• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97121809155
  • خبرنگار : 71560

میرزایی: باید در حوزه‌های اجرایی میدان را برای جوانان باز کرد

میرزایی: باید در حوزه‌های اجرایی میدان را برای جوانان باز کرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «در کشورهای توسعه یافته جوانان نقش پررنگی در حوزه‌های اجرایی ایفا می‌کنند»، گفت: تمام دستگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در به‌کارگیری جوانان داشته باشند. نیروهای جوان، مسلط و به‌روز باید حوزه‌های اجرایی را در دست گیرند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و تاکید بر فراهم ساختن زمینه‌ حضور جوانان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: زمانی که به کشورهای توسعه یافته نگاه می‌کنیم بسیاری از مدیران در قسمت‌های مختلف کشور جوان هستند، چرا که دانش مدیریت و مهارت اداره شرکت‌ها با توجه به سرعت تحولی که در حوزه علم و فناوری در حال انجام است، نیاز به پوست‌اندازی دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: نیروهای جوان‌تر، مسلط‌تر و به‌روزتر مدیریت و اداره امور را در اغلب کشورهای توسعه یافته برعهده دارند، اما در حوزه سیاست شاید کمی تفاوت وجود دارد. در حوزه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری معمولا از افراد با تجربه‌تر استفاده می‌شود، چرا که آنها سردی و گرمی روزگار را چشیده‌اند و احساساتی عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه اجرایی با حوزه تصمیم‌گیری تفاوت دارد. در حوزه اجرا میدان باید برای جوانان باز باشد. در بیانیه مقام معظم رهبری نیز تاکید شده بود برای حرکت کشور به سمت توسعه نیاز به کارگزاران و مدیران و دانشمندان جوان داریم.

میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه «ما در گذشته تجربه جنگ هشت ساله را داشتیم که در آنجا شکست دشمن توسط نیروهای جوان و مدیران جوان رقم خورد» خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در به‌کارگیری جوانان داشته باشند. متاسفانه از آنجا که در کشور ما عمده اقتصاد در دست دولت است، همه نگاه‌ها به سمت دولت است، در حالی که در خیلی از کشورها شرکت‌های صنعتی، تجاری و تولیدی که حتی دولتی نیز نیستند، از نیروهای جوان و به‌روز استفاده می‌کنند. حتی در اغلب کشورها صنعت توریسم نیز در دست جوانان است. از جوانان باید در جایگاه‌های درستی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha