• یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98032611871
  • خبرنگار : 71610

فلسطین: معاهده صلح آمریکا تغییر جهت داده است/ تظاهرات فلسطینی‌ها علیه "معامله قرن"

فلسطین: معاهده صلح آمریکا تغییر جهت داده است/ تظاهرات فلسطینی‌ها علیه "معامله قرن"

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به آمریکا توصیه کرد که "راه‌های گذشته را بار دیگر تجربه نکند، چراکه تمامی این راه‌ها به بن بست منتهی خواهد شد". در همین حال صدها شهروند فلسطینی علیه "معامله قرن" در شهر رام الله تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: توطئه آمریکا (معامله قرن) به مانع خورده و تغییر جهت داده است و دلیل آن نیز مخالفت فلسطین با این توطئه و موضع شفاف رئیس تشکیلات خودگردان در قبال قدس، آوارگان و اصول ملی بوده و همین مسأله سنگ بنای تغییر جهت در مسیر این توطئه علیه ملت فلسطین است.

وی افزود: به رغم عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود و عدول از معامله قرن به صِرف برگزاری یک کارگاه، همچنین این احتمال وجود دارد که این موضع به یک سند خارج از قانون بین‌المللی و مشروعیت عربی تبدیل شود.

ابو ردینه درباره کارگاه اقتصادی بحرین نیز گفت که هدف از این کارگاه کنار گذاشتن مذاکرات سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی است و این کارگاه به بن بست منتهی خواهد شد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی نباید راه حل‌هایی را آزمایش کنند که طی ۷۰ سال گذشته با شکست روبه رو شده‌ است.

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی در شهر رام الله در محکومیت معامله قرن آمریکا و کارگاه اقتصادی بحرین که قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی (۴ و ۵ تیر) برگزار شود، تظاهرات کردند.

معترضان فلسطینی با سر دادن شعارهایی علیه دولت آمریکا و طرح‌های آن تأکید کردند که استقلال فلسطین را با طرح و پول معاوضه نخواهند کرد.

تظاهرکنندگان همچنین رویکرد برخی کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم و مشارکت در کارگاه بحرین را به شدت محکوم کردند و خواستار تغییر موضع این کشورها نسبت به کارگاه مذکور و مشارکت در آن شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خطاب به مسئولان فلسطین تأکید کردند که هر فردی در کارگاه بحرین مشارکت کند، خائن است.

این تظاهرات در چارچوب فعالیت‌هایی برگزار می‌شود که گروه‌ها و احزاب ملی فلسطین و نهادهای غیردولتی با نزدیک شدن موعد برگزاری کارگاه بحرین خواستار انجام آن شده‌اند.

در همین راستا، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در سخنانی عنوان کرد: هر فردی که این معامله (معامله قرن) را امضا یا قبول کند خائن است. کارگاه منامه با ابتکار عمل صلح عربی و مصوبات نشست سران سازمان همکاری اسلامی در مکه در تضاد است و ما هیچگونه توجیهی را حتی از کسانی که تحت شرایط مشخصی ناگزیر به مشارکت در این کارگاه می‌شوند، نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: کارگاه اقتصادی بحرین پیش از اینکه متولد شود در نطفه خفه شده است و همین مساله برای ناکامی این نشست کافی است که هیچ فلسطینی در این کارگاه مشارکت نمی‌کند. تمامی گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کرده‌اند و تمامی تاجران فلسطینی و شخصیت‌های مختلفی که به این کارگاه دعوت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ فرد هستند، هیچ‌ یک در گارگاه اقتصادی بحرین حضور نخواهد یافت.

الاحمد تصریح کرد: سه مقام رسمی فلسطینی به کارگاه منامه دعوت شده‌اند و ما به این دعوتنامه‌ها حتی با عذرخواهی از عدم حضور در آن، پاسخ نخواهیم داد و طبق اطلاعات به دست آمده، آمریکا کارگاه بحرین را به عنوان جایگزینی برای مطرح کردن جزئیات معامله‌ای به راه انداخته است که قرار بود جزئیات آن پس از عید فطر اعلام شود.

از سوی دیگر، جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای خواهان برگزاری اعتصاب فراگیر در فلسطین همزمان با برگزاری نشست منامه شد.

در همین راستا، جمال محیسن، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد: در تاریخ ۲۵ ماه جاری میلادی اعتصاب فراگیر در فلسطین در اعتراض به نشست بحرین برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اعتصاب فراگیر پیام ملت فلسطین خطاب به اشغالگران و جهانیان و شرکت کنندگان در نشست منامه است.

محیسن تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده که تلاش‌های عربی برای پایان دادن به اشغالگری قوت بگیرد.

قرار است نشست بحرین در تاریخ ۲۵ ماه جاری میلادی در راستای اجرای معامله قرن برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha