• سه‌شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97120703763
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۷ اسفند بخوانید؛

آخرین اخبار درباره برند جذاب کابینه روحانی و...

آخرین اخبار درباره برند جذاب کابینه روحانی و...

تصویب ترازنامه سال ۱۳۹۶، بازتاب گسترده سفر بشار اسد به ایران در رسانه‌های عربی و بین المللی، آخرین اخبار و واکنشهای داخلی و خارجی به استعفای ظریف، یادداشت یک وکیل دادگستری در رابطه با سالروز استقلال کانون وکلا، دیدار مداحان اهل‌بیت با رهبر انقلاب، و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفتم اسفند ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی در همایش مهندسان دفاعی وزارت دفاع گفت: کلیه اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مهندسی و اجرای پروژه‌ها و ساختمان‌های احداث شده باید به گونه‌ای باشد که عملکرد نیروهای مسلح را در کشور الگو، برجسته و بی نظیر ساخته و به یادگار برای نسل‌های آینده باقی بگذارد.

همچنین معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز با بیان اینکه «نگاه دین اسلام و نظام اسلامی ایران به سرباز و سربازی بسیار ویژه است»، خاطر نشان کرد: سربازی آخرین مرحله آموزش و پرورش جوانان است و در دوره سربازی به دنبال انتقال تجارب و آموزش و مهارت‌های زندگی به جوانان هستیم.

در آستانه خجسته سالروز میلاد ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام از سراسر کشور، با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، گفتند: امروز صف‌بندی جبهه حق و باطل همان صف‌بندی‌های دوران پیامبران بزرگ الهی و دوران ائمه اطهار علیهم‌السلام است و همانگونه که در آن زمان جبهه باطل به رغم کثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه مقابلِ انقلاب اسلامی است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد.

نوآوری‌های لایحه جامع انتخابات

در لایحه جامع انتخابات که با هدف تجمیع قوانین انتخاباتی و رفع اشکالات این قوانین در دولت تهیه و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده، بر شفافیت مالی فعالیت‌های انتخاباتی تاکید شده است. شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات، ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در انتخابات پیش از روز رأی‌گیری، پخش مستقیم مناظره‌های انتخاباتی، ساماندهی تبلیغات انتخاباتی و افزایش مجازات‌های مالی برای تخلفات انتخاباتی از جمله نوآوری‌های لایحه جامع انتخابات است.

پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در آن پس از ارائه گزارش سیاست‌های اعتباری و پولی بانک مرکزی، ترازنامه سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید.

رییس جمهور دراین نشست با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت در خط مقدم مبارزه در برابر آمریکا هستند، گفت: من از هر سه وزیر امور خارجه، وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی بابت تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روحانی با تاکید بر اینکه دولت و بانک مرکزی بار سنگینی بر عهده دارند، گفت‌: اگر عده‌ای بخواهند دور کشور را دیوار بکشند، کار دولت را سخت می‌کند؛ ما از همه با هر ایده، خط و جناحی که هستند خواهش می‌کنیم دور دولت را دیوار نکشید، چرا که این به نفع مردم نیست؛ روحانی در ادامه صحبتهایش با اشاره به اینکه واقعیات را به مردم نمی‌گویند ادامه داد: تا مشکلی پیش می‌آید می‌گویند مدیریت دولت. آیا مدیریت دولت مشکل ایجاد کرده است؟ چرا امروز فردا می‌کنید؟ تصمیم گیر در کشور یا دولت است یا مجلس یا رهبری، رهبری چندین بار به من گفته‌اند با این لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند. دولت هم که لایحه را داده، مجلس آن را تصویب کرده است. پس چه کسی مخالف است؟ می‌خواهید چه کار کنید؟

معاون پارلمانی، حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور هم با اشاره به بررسی لایحه پالرمو در مجمع گفت: این لوایح از ضروریات ارتباطات بانکی و مالی با دنیا هستند و امیدواریم لایحه پالرمو به تصویب مجلس تشخیص مصلحت نظام برسد. حسینعلی امیری همچنین در دیدار با آیت‌الله شفیعی، نماینده خوزستان با بیان اینک ه دولت نمی‌تواند به تنهایی از تحریم‌ها عبور کند، گفت: آمریکایی‌ها از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا شرایط بر ایران سخت‌تر شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز فرصت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران را فرصت خوبی برای تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) دانست و ابراز امیدواری کرد لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت تعیین تکلیف شود.

بازتاب گسترده سفر بشار اسد به ایران در رسانه‌های عربی و بین المللی

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در اولین سفر خود به ایران بعد از آغاز بحران در کشورش در سال ۲۰۱۱، در تهران مورد استقبال مقامات عالی کشورمان قرار گرفت. او در این سفر دیداری صمیمانه با مقام معظم رهبری داشت و پس از آن با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدارها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و بین المللی داشت.

ظریف، غایب بزرگ دیدار اسد با رهبر انقلاب و روحانی

محمدجواد ظریف بعد از ماه‌ها که در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را منتشر نمی‌کرد، به بهانه تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و روز زن، خبر از استعفای خود از سمت وزارت خارجه داد و از مردم و مسئولان به خاطر «کوتاهی‌ها» در این عرصه عذرخواهی کرد.

ظریف استعفا کرد

اصرار ظریف بر استعفای خود

پیامک ظریف پس از استعفا

محمد جواد ظریف در واکنش به خبر استعفای جمعی از دیپلمات‌ها و مدیران وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر پرهیز از چنین اقداماتی تصریح کرد: برای بنده خدمت در کنار شما افتخار بود و امیدوارم استعفای بنده تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی اش در روابط خارجی باشد.

واکنش آشنا به استعفای ظریف

واکنش پرویز اسماعیلی به استعفای محمدجواد ظریف

اظهار بی اطلاعی معاون پارلمانی رئیس جمهور از دلایل استعفای ظریف

واعظی پذیرش استعفای ظریف را تکذیب کرد

واعظی: از نظر روحانی ایران تنها یک سیاست خارجی و یک وزیر امورخارجه دارد

استعفای ظریف هنوز پذیرفته نشده است

با وجود آنکه صبح امروز برخی منابع خبری از استعفای محمدجواد ظریف خبر داده‌اند، یک منبع مطلع در دولت با تکذیب این اخبار اظهار کرد که هنوز استعفای وزیر امور خارجه پذیرفته نشده است.

پیش‌بینی دستیار ارشد وزیر خارجه از عاقبت استعفای ظریف

یک حقوقدان برجسته بین الملل: از «ظریف» دلجویی کنید

سفیر ایران در دانمارک: ظریف مانعی بزرگ برای مقامات سعودی، اسرائیل و آمریکا بود

سفیر کشورمان در اوکراین: چه کسانی از استعفای ظریف خوشحال خواهند شد؟

درخواست ضرغامی از ظریف

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در واکنش به خبر استعفای محمدجواد ظریف، اعلام کرد: ما گزارش‌های استعفای وزیر امور خارجه ایران را به دقت رصد می‌کنیم. در حال حاضر اظهارنظر دیگری نداریم.

واکنش پمپئو به استعفای ظریف

نتانیاهو: از دست ظریف راحت شدیم

آخرین آمریکایی‌هایی که با ظریف دیدار کردند

"پایانی ناگهانی تلاش‌های دیپلماتیک ظریف" از نگاه فارین پالیسی

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان: دیپلماسی ایران برجسته‌ترین نماد خود را از دست داد

نگرانی‌ها و خوشحالی‌ها از تصمیم ظریف

تنها دقایقی از ساعت ۱۱ شامگاه دوشنبه ۶ اسفند گذشته بود که خبری محافل سیاسی داخلی و بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داد. محمدجواد ظریف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کناره‌گیری کرد. خبری که از همان دقایق پس از انتشار، واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت؛ عده‌ای مغموم، برخی نگران و بعضی خوشحال.

آیا ظریف منتظر برخی وساطت‌ها و تضمین‌هاست؟

آیا روحانی «برند جذاب» کابینه را حفظ می‌کند؟

یک وکیل دادگستری در آستانه سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، در یادداشتی تصریح کرد: روندی که طی سال‌های گذشته از ناحیه دولت و قوه مقننه نسبت به کانون وکلا در پیش گرفته شده، استقلال نهاد و حرفه وکالت را به شدت مخدوش کرده است.

همچنین رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه تا روز میلاد حضرت زهرا (س) ۶۰۰۰۰ زندانی مشمول بخشنامه عفو گسترده محکومان شدند، گفت: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مناسبت چهلمین بهار آزادی از سوی رهبر انقلاب به زندانیان کشور اعطا شده است تا روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، تعداد ۳۶۰۰۰ نفر از زندانیان آزاد و تعداد ۲۴۰۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

رئیس قوه قضائیه:

آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه بازدید از مراحل ساخت بیمارستان فوق تخصصی قوه قضائیه با اشاره به اینکه کارکنان دستگاه قضائی مشکلات معیشتی زیادی دارند، گفت: مسئله خدمت رسانی در درون قوه قضائیه در جهات مختلف از ابتدا مدنظر بوده است.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون و شش نفر از مرتبطین وی در پرونده، امروز در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضائی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه، حسین فریدون و وکیل وی از اتهامات انتسابی در کیفرخواست دفاع کردند، همچنین قاضی عالیشاه سوالاتی را از متهم ردیف دوم مطرح کرد که (ر. د) و وکیل وی توضیحاتی را ارائه کردند.

*گزارش ایسنا از نهمین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha