• یکشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97121206309
  • خبرنگار : 71605

ثبت موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

ثبت موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ثبت موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی (UMAC) شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل بضاعت‌پور در این‌باره گفت: طی تلاش‌های چندین ماهه موزه تاریخ علوم دانشگاه و پس از ارائه پرونده و مستندات، این موزه در کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی (UMAC) شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در همین راستا موزه تاریخ علوم دانشگاه در پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد بین‌المللی به آدرس اینترنتی http://university-museums-and-collections.net/ardebil/ardabil-science-history-museum ثبت و معرفی شده و در معرض دید جهانی قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این موزه به عنوان هشتمین موزه دانشگاهی از جمهوری اسلامی ایران و پنجمین موزه دانشگاهی از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ثبت رسیده و پیشتاز این امر در شمال و شمال غرب کشور است، تصریح کرد: پیش از این از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موزه‌های مقدم و نگارستان از دانشگاه تهران، موزه برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و موزه تکنولوژی و تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز ثبت جهانی شده و سایر موزه‌های عضو کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی نیز موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موزه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و موزه تاریخ طبیعی دانشگاه فرهنگیان مشهد هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از همکاری نماینده یومک در ایران و ایکوم ایران در تحقق این امر، خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات بین‌المللی موزه تاریخ علوم دانشگاه و استفاده از تجارب و حمایت‌های نهادهای بین‌المللی از نتایج این ثبت و عضویت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha