• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97020503051
  • خبرنگار : 71593

درخواست گروه هفت از شرکت‌های اینترنتی برای تقویت مبارزه با افراطگرایی

درخواست گروه هفت از شرکت‌های اینترنتی برای تقویت مبارزه با افراطگرایی

یکی از مقامات ارشد کانادا گفت، گروه هفت از شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارند خواسته است اقدامات خود را در مبارزه با گسترش افراط‌گرایی افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رالف گودل، وزیر امنیت اجتماعی کانادا اظهار کرد، وزرای امنیتی گروه هفت در نشستی که با حضور شرکت‌های فیسبوک، توییتر، هولدینگ آلفابت- که شرکت گوگل یکی از زیرمجموعه‌های آن است- و مایکروساف در تورنتو برگزار شد، نگرانی‌های خود را ابراز کردند.

این چهار شرکت از اعضای "انجمن اینترنت جهانی برای مبارزه با تروریسم" هستند که سال گذشته و به دنبال اعمال فشار دولت‌های اروپا و آمریکا تشکیل شد.

گودل در کنفرانسی خبری گفت، بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده، پیشرفت‌هایی در این زمنیه صورت گرفته اما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

مقامات امنیتی معتقدند، حملات تروریستی که در سراسر جهان به طور یک نفره اجرا می‌شوند، تا حدی به این دلیل است که مردم در اثر مطالبی که در اینترنت مشاهده می‌کنند، افراطگرا می‌شوند.

گودل اظهار کرد: حذف مطالب تروریستی باید سریع‌تر صورت گیرد. ما همچنین خواستاریم که این شرکت‌ها در ابعادی گسترده‌تر و به طور متداول به دولت‌های گروه هفت گزارش دهند.

این مقام کانادایی افزود، گروه هفت همچنین از این شرکت‌ها می‌خواهد که روش‌های خودکار خود را برای حذف مطالب مشکوک ارتقا دهند.

انجمن اینترنت جهانی برای مبارزه با تروریسم، دسامبر گذشته اعلام کرد، پایگاه داده‌ای (دیتابیسی) که برای تشخیص مطالب افراطگرایانه ایجاد کرده، بیش از 40 هزار ویدئو و تصویر ذخیره شده دارد.

اتحادیه اروپا نیز ماه گذشته اعلام کرد، شرکت‌های اینترنتی سه ماه فرصت دارند تا نشان دهند که مطالب با محتوای افراطگرایانه را با سرعت بیشتری حذف می‌کنند و در غیر این صورت، قانون آنان را مجبور به این کار خواهد کرد.

این چهار شرکت اینترنتی نیز در خصوص افزایش اقداماتشان برای مبارزه با مطالب افراطگرایانه ابراز تمایل کردند اما در عین حال افزودند، دولت‌ها به این مساله توجه ندارند که چنین اقدامی، از نظر تکنولوژیک تا چه حد چالش‌برانگیز است.

گروه هفت که از آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن تشکیل شده است، در این نشست به بررسی امنیت سایبری و چگونگی جلوگیری از حمله افراطگرایانی که پس از حضور در کشورهایی همچون سوریه و افغانستان، به کشور خود بازگشته‌اند، پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha