• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96042615155
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ تیر بخوانید؛

دیدار صالحی با علم‌الهدی/ واکنش‌ها به همه پرسی در عراق/انتقاد قراردادهای اولیه وزارت نفت و...

دیدار صالحی با علم‌الهدی/ واکنش‌ها به همه پرسی در عراق/انتقاد قراردادهای اولیه وزارت نفت و...

برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، واکنشها به همه پرسی در عراق، احتمال برگزاری مجمع ملی فوق العاده جبهه مردمی نیروهای انقلاب، انتقاد قراردادهای اولیه وزارت نفت با خاتم‌الانبیاء و ستاد اجرایی، دیدار صالحی با آیت‌الله علم‌الهدی، عربستان چند شهروند خود را به جاسوسی برای ایران متهم کرد، فیلتر سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی با دستور شخصی انجام نمی‌شود، دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ابراهیم رئیسی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، بیست و ششم تیر ماه ۱۳۹۶ است.

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری با  تاکید بر اینکه بهبود محیط کسب و کار نیازمند اراده‌ای جدی در رأس دستگاه های اجرایی است گفت: برای اینکه بتوانیم محیط کسب و کار را در کشور بهبود بخشیده و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم نیازمند اراده ای ملی و تلاش همگانی در این زمینه هستیم.

مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می‌کند با معکوس کردن مفهوم تروریسم و گسترش دامنه آن به گروه‌های جهادی و گروه‌های مقاومت، مطلوبیت‌های خود را در منطقه غرب آسیا افزایش دهد، اظهار داشت: این در حالی است که آمریکا به عنوان ناقض اصلی حقوق بشر و اصلی‌ترین پشتیبان گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی شناخته می‌شود. وی تاکید کرد:آمریکا پشتیبان گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی در منطقه است.

واکنشها به همه پرسی در عراق

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار کرد: اینکه در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست‌های تکفیری پس از سه سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت  دینی و  پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور؛، بی‌درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می شود ؛ امری عادی به نظر نمی‌رسد. وی افزود: همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست.  راجح الموسوی، سفیر عراق در تهران نیز برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان جهت ایجاد استقلال در این منطقه را غیرقانونی عنوان کرد . همچنین ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق یکشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی با هادی علی، یکی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که در مورد همه‌پرسی اقلیم کردستان با مسعود بارزانی گفت‌وگو خواهم کرد.

***

سیدمصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت ۹۶ در مراسم تقدیر از عوامل اجرایی ستاد انتخابات نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور  دبیرکل و جمعی از اعضای حزب موتلفه اسلامی و همچنین مسئولین ستادهای مردمی مهندس میرسلیم در استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما در انتخابات اخیر سرمایه و تجارب مهمی را بدست آوردیم که اگر به آن بی‌اعتنایی کنیم ضایع خواهد شد.

سردار محمدحسن باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز با حضور در حرم امام رضا (ع) با حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی دیدار کرد.

عضو هیات رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ازاحتمال برگزاری مجمع ملی فوق العاده جمنا خبر داد. سیدمحمد حسینی با اشاره به برگزاری هجدهمین جلسه شورای مرکزی این جبهه به ریاست حجت‌الاسلام رحیمیان به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و اظهار کرد: مطابق روال هر هفته اخبار و رخدادهای روز مطرح واهم ان مورد بررسی قرار گرفت، از این رو تحولات دانشگاه آزاد و ترمیم هیأت امنای این دانشگاه که با تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول کار شده‌اند و آقای رهبر را به عنوان رئیس انتخاب کرده‌اند مورد استقبال اعضای شورای مرکزی جبهه قرار گرفت.

 توصیه هایی در مورد کابینه دوازدهم

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه مهمترین مشکل کشور مسائل اقتصادی و اشتغال است، گفت: وزرایی انتخاب شوند که در حوزه مسائل اقتصادی دارای برنامه باشند. محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه روحانی از وزرای همسو استفاده کند گفت: تلقی مردم این است که آقای روحانی با پشتوانه رایی که دریافت کرده، با شهامت و اقتدار حرکت و از افرادی استفاده کند که مانع حرکت و پیشرفت دولت نشوند و بدون تعارف، همسو با دولت باشند. مهرداد لاهوتی ،سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه «یک‌دستی کابینه دوازدهم به مصلحت نیست» گفت: آقای روحانی باید در کابینه از هر دو جریان سیاسی افراد میانه‌رویی را انتخاب کند که دولت آینده آسیب نبیند.

همچنین سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید درباره کابینه دوازدهم خبر داد. بهرام پارسایی افزود: مجمع عمومی فراکسیون امید سه‌شنبه درباره موضوع کابینه دوازدهم تشکیل جلسه خواهد داد. در این نشست کارگروه تعامل فراکسیون گزارش خود را ارائه خواهد کرد و تصمیم قطعی فراکسیون درباره نحوه تعامل با دولت در کابینه اعلام می‌شود. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت که هیأت رئیسه مجلس برای گفت‌وگو درباره نحوه انتخاب اعضای کابینه دوازدهم با رییس جمهور دیدار می کنند.

***

با حضور محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کریمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خبرگزاری ایسنا وضعیت موسسات مالی غیرمجاز، وضعیت حقوق‌های نجومی در صندوق توسعه ملی، هدفمندی یارانه‌ها و... را بررسی شد.

الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی انعقاد قرارداد با شرکت فرانسوی توتال را موجب جذب سایر شرکت‌های خارجی و تشویق آنها به سرمایه‌گذاری در ایران دانست و گفت که وزارت نفت قراردادهای اولیه خود را با شرکت‌های داخلی از جمله خاتم‌الانبیاء و ستاد اجرایی منعقد کرده است.

محمود صادقی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نیز با اشاره به تلاش‌ها برای انتخاب شهردار تهران از بین منتخبان شورای شهر گفت:بعضی‌ها نقش پدرخواندگی خود را کنار بگذارند.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس دیدار کرد.

یک روزنامه سعودی اعلام کرد که عربستان چند تن از شهروندان خود را به جاسوسی برای سازمان اطلاعات ایران متهم کرد و دادستان عمومی این کشور به پرونده تحقیق و بازجویی آنان خاتمه داده و آن را به مقامات قضایی ارجاع داده است.

«نگهبانان قانون؛ دیروز و امروز»

با وجود تمام مباحثی که درباه جایگاه، وظایف و صلاحیت شورای نگهبان مطرح می‌شود، شاید مروری بر نام و یاد نگهبانان دیروز این شورا در سالروز تشکیل این نهاد، خالی از لطف نباشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در نشست حقوقی - کاربردی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضاییه با موضوع «دستاوردهای حاصل از روابط بین قوا بودن در دوران وزارت» گفت: در قانون اساسی یک بند مربوط به وزارت دادگستری است، اما وزارت دادگستری کم‌اختیارترین وزارتخانه محسوب میشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به اینکه فیلتر سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی با دستور شخصی انجام نمی‌شود اعلام کرد: فیلتر سایت ها و کانال های شبکه مجازی از دو طریق دستور قضایی و یا تصویب و دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام می شود و افراد نمی توانند با نظر شخصی خود اقدام به چنین کاری کنند.

رییس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه اشد مجازات در انتظار کسانی که جرایم خشن مرتکب می‌شوند گفت: جرایم خشن و جرایم علیه امنیت ملی و نوامیس مردم در قانون، مجازات سنگینی دارد و رویه قضات ما نیز در رسیدگی و صدور احکام در پرونده این جرایم، سخت‌گیرانه است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha