• شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97012508461
  • خبرنگار : 71129

مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ایتالیا به بن‌بست خورد

مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ایتالیا به بن‌بست خورد

تلاش‌ها برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی ایتالیا به منظور تشکیل دولت ائتلافی پس از دو روز مذاکرات بی‌نتیجه به جایی نرسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا می‌گوید که به دنبال زمان بیشتری برای تشکیل یک دولت ائتلافی است.

وی در پی دور دوم رایزنی‌ها با هدف غلبه بر ناآرامی‌های سیاسی ناشی از انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی به خبرنگاران گفت: من چند روز دیگر هم منتظر می‌مانم و پایان دادن به این بن‌بست را ارزیابی می‌کنم.

حزب ضد مهاجرتی "پنج ستاره" در انتخابات چهارم مارس سال جاری میلادی بزرگترین حزب مستقل بود درحالیکه ائتلاف محافظه کار از گروه‌های کوچکتر به رهبری حزب راست افراطی "لیگ"‌ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد. هر دو طرف نتوانستند اکثریت قاطع را به دست بیاورند.

جنبش پنج ستاره گفته است که تمایل دارد تا با حزب لیگ ائتلاف تشکیل دهد اما تمایلی برای متحد شدن با دیگر هم‌حزبی لیگ به نام "فوزا ایتالیا"‌به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا را ندارد.

حزب لیگ از کنار گذاشتن فورزا ایتالیا امتناع می‌کند و حزب چپ میانه دموکراتیک نیز تاکید دارد که در جایگاه اپوزیسیون بماند.

ماتارلا درباره بن بست سیاسی موجود گفت: براساس رایزنی‌های چند روز گذشته، مشخص است که مذاکرات احزاب سیاسی به پیشرفتی نرسیده است.

رئیس جمهوری ایتالیا گفته است که به رهبران حزب خاطرنشان کرده که ایتالیا سومین کشور بزرگ در ناحیه یورو به یک دولت کاملا عملگرا برای مقابله با مشکلات فراوانش از جمله مناقشات بین‌المللی در زمینه تجارت و بحران فزاینده سوریه نیاز دارد.

یکی از مقام‌های دولت رم گفته است، انتظار می‌رود ماتارلا در ۱۶ یا ۱۷ آوریل سال جاری میلادی بار دیگر نشستی را با احزاب برگزار کند اگر که احزاب نتوانند خودشان توافقی را به دست بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha