• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96112112210
  • خبرنگار : 30054

برگزاری ورکشاپ ۳D Video Mapping در مدرسه اینورس

برگزاری ورکشاپ ۳D Video Mapping در مدرسه اینورس

ورکشاپ "۳D Video Mapping" با حضور سجاد صبور، در محل مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، ورکشاپ طراحی و اجرای ۳D Video Mapping در مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس برگزار شد و نکات و اصول لازم برای پیاده‌سازی و استفاده از ابزارهای مورد نیاز به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

با توجه به پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی و خلق هنرهای ترکیبی جدید، هنر معاصر مدام در حال پیشرفت و به روز شدن است. هنر Video Mapping که تقریبا از سال ۱۳۹۱ در ایران به نمایش درآمده و در یک سال گذشته در بین عموم شناخته شده است، یکی از حوزه‌های رو به پیشرفت در زمینه Motion Design است که توسط ویدیو پروژکتور و نور به صورت سه‌بعدی روی سطوح مختلف نمایش داده می‌شود.

در ابتدای این ورکشاپ ارائه‌دهنده پیشینه‌ای از Video Mapping را شرح داده، شرکت‌کنندگان را با انواع ویدیو پروژکتورها و ویژگی‌های آنها آشنا کرده و سپس به معرفی نرم‌افزارهای تخصصی این حرفه پرداخت.

پس از بررسی انواع روش‌های مپینگ روی سطوح مختلف، یک ویدیو مپینگ با روشی ساده در طول ورکشاپ اجرا شد و در نهایت با ارائه توضیحات بیشتری در مورد این حرفه، یک ۳D Video Mapping نیز به صورت عملی در کلاس انجام شد.

به گفته صبور، این ورکشاپ اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا پیش از این، کنفرانس‌های مرتبطی در زمینه تاریخچه و معرفی اولیه این دانش برگزار شده است ولی در هیچ یک از آنها، موضوع بصورت جدی و عملی بررسی نشده است.

وی با انتقاد از سرعت کم پیشرفت هنرهای نوین در ایران افزود که هنرهای نوین در ایران چند سالی از دنیا عقب‌تر است و چنین موضوعی در زمینه ۳D Video Mapping به خوبی قابل مشاهده است.

صبور درباره اینکه ۳D Video Mapping چه کاربردهای عملی دارد، بیان کرد: چنین هنر جدیدی می‌تواند در رونمایی‌ها، غرفه‌ها، دکور تئاترها، کنسرت‌های موسیقی، رویدادها و نورپردازی داخلی و نماهای خارجی استفاده شود.

وی در ادامه افزود: هیچگونه محدودیت محتوایی برای این مدیوم وجود ندارد ولی اگر محتوا، مناسب این مدیا باشد، تاثیرگذاری بیشتری را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha