• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1403022316773
  • خبرنگار : 71942

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

هفته خوابگاه‌ها؛ فرصتی برای به تحقق پیوستن اهداف بلند مدت فعالان فرهنگی

هفته خوابگاه‌ها؛ فرصتی برای به تحقق پیوستن اهداف بلند مدت فعالان فرهنگی

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: هفته خوابگاه ها فرصتی است برای اینکه نشاط و شادابی زمینه ای برای به تحقق پیوستن اهداف بلند مدت فعالان فرهنگی باشد.

بهمن زینعلی، مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص هفته خوابگاه ها گفت: هر ساله سومین هفته از اردیبهشت ماه به عنوان هفته خوابگاه ها انتخاب و برنامه های کلان از سوی وزارت علوم و سازمان دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی افزود: امسال هفته خوابگاه ها از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت تعیین شده که هر روز با یک عنوان نامگذاری شده است، این برنامه هفت روزه به نحوی تقسیم بندی شده است که علاوه بر شعارهای کلان ملی مبتنی بر وحدت ملی و هویت ملی، مسئله مشارکت، سلامت جسمی و روانی دانشجویان نیز درنظر گرفته شده است.

زینعلی گفت: با استناد به فاکتورهای مطرح شده برای هفته خوابگاه برنامه ریزی شده است که متناسب با این عناوین اقداماتی در خوابگاه های دانشگاه اصفهان صورت بگیرد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: از جمله برنامه هایی که در نظر داریم در هفته خوابگاه ها صورت بگیرد، مشارکت دانشجویان در معرفی هویت های ملی ایرانی با رویکرد فرهنگی است که در قالب برپایی نمایشگاه ها، بازارچه های محصولات هر منطقه، مجموعه فعالیت ها در هر منطقه از ایران انجام می شود.

به گفته زینعلی، دانشگاه اصفهان دانشگاه جامعی است که از همه نقاط ایران و فراتر از آن دانشجو پذیرفته است؛ به گونه ای که دانشجویان خارجی در این مناسبت مشارکت داشته اند، اشتراکات فرهنگی ما با کشورهایی چون افغانستان و عراق سبب شده تا بتوانیم در این زمینه همکاری های خوبی با دانشجویان خارجی داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه سلامت جسم و روان دانشجویان با برگزاری مسابقات و کارگاه ها با تاکید بر ماهیت محلی و اقوام ایرانی درنظر داریم تا مشارکت عمومی دانشجویان افزایش یابد، در این برنامه ریزی به ورزشی‌های جمعی محلی و منطقه ای اقوام ایرانی توجه بیشتری صورت گرفته است.

زینعلی گفت: برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در خصوص سلامت روان نیز از جمله اقدامات تعیین شده مرکز مشاوره و معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان در هفته خوابگاه هاست.

وی افزود: در یک ماه گذشته با مجموع جلساتی که برای هفته خوابگاه ها برگزار شد، بر مشارکت دانشجویان تاکید بسیاری شده است؛ به نحوی که اقدامات فرهنگی در خوابگاه ها زمینه مشارکت دانشجویان در موضوعات مختلف را افزایش می دهد.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: لازمه موفقیت در دانشگاه و به ثمر رسیدن تلاش های دانشجویان این است که آنها از یک فضای اجتماعی و فرهنگی خوبی برخوردار باشند، همچنین بتوانند تجربه مشارکت اجتماعی در جامعه خود را کسب کنند. 

زینعلی گفت: هدف این برنامه ریزی ها و اقدامات درنظرگرفته شده برای دانشجویان در هفته خوابگاه ها ایجاد نشاط است، این هفته فرصتی است برای اینکه نشاط و شادابی زمینه ای برای به تحقق پیوستن اهداف بلند مدت فعالان فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: ایام هفته خوابگاه‌های دانشجویی از اولین روز این هفته به ترتیب مهارت‌های زندگی گروهی، احترام به حقوق شهروندی- ایمنی، بهداشت وتغذیه سالم- ورزش، نشاط، سلامت جسم و روان- اوقات فراغت، مدیریت فضای مجازی و آینده نگری- خیرین، مشارکت مردمی و نهادهای اجتماعی- تولید علم، مهارت آموزی و کارآفرینی- وحدت و انسجام ملی، امیدآفرینی نام گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha