• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402042012504
  • خبرنگار : 71610

خالد مشعل: «اسرائیل» دیگر قادر به ورود به جنگ‌های آسان و سریع نیست

خالد مشعل: «اسرائیل» دیگر قادر به ورود به جنگ‌های آسان و سریع نیست

رئیس جنبش حماس در خارج در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه تجاوز به شهر جنین در کرانه باختری نشان داد که رژیم صهیونیستی دیگر قادر به انجام جنگ‌های آسان و سریع مانند گذشته نیست، خواستار تقویت مقابله نظامی با رژیم اشغالگر توسط کشورهای عربی و اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج در گفت‌وگو با شبکه «الشروق» الجزایر در این باره اظهار کرد: ملت فلسطین حتی اگر تنها بمانند در سرزمین خود مستقر خواهند ماند و ما می‌توانیم با ابزارهای ساده خود در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کنیم.

وی افزود: مقاومت برای تنوع بخشیدن به جبهه‌های رویارویی با اشغالگران در غزه و کرانه باختری تلاش کرد تا اجازه ندهیم این رژیم بر روی یک جبهه تمرکز کند.

رئیس جنبش حماس در خارج در ادامه با قدردانی از تمامی تلاش‌ها برای بازگرداندن انسجام ضروری میان فلسطینی‌ها تاکید کرد: مشارکت در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر بهترین کلید برای دستیابی به وحدت است.

وی همچنین خواستار حمایت مالی و امدادی از مقاومت فلسطین و تجهیز آن به سلاح برای مقابله با دشمن صهیونیستی شد.

مشعل در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی یک تهدید اقتصادی و امنیتی برای کشورهای عربی و اسلامی است، از امت عربی و اسلامی خواست که گزینه نظامی را برای مقابله با این خطر توسعه دهند و تقویت کنند.

وی همچنین از همه ابتکارعمل‌های کشورهای عربی برای توسعه مشارکت خود در حمایت از موضع سیاسی و مالی مقاومت و همچنین پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی استقبال کرد.

خالد مشعل با تاکید بر رد عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، از کشورهای عربی خواست که از مسیرهای اشتباه عقب نشینی کرده و در مسیر درست حرکت کنند، چراکه تاریخ به آنها رحم نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: فلسطین مساله محوری و اول امت اسلام است و خون عربی و اسلامی باید در کنار خون فلسطینی‌ها در سرزمین بیت المقدس و فلسطین جاری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha