• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97122010384
  • خبرنگار : 71565

میرزاده:

تاکید ‌رهبری درباره رشد شعور معنوی در جامعه تذکر برای بازگشت به ارزش‌های انقلاب بود

تاکید ‌رهبری درباره رشد شعور معنوی در جامعه تذکر برای بازگشت به ارزش‌های انقلاب بود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اشاره ‌رهبری درباره رشد شعور معنوی در جامعه تذکری برای بازگشت به ارزش های والایی بود که برای آن شهید دادیم.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دو مبحث شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است،گفت:  ۴۰ سال است که از انقلاب ما گذشته است، مهم ترین دستاورد و بازتاب بیرونی این انقلاب بحث معنویت بود، این انقلاب به ارزش های معنوی پایبند است که تفاوتش با دیگر انقلاب ها را مشخص می کند. آنگونه که باید و شاید در عمل نتوانستیم خروجی مطلوبی از این ارزش های والا، اعتقادات و شعور معنوی که عامل اصلی پیروزی انقلاب ما بود به مردم نشان دهیم.

وی افزود: خط قرمزهای اعتقادی ما بالاتر از همه چیز بود و هنگامی که بحث مسائل معنوی پیش می‌آمد این معنویت در اولویت قرار می‌گرفت و مبحث جناحی و گروه بندی به کنار می‌رفت، اما به تدریج مصلحت اندیشی های سیاسی، گروهی و مسائل دنیوی را بیشتر مورد توجه قرار می دهیم. فکر می کنم ما بهترین جوانان را در راه این انقلاب تقدیم همین ارزش های معنوی کردیم آن هم در حالی که در این حوزه هیچ گاه بحث های سیاسی، جناحی، گروهی و دنیوی مطرح نبود و بلکه پشتوانه این ها شعور معنوی و مسائل اخلاقی بود که نمی‌توان آن را با خط کش های زمینی سنجید، شعور معنوی توجه به همان ارزش هایی بود که برای آن انقلاب کردیم و چنین جوان هایی تقدیم انقلاب کردیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی این مباحث در بیانیه مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار می گیرد باید توجه کنیم که این بیان تذکری بود که بعد از ۴۰ سال بازگردیم به ارزش هایی که برای آن انقلاب کردیم، کدام از شهدای ما و جوانان ما که زندگیشان را فدای این ارزش ها کردند غیر از مسائل معنوی و اخلاق هدفی دیگر داشتند؟ هنگامی که معنویت ما افزایش پیدا کرد و ارزش های والای انسانی را در اولویت قرار دادیم باید شاهد باشیم که این موضوع در اخلاق ما و در وجدان اخلاقی تاثیر مثبت داشته باشد.

میرزاده اضافه کرد: اگر این موضوع محقق شود در آن زمان برای منافع دنیوی ارزش ها را زیر پای نمی‌گذاریم و وحدت ملی ما مستحکم می شود، ما در آن زمان با ارزش ها و دستاوردهای خود توانستیم در مقابل دنیایی که علیه ما بسیج شده‌ بودند بایستیم و از ارزش هایمان دفاع کنیم. باز هم می توانیم به این شعور معنوی بازگردیم تا شاهد تاثیر آن در وجدان اخلاقی جامعه باشیم و بتوانیم دست در دست هم برای سازندگی کشور تلاش کنیم. غیر از این است که دلیل این گرانی ها و این مشکلات اقتصادی  فراموشی ما از ارزش ها و شعور معنوی است؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام افراد که این موضوع شعور معنوی و وجدان اخلاقی را درک می کنند باید توجه به این موضوع را از خودشان آغاز کنند، رسالت برخی دستگاه ها نیز اهتمام به چنین مباحثی است، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، نهادهای مختلف فرهنگی، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی مخاطب این فرمایش حضرت آقا هستند و رسالتی به غیر از اهتمام به این موضوع ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha