• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99063124120
  • خبرنگار : 50108

معاون شهردار مشهد خبر داد

جمع‌آوری ایستگاه‌های قدیمی دوچرخه مشهد تا پایان آبان ‌ماه

جمع‌آوری ایستگاه‌های قدیمی دوچرخه مشهد تا پایان آبان ‌ماه

ایسنا/خراسان رضوی معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه تعیین تکلیف ایستگاه‌های دوچرخه با هماهنگی دستگاه قضایی انجام شده، گفت: تا امروز حدود ۶۳ ایستگاه دوچرخه از سطح شهر جمع‌آوری شده و تا پایان آبان‌ ماه تمام این ایستگاه‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

خلیل‌الله‌کاظمی امروز در یکصد و ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد تا سال ۹۷ تنها حدود ۱۳۴ کیلومتر بود و در سال گذشته ۶۸ کیلومتر به این رقم اضافه شد.

وی افزود: احداث ۴۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در برنامه سال ۹۹ شهرداری مشهد قرار دارد که امیدواریم با تکمیل این مسیرها، طول مسیرهای دوچرخه شهر مشهد به ۲۴۸ کیلومتر برسد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات خوب شورای شهر مشهد پیاده‌روسازی‌ها بود که این موضوع در حوزه معاونت عمران و حمل‌ونقل شهرداری متمرکز شده است. همین تمرکز موجب اجرای مسیرهای دوچرخه در پیاده‌روسازی‌ها شده است.

کاظمی ادامه داد: در طرح جامع مطالعات حمل و نقل، ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است. تا پایان امسال و با تکمیل اعتبارات در اصلاح بودجه، تنها ۲۰ کیلومتر تا هدف‌گذاری مطالعات طرح جامع شهر مشهد فاصله خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در سال گذشته چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و امسال نیز هشت میلیارد تومان برای ایجاد مسیرهای دوچرخه در بودجه شهرداری در نظر گرفته شده است. بزرگترین پروژه امسال احداث مسیرهای ویژه دوچرخه در حدفاصل تقاطع هاشمیه با بلوار نماز تا پل شهید ناصری است که طول این مسیر ۵.۵ کیلومتر است. یکی از تاکیدات ما ایجاد مسیر دوچرخه در پیاده‌رو است. البته باید توجه داشت تنها در صورتی مسیر دوچرخه در خیابان احداث می‌شود که عرض پیاده‌رو کم باشد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: بهبود و به‌سازی مسیرهای دوچرخه یکی از اولویت‌های ماست. سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این مهم تخصیص یافت و امسال نیز پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این منظور اختصاص پیدا کرده است.

کاظمی افزود: مهم‌ترین موضوع در خصوص استفاده از مسیرهای دوچرخه، تامین دوچرخه برای تردد شهروندان است. قراردادی در سال ۹۰ برای دوچرخه‌های اشتراکی منعقد شد. پیش از این ۱۶۵ ایستگاه توسط شرکت مربوطه در نقاط مختلف ایجاد شده بود که نازیبایی‌هایی برای شهر داشت و معضلی در سطح شهر محسوب می‌شد. در حال حاضر تعیین تکلیف ایستگاه‌های دوچرخه با هماهنگی دستگاه قضایی انجام شده است.

وی با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای تامین دوچرخه‌های اشتراکی خاطرنشان کرد: بر همین اساس شهرداری با کارخانه دوچرخه‌سازی آساک دوچرخ وارد تعامل شد. پس از قراردادی که منعقد کردیم، این کارخانه که تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت. در قرارداد اولیه خرید ۴۰۰ دستگاه دوچرخه قید شده بود که تاکنون ۲۰۰ دستگاه تحویل شهرداری شده و ۲۰۰ دستگاه نیز تا پایان مهر ماه تحویل خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از تامین اعتبار هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تهیه دوچرخه خبرداد و اظهار کرد: شرکت‌های این دوچرخه در محور اصلی بلوار وکیل‌آباد تا میدان شهدا نصب خواهد شد. این فرآیند احتیاج به هیچ اپراتوری ندارد و قفل‌های دوچرخه با استفاده از اپلیکیشن شهرمن، پس از ثبت نام باز می‌شود.

انتهای پیام