد پایانه کاهش یافت.

وی با بیان این‌که عمده درآمد پایانه مسافربری تبریز از محل فعالیت ۱۱ واحد ایستگاه CNG در سطح شهر بوده که با دستور شهردار در اختیار پایانه مسافربری قرار گرفته است، گفت: در جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، از آمادگی سازمان پایانه‌های مسافربری برای احداث و راه‌اندازی اورژانس شبانه‌روزی در محل ترمینال خبر داده و حتی مکانی نیز برای این امر اختصاص دادیم.

وی افزود: ایمن‌سازی محیط ترمینال بزرگ تبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم که در همین راستا اقدام به مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله، آماده‌سازی ترمینال برای مواقع بحرانی و نصب شیرهای آتش‌نشانی در محوطه ترمینال و سکوهای مسافرگیری کردیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز با اشاره به تسهیل خرید آنلاین بلیت عنوان کرد: برای اولین بار در ایران، با دستور شهردار تبریز سامانه ۷۲۴ خرید بلیت آنلاین در پایانه مسافربری تبریز راه‌اندازی شده و از شهریور سال گذشته اقدام به بلیت‌فروشی کرده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از این سامانه، شهروندان به راحتی می‌توانند اقدام به خرید بلیط، انتخاب صندلی کرده و نیازی به حضور در ترمینال ندارند.

وی اضافه کرد: ایجاد عدالت بین شرکت‌های مسافربری، کاهش ترافیک و سفر درون‌شهری، پرداخت بیمه به نام مسافران و پیشگیری از دلالی بلیط و جارچی‌های ترمینال از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

عادلی، همکاری با نهادهای انقلابی را دیگر فعالیت سازمان پایانه‌های مسافربری تبریز معرفی کرد و افزود: حمایت از افراد بی‌بضاعت و صدور بلیت رایگان برای آن‌ها با معرفی بهزیستی و کمیته‌ امداد، مشارکت در راهی کردن مسافران به مشهد مقدس توسط کمیته امداد، مشارکت در برگزاری اربعین و جابجایی زائرین تا مرز مهران، از دیگر فعالیت‌های مستمر سازمان در طول سال است.

وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های مسافربری در نقاط مختلف تبریز نیز گفت: در چند پایانه تبریز از جمله پارک سوار راه‌آهن، پایانه میدان آذربایجان، پایانه شرقی در سه راه اهر، وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران را داریم که این کار صرفا خدمت رسانی به مردم است و سودآوری زیادی حتی قبل از شیوع کرونا نیز ندارد.

وی با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های پیشگیرانه در بحث شیوع کرونا نیز گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا و با تعطیلی دانشگاه‌ها، عملیات بدرقه دانشجویان، ضدعفونی و گندزدایی مستمر و روزانه، غربالگری و تب‌سنجی مسافران را در دستور کار قرار دادیم که با مصوبه ستاد استانی کرونا و دستور شهردار تبریز به عنوان اولین پایانه مسافربری کشور، اقدام به تعطیلی سازمان و جابجایی مسافر در جهت پیشگیری از شیوع کرونا کردیم.

رئیس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز با اشاره به آغاز بکار مجدد پایانه مسافربری تبریز در اردیبهشت نیز گفت: از اول اردیبهشت و با مصوبه ستاد کرونا، کار جابجایی مسافران را با حداقل افراد آغاز کردیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری با ۱۳۰ نفر پرسنل است که با ۴۲ غرفه داخلی و چهار غرفه خارجی در پایانه‌های مرکزی و پایانه شمال‌غرب، روزانه اقدام به جابجایی ۱۶ الی ۲۰ هزار نفر مسافر می‌کند که با شیوع بیماری کرونا این تعداد به یک هزار نفر کاهش یافته و در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چهار هزار مسافر در این پایانه‌ها جابجا می‌شوند.

انتهای پیام