• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96121508448
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۵ اسفند بخوانید؛

افشای توصیه به سکوت/دغدغه‌های جامعه وکالت/درختکاری مقامات/نشست سخنگو و ...

افشای توصیه به سکوت/دغدغه‌های جامعه وکالت/درختکاری مقامات/نشست سخنگو و ...

کاشت نهال توسط رهبری انقلاب، رییس جمهور و رییس مجلس، توصیه سکوت به جهانگیری، یادداشتی با عنوان"حجاب اختیاری یا برهنگی؟"، انتقال جعبه سیاه هواپیما «ای تی آر» به فرانسه، گزارش توییتری ظریف از محتوای دیدارش با لودریان در تهران، رد دادخواست استیناف بانک ملی ایران از سوی دیوان عالی آمریکا، دغدغه‌های جامعه وکالت در گفت‌وگو با سکان‌دار جدید اسکودا، گزارشی توییتری ظریف از محتوای دیدار خود با لودریان، استفاده آمریکا از شیوه خود روس‌ها جهت تاثیرگذاری در انتخابات روسیه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، پانزدهم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا،پیش از ظهر امروز در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دو اصله نهال میوه (انجیر و زردآلو) کاشتند و سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت و برکات گیاهان، جنگلها و مراتع در حفظ هوا و آب، زیبا و تماشایی کردن فضای زندگی و تولید محصولات مفید برای بشر، خطاب به مسئولان تأکید کردند: مسئولان باید مانع از بین رفتن درختان موجود در شهرها شوند.

همزمان با افتتاح طرح ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران،  رییس جمهور نیز یک اصله نهال بادام کاشت و پس از آن ب ا تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی از سوی مردم و تشویق آنها برای مشارکت در طرح‌های درختکاری و جنگل‌زایی از همه اقشار جامعه به ویژه سازمان‌های مردم نهاد خواست که در این زمینه تلاش کنند و گفت: بیابان‌زایی یک خطر برای کشور است.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری، رییس مجلس یک اصله نهال زیتون را غرس کرد و با تاکید بر اهمیت اجرای قانون تنفس جنگل‌ها در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ترامپ در مسئله همبستگی با رژیم صهیونیستی مرزی نداشته و حاضر است منافع آمریکا را فدای این رژیم کند.

صبح امروز در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران کل کشور معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کسانی که در فضای منفی می دمند، به کشور خدمت نمی‌کنند، گفت‌: اشتباه می کنند که دولت را ناکارآمد جلوه میدهند.جهانگیری افزود: از مقطعی به من توصیه به سکوت کردند و من هم گفتم چشم، ولی الان سر تا ذیل حکومت را به بحث گرفته و می گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود.

در همین همایش وزیر کشور گفت: فرمانداران هسته‌های اصلی و اولیه تجلی اراده دولت در حوزه حاکمیتی در مناطق هستند و موظف هستیم اراده رئیس جمهوری در حوزه اجرایی را در عمل تجلی دهیم.

همچنین محمدباقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت با اهالی رسانه ، تشکیک در آمار رسمی نظام که صرفاً آمار دولت هم نیست را قابل پی‌گیری دانست.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان"حجاب اختیاری یا برهنگی؟" نوشت، بعید است این روسری نیم‌بند آنقدر مزاحم باشد که افرادی برای حذف آن حاضر به در خطر قرار دادن خود باشند، بلکه هدف این است که بعد از حذف روسری نوبت به پوشش‌های دیگر می‌رسد تا به نقطه آخر یعنی خیابانهای اروپا و آمریکا و شمال تهران در زمان رژیم گذشته برسیم.

رییس کمیسیون عمران نیز خبر داد که جعبه سیاه هواپیما «ای تی آر» پنجشنبه به فرانسه منتقل می‌شود و گفت: تجهیزات لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای «ای تی آر 72» در ایران وجود ندارد.

در گزارشی توییتری ظریف محتوای دیدار خود با لودریان همتای فرانسوی‌اش ارائه کرد و نوشت:به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم: اتحادیه اروپا باید ایالات متحده را ملزم به رعایت برجام کرده تا اینکه با خواسته های گزاف آن مماشات کند.

در همین ارتباط سفیر ایران در فرانسه گفت: موفقیت‌آمیز بودن سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران در بستر زمان و در جریان تحولات آینده مشخص می‌شود.

دادخواست استیناف بانک ملی ایران از سوی دیوان عالی آمریکا رد شد. دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه دادخواست استیناف بانک ملی ایران را در مورد حکم یک دادگاه رده پایین‌تر که به قربانبان اجازه دریافت میلیون ها دلار غرامت را با ادعای مداخله ایران در این حملات تروریستی را می‌داد، رد کرد.

یک کارشناس مسائل روسیه با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و طبق نظرسنجی‌ها ولادیمیر پوتین شانس اول پیروزی در این انتخابات است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در تلاش هستند که در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از شیوه خود روس‌ها برای تاثیرگذاری در این انتخابات استفاده کنند.

دغدغه‌های جامعه وکالت در گفت‌وگو با سکان‌دار جدید اسکودا

کمتر از سه ماه است که اداره اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در دست مرتضی شهبازی‌نیا قرار گرفته، فردی که اکنون جایگزین بهمن کشاورز شده، سرپرستی اداره کل امور مجلس، مدیریت اداره کل حقوقی وزارت علوم، مدیریت اداره کل قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی و معاونت پژوهشی و مدیریت مرکز تحقیقات شورای نگهبان، دو دوره عضویت در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، مدیریت گروه و ریاست دانشکده حقوق را در سوابق خود دارد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) پانزدهم اسفند ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha