• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403023122467
  • خبرنگار : 71541

بسته خبری شامگاه سی‌ام اردیبهشت‌ ایسنا

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان او که امروز بعدازظهر اتفاق افتاد، کشور را در شوک فرو برده و اخبار شامگاهی ۳۰ اردیبهشت را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، امروز ۳۰ اردیبهشت تمامی اخبار عصرگاهی و شامگاهی رسانه‌های کشور تحت الشعاع سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان او قرار گرفت.

عصر امروز بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد

سیاسی- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

ایشان همچنین تاکید کردند: مردم عزیزمان، چه شما که اینجا نشستید، چه کسانی که بعداً عرایض ما را می‌شنوند، مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کار کشور به‌وجود نمی‌آید. مسئولین از امروز عصر که خبر حادثه را شنیدند با جدیت چند برابری مشغول کارهای خودشان هستند. ما هم توصیه‌هایی که باید بکنیم به آن عزیزانمان توصیه کردیم. همه چیز ان‌شاءالله مرتب، منظم، کارهای کشور پیش می‌رود؛ هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها، هم بقیه کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام میگیرد. مردم نگران نباشند، دلواپس نباشند، ان‌شاءالله رئیس‌جمهور هم به دامن مردم، به آغوش مردم برمیگردد و کارها هم ان‌شاءالله به بهترین وجهی به جریان می‌افتد.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت

سیاسی- درپی وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهوری در منطقه ورزقان، رییس جمعیت هلال احمر عازم آذربایجان شرقی شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر در محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور و کاروان همراه، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم واکنش‌سریع به همراه امکانات و تجهیزات کامل در محل حادثه بالگرد حامل رئیس جمهوری حضور دارند و اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند. همچنان جستجو ادامه دارد اما به آثاری از محل سقوط بالگرد دست پیدا نکرده‌ایم.

همه ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور به کارگرفته شود

سیاسی- سرلشکر پاسدار محمد باقری به سازمان نیروهای مسح دستور داد که برای تفحص و امدارسانی در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور  و همراهان وی از کلیه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی استفاده شود.

نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

آرزوی سلامتی روحانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش

سیاسی- در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور، حسن روحانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش آرزوی سلامتی کرد.

حسن روحانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پروردگار متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

قالیباف: برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنیم

سیاسی- محمد باقر قالیباف با اشاره به سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند. 

‏در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.»

او در این توییت از هشتگ «همه دعا کنند» استفاده کرد.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

واکنش‌های چهره‌های متفاوت سیاسی به این حادثه را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

جهان- دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت واشنگتن این گزارش‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از نزدیک گزارش‌ها درباره فرود سخت احتمالی بالگرد که حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران بوده را دنبال می‌کنیم».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته است که در حال حاضر موضع‌گیری بیشتری انجام نمی‌دهد.

اتحادیه اروپا: وضعیت سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم

جهان- «شارل میشل» رییس شورای اروپا در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که رییس شورای اروپا گفت: اتحادیه اروپا از نزدیک، وضعیت سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کند.

ابراز امیدواری دبیرکل سازمان ملل نسبت به سلامت رئیس‌جمهور ایران

جهان- دفتر دبیرکل سازمان ملل در واکنش به گزارش‌ها درباره بروز سانحه برای بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اخبار درباره این سانحه را دنبال می‌کند.

خبرگزاری اسپوتینک با انتشار این مطلب گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور ایران در سلامت باشد.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

تظاهرات مجدد صهیونیست‌ها در تل‌آویو

جهان- شهرک‌نشینان صهیونیست امشب بار دیگر در تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه شدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد تظاهرات‌کنندگان علیه نتانیاهو شعار داده و خواستار برکناری او شدند.

صهیونیست‌ها خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند. صهیونیست‌ها همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

واکنش‌های بین‌المللی به بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران را می‌توانید در این لینک بخوانید.

آماده‌باش کامل پلیس در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

اجتماعی- سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از حضور عوامل انتظامی در محدوده محل وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری خبر داد.

او در این باره گفت: به محض اعلام وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهورری و تیم همراه، نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور حاضر شدند.

وی ادامه داد: همچنین سگ‌های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه هلی کوپتر رییس جمهوری مستقر هستند و عملیات جستجو را آغاز کرده‌اند.

تذکر دادستانی درباره انتشار اخبار کذب از حادثه بالگرد رییس جمهور

اجتماعی- طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.

در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.

شناسایی محل احتمالی و ادامه جستجو در مه و باران

اجتماعی- به دنبال وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراهش در ارتفاعات شمال استان آذربایجان شرقی، تیم‌های امدادی از جمعیت هلال احمر، اورژانس و ... به محل حادثه اعزام شده و جستجو را آغاز کرده‌اند، اما تاکنون گزارشی از یافتن بالگرد یا آثاری از آن مخابره نشده است.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت:‌ «به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.»

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد. تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم. گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

۲۱۲ کیلوگرم شمش طلا معامله شد

اقتصادی- در بیست و هفتمین جلسه حراج شمش طلا که امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در این مرکز برگزار شد، از مجموع ۲۶۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه‌شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات، ۲۱۲ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار و میانگین قیمت چهار میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان به ازای هر شمش معامله شد.

بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است. همچنین حراج بعدی در روز سه‌شنبه اول خردادماه در مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

دو طلا و یک برنز دوندگان ایران در ترکیه

ورزشی- در جریان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دووومیدانی ترکیه، دوندگان ایران در مواد ۲۰۰ متر و ۸۰۰ متر موفق به کسب سه مدال طلا و برنز شدند. 

امیررضا معین‌پور و محمدحسین ابارقی در دوی ۲۰۰ متر به ترتیب مدال‌های طلا و برنز کسب کردند. امیر رضا معین‌پور با ثبت زمان ۲۱.۵۳ ثانیه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و مدال طلا را کسب کرد. محمد حسین ابارقی هم با ثبت حد نصاب ۲۱.۶۶ ثانیه سوم شد.

علی امیریان هم در جریان رقابت ماده ۸۰۰ متر زمان ۱:۴۷.۶۲ دقیقه را ثبت کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد. امیریان با ثبت این زمان حد نصاب شخصی خود را نیز به میزان ۱۲صدم ثانیه ارتقا داد.

تساوی دیدار تمام ایرانی در دور ششم شطرنج مسترز شارجه

ورزشی- در پایان دور ششم سوپر مسابقات شطرنج مسترز شارجه نمایندگان ایران به چهار تساوی و یک برد دست یافتند. استاد بزرگ پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران مقابل استاد بزرگی از یونان با ریتینگ ۲۶۱۶ به برتری رسید. او در پایان دور ششم همچنان در رده چهاردهم مسابقات قرار دارد.

استاد بزرگ محمد امین طباطبایی نیز مقابل استاد بزرگ اماراتی با ریتینگ ۲۶۲۹ به تساوی رسید. او که در پایان دور پنجم در رده دوم قرار داشت در پایان این دور در رده سوم ایستاد. استاد بزرگ بردیا دانشور مقابل استاد بزرگی از آمریکا با ریتینگ ۲۶۸۸ به تساوی رسید. او که در پایان دور پنجم در رده چهارم قرار داشت اکنون در رده دوم بالاتر از طباطبایی قرار گرفته است. 

پویا ایدنی و مهدی غلامی نیز در یک دیدار کاملا ایرانی مقابل یکدیگر به تساوی رسیدند. غلامی اکنون در رده پنجاه و دوم و ایدنی در رده شصت و چهارم قرار دارند.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

سایر اخبار ورزشی که امروز در ایسنا منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

دعای زائران ایرانی در مدینه برای سلامتی رئیس‌جمهور 

فرهنگی و هنری- به دنبال اعلام خبر حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور، جمعی از زائران ایرانی که هم‌اکنون در شهر مدینه حضور دارند برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیأت همراه دعا کردند.

شوکِ بالگردی/ تذکر دادستانی/ دلگرمی رهبری

رادیو تبیین از اول خرداد راه‌اندازی می‌شود

فرهنگی و هنری- رادیو تبیین با هدف بیان کارآمدی‌های نظام اسلامی در بستر جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، برای دومین سال پیاپی روی موج ۹۵.۵ مگاهرتز، فعال می شود.

فعالیت این رادیوی مناسبتی از ساعت ۹ صبح سه‌شنبه اول خرداد رسما آغاز می‌شود.

سایر اخبار فرهنگی و هنری که امروز در ایسنا منتشر شده را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha