• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 00061214730
  • خبرنگار : 30054

سیستم کنترل ناوگان حمل‌ونقل (FMS)

سیستم کنترل ناوگان حمل‌ونقل (FMS)

سیستم مدیریت ناوگان یا Fleet Management System که به‌ اختصار به آن FMS می‌گوییم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اورنگ، در ادامه با FMS آشنا می‌شویم.

FMS چیست؟

به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تعداد زیادی خودرو و وسیله نقلیه دارند این امکان را می‌دهد که در هر لحظه اطلاعات کاملی از تمام خودروهای خود داشته باشند (از جمله موقعیت فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت) و با گزارش‌های روزانه، ماهیانه، سالیانه و داشبوردهای خاص مدیریتی در کنار نمودارهای مربوطه تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

این سیستم متشکل از مجموعه‌ای از دستگاه های موقعیت یاب (GPS) است که روی خودروها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت کرده و به پنل مربوطه که در اختیار کاربر قرارگرفته است، ارسال می‌کند. کاربر مربوطه می‌تواند با استفاده از پنل کاربری تمامی اطلاعات و گزارش‌ها را در فرمت‌های مختلف به‌صورت اکسل، نموداری و ... خود را دریافت، بررسی و استفاده کند.

با ذکر این مقدمه شاید این سوال برای شما پیش آید که چه ویژگی‌هایی در انتخاب یک سیستم مدیریت ناوگان حائز اهمیت هستند در ادامه به برخی از نکات مهم و تخصصی اشاره خواهیم کرد:

· گزارش کارکرد ماهیانه و محاسبه اتوماتیک کارکرد مالی ریالی برای راننده‌ها

در یک سیستم مدیریتی کاملا مناسب و حرفه‌ای شما باید قادر باشید که گزارش‌ها مالی ریالی مربوط به عملکرد راننده‌های خود را بر اساس پارامترهای مختلف و قابل‌ تعریف مانند شیفت کاری، ساعت کاری، کیلومتر کار کردن در شهر یا شهرستان، میزان اضافه‌کاری، توقف شبانه و ماموریت و ... را به‌صورت اتوماتیک دریافت کنید.

· ماژولار بودن و قابلیت سفارشی‌سازی پنل برای پاسخگویی هرچه بهتر به نیازها و خواسته‌های شما

نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف یکسان نیست و نرم‌افزار انتخابی شما باید به‌خوبی از پس خواسته‌های شما برآید. معمولاً نرم‌افزارهای ماژولار بهترین گزینه هستند یعنی به‌راحتی امکانات مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنید و حتی در آینده نیز بر اساس نیاز خود آن‌ها را تغییر می‌دهید.

· قابلیت ارائه وب‌سرویس و لینک شدن با سایر نرم‌افزارها

یک نرم‌افزار تخصصی و حرفه‌ای باید بتواند در صورت نیاز شما با سایر نرم‌افزارهای کاربردی در سازمان یا شرکت شما لینک شود و تبادل اطلاعات کند تا شما بتوانید به‌راحتی داده‌های مختلف و مورد نیاز خود را در تمامی نرم‌افزارها مشاهده و استفاده کنید واردکردن این اطلاعات به‌صورت دستی وقت و انرژی زیادی تلف می‌کند. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که توانایی لینک و تبادل اطلاعات با برنامه‌های مورداستفاده شما را داشته باشد

· قابلیت تنظیمات WMS (WEB MAP SERVICE)

برای آن که بتوانید اطلاعات جغرافیایی و نقشه‌ها را از طریق وب، قابل‌ دسترس کنید، می‌بایست از نرم‌افزارهایی موسوم به Web Map Server استفاده کنید. این نرم‌افزارها، نقشه‌ها را از طریق سرویس‌های استاندارد، منتشر می‌کنند. یکی از سرویس‌هایی که از طریق آن نقشه‌ها توسط Web Map Server منتشر می‌شوند، Web Map Service یا به‌اختصار WMS هست. این سرویس، نقشه‌ها را به‌صورت تصویر درآورده و آماده استفاده می‌کند و جهت اتصال به سرورهای نقشه استاندارد همانند، ArcGIS، MapServer،GeoServer،SmallWorld هست. با استفاده از این تنظیمات می‌توانید لایه نقشه تهیه‌ شده توسط GIS را روی سامانه مشاهده کنید.

· داشتن گواهی امنیت سایبری

امنیت در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشت. پنل شما باید به‌قدری ایمن و مطمئن باشد که بدون ترس از بین رفتن یا به بیرون درز کردن اطلاعات خود بتوان به آن اعتماد کرد.

· گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

خرید شما با دریافت محصول تمام نمی‌شود. نصب و راه‌اندازی، آموزش، پشتیبانی و گارانتی مناسب نیز به‌اندازه خود کالا اهمیت دارد. قطعات سخت‌افزاری گاها احتیاج به سرویس دارند و مشکلات نرم‌افزاری نیز باید به‌سرعت رفع شوند. پیش از خرید از وجود پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب اطمینان حاصل فرمایید.

یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه با ارائه پنلی منعطف و کاملا فارسی همراه با نرم‌افزارهای اندروید و iOS شرکت دانش‌بنیان اورنگ پژوهان پارسه است. این شرکت با داشتن گواهی امنیت سایبری آپا و افتا (از مرکز راهبردی ریاست جمهوری) و بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل‌ونقل به‌صورت کاملا تخصصی می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع نیازهای شما باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha