• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96092312916
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز:

بانک اطلاعاتی خوبی از نخبگان حوزه و دانشگاه نداریم

بانک اطلاعاتی خوبی از نخبگان حوزه و دانشگاه نداریم

رئیس دانشگاه تبریز گفت: بانک اطلاعاتی خوبی از نخبگان حوزه و دانشگاه نداریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در مراسم گرامیداشت روز وحدت بین حوزه و دانشگاه در جمع معرفت‌جویان حوزه‌ علوم اسلامی دانشگاه تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز به ایجاد کانونی بود که فعالیت‌های فرهنگی حوزه و دانشگاه در آن تعالی پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم افتتاح دبیرخانه‌ دائمی حوزه و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز زمینه‌ همکاری و تحقق روزافزون اهداف را فراهم کند.

رییس دانشگاه تبریز ادامه داد: سالروز شهادت آیت‌الله مفتح از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه با هدف هم اندیشی و همفکری بین دانشگاهیان و حوزویان انتخاب شد.

پورمحمدی با تاکید بر اهدف ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تعالی دینی و انسان ساز و تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) از جمله اهدافی هستند که باید دنبال شوند.

وی ادامه داد: موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه در طول سال مطرح است و صحبت از آن در این روزها به اوج خود می رسد. دانشگاه تبریز نیز در این راستا اقدام به برگزاری جلسات و فعالیت‌هایی در دانشکده الهیات و کانون‌های قرآن و عترت کرده است.

وی در پایان بارقدردانی از وقت‌شناسی امام جمعه‌ی تبریز و حضور در مراسم گفت: ایشان از خوابگاه برادران دانشگاه به طور سرزده بازدید کرد و چندمین باری است که به طور قابل تحسین و بدون تشریفات رسمی بازید به عمل می‌آورد. چنین اقداماتی فاصله بین دانشجویان دانشگاهیان مسئولان را کم می‌کند.

"حجت‌الاسلام محمد انوری"، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد حوزه‌ی علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تبریز اظهار کرد:‌ دفتر حوزه‌ی علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تبریز با هدف پرداختن به مباحث معرفتی در سال ۷۹ تاسیس شد تا دانشجویان در کنار دروس تخصصی از مباحث معرفتی و اندیشه‌ی فکری نیز بهره‌مند شوند.

مراسم گرامیداشت روز وحدت بین حوزه و دانشگاه در آستانه‌ی سالروز شهادت آیت‌الله مفتح با حضور نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی و معرفت جویان حوزه‌ اسلامی دانشگاه تبریز در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

همچنین پس از اتمام مراسم، "دبیرخانه‌ دائمی حوزه و دانشگاهیان دانشگاه تبریز" نیز به دست امام جمعه‌ تبریز افتتاح شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha