• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96062614928
  • خبرنگار : 30057

دکتر سلطانی اعلام کرد

آمادگی صندوق نوآوری‌ برای مشارکت با صندوق‌های پژوهش و فناوری

آمادگی صندوق نوآوری‌ برای مشارکت با صندوق‌های پژوهش و فناوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این که ماهیت این صندوق به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی مصوب شده، گفت: بر این اساس این صندوق آمادگی دارد در سرمایه‌گذاری صندوق‌های پژوهش و فناوری مشارکت داشته باشد.

به گزارش ایسنا دکتر بهزاد سلطانی در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگره صندوق‌های پژوهش و فناوری با اشاره به ماهیت صندوق‌های پژوهش و فناوری افزود: پس از بررسی‌های زیاد ماهیت این صندوق به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی به تصویب رسید.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند در صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌های مختلف و محروم مشارکت داشته باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد:‌ بر این اساس، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند بخشی از سرمایه‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری را تامین کند و مابقی آن از سوی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تامین شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه قرار نیست صندوق‌های پژوهش‌ و فناوری با بودجه‌های دولتی اداره شوند، یادآور شد:‌ از این رو بودجه خاصی از سوی نهادی‌هایی چون وزارت علوم برای این صندوق‌ها دیده نشده است.

به گفته وی، 51 درصد اعتبارات صندوق‌های پژوهش‌و فناوری از سوی بخش خصوصی و 49 درصد از سوی بخش دولتی تامین می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق‌ها در بسیاری از کشورها راه‌اندازی شده است، گفت: در فرانسه 150 صندوق خطرپذیر ایجاد شده است تا بتوانند نیازهای مالی شرکت‌های نوپا را برطرف کنند.

به گفته وی، بهترین شیوه حمایت از شرکت‌های نوپا مشارکت صندوق‌های خطرپذیر است، چرا که این صندوق‌ها در سود و زیان شرکت‌ها شریک هستند، ضمن آنکه شرکت‌ها ملزم به ارائه ضمانت‌نامه نیستند.

سلطانی با اشاره به مصوبه بیست‌ویکم صندوق‌های پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: با این مصوبه دو صندوق پژوهش و فناوری ایجاد می‌شود که به این ترتیب تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری به 18 مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha