• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98040200748
  • خبرنگار : 71610

مصر و اردن در کارگاه بحرین شرکت می‌کنند

مصر و اردن در کارگاه بحرین شرکت می‌کنند

مصر و اردن از مشارکت خود در کارگاه اقتصادی بحرین که در راستای اجرای بخشی از طرح "معامله قرن" برگزار می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی مصر به نقل از احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که یک هیئت مصری به ریاست معاون وزیر دارایی این کشور در کارگاه اقتصادی بحرین که قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در منامه برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

احمد حافظ افزود: مشارکت مصر در این کارگاه در راستای توجه همیشگی قاهره به هرگونه تلاشی برای تعامل با چالش‌های اقتصادی صورت گرفته است که ملت فلسطین با آن مواجه هستند.

در همین حال، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای از حضور این کشور در کارگاه اقتصادی بحرین خبر داد.

در این بیانیه آمده است که یک هیئت اردنی به ریاست معاون وزیر دارایی در کارگاه بحرین شرکت خواهد کرد.

وزارت خارجه اردن در ادامه بیانیه خود تأکید کرده است: این مشارکت حامل پیامی واضح درباره موضع اردن است که تأکید می‌کند هیچ طرح اقتصادی جایگزین راه حل سیاسی نخواهد شد؛ راه حلی که به اشغال‌گری‌ پایان می‌دهد و تمامی حق و حقوق قانونی ملت برادر فلسطین را برآورده می‌کند.

در همین راستا، سفیان القضاة، سخنگوی وزارت خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مشارکت اردن در این کارگاه با هدف شنیدن موارد مطرح شده در آن و تعامل با آنها طبق اصول ثابت خود که بر مرکزیت داشتن مسأله فلسطین تأکید دارد، صورت می‌گیرد.

وی همچنین راه حل دو کشوری را تنها راه برای حل و فصل مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی دانست.

القضاه ادامه داد: اردن با هر طرح اقتصادی و سیاسی طبق مواضع ثابت خود برخورد خواهد کرد و به تلاش و تماس با جامعه بین‌الملل و همچنین به کارگیری تمامی امکاناتش برای حمایت از مواضع خود و حقوق فلسطین ادامه خواهد داد.

کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از "معامله قرن"، به درخواست آمریکا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود.

پیشتر بحرین، عربستان، امارات و سازمان ملل برای حضور در این کارگاه اعلام آمادگی کرده بودند. این در حالی است که مقامات فلسطین بارها با حضور در این کارگاه که "به دنبال تضییع حق و حقوقشان است" اعلام مخالفت کرده‌اند. عراق و لبنان نیز به دلیل حمایت از ملت مظلوم فلسطین در کارگاه منامه حضور نمی‌یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha