• دوشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98040301813
  • خبرنگار : 30054

اهمیت خیریه مدرسه سازی در ساخت جامعه‌ای بهتر

اهمیت خیریه مدرسه سازی در ساخت جامعه‌ای بهتر

همه ما دنیا را جایی رنگارنگ و پر از شادی برای کودکان آرزو می­‌کنیم اما شاید تک تک‌مان قادر به آفریدن دنیایی چنین رویایی و خوب نباشیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بنیاد برین، مشارکت در امور خیریه در جوامع پیشرفته به یکی از ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است. در عین حال در میان ما خیرین نیکوکاری هستند که از بلندنظری و نیک‌اندیشی بیشتری برخوردار بوده و از طریق بنیان گذاشتن یا فعالیت در خیریه شروع به تلاش برای خلق دنیایی شادتر برای کودکان می‌کنند. خیریه‌هایی که کارهایی با اهداف گوناگون انجام می‌دهند از جمله حفظ و بهبود سلامتی کودکان و یا امور آموزشی آن‌ها، همگی در تلاش برای تحقق همین رؤیای رنگارنگ ما هستند.

خیریه برین

بنیاد برین بنیاد خیریه‌ای است که اهمیت زیادی به کودکان سرزمین عزیزمان می‌دهد. این بنیاد در تلاش است سلامت روان را به جامعه‌ای که کمتر سلامت روانش مد نظر قرار می‌گیرد باز گرداند. به همین منظور اقدام به برگزاری دوره‌های مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان خود کرده و از این طریق خواستار بازگرداندن عزت نفس به جامعه ضعیف و نیازمند کمک می‌باشد. کارگاه‌های اجباری این بنیاد برای مادران تحت حمایت به منظور بالا بردن دانش مادران در پروراندن فرزندانی سالم است که سرنوشت فردای کشورمان را به دست دارند. شاید به این نکته کمتر توجه شده باشد اما واقعیت این است که سلامت روان کودکان امروز تضمین کننده سلامت جامعه فرداست؛ جامعه‌ای که فرزندان همه ما چه آن‌ها که از رفاه بیشتری برخوردارند و چه قشر ضعیف‌تر و آسیب‌دیده همگی باید در کنار هم زندگی کنند. بنابراین چه خوب است که دست به دست یکدیگر داده و در جهت سلامتی روان همه کودکان ایران تلاش کنیم. کودکان برای سالم بزرگ شدن به رشد اجتماعی نیاز دارند و بنیاد برین با فراهم آوردن امکانات مناسب برای کودکان تحت حمایت خود و خانواده‌هایشان به برگزاری برنامه‌های تفریحی می‌پردازد. همچنین از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف ورزشی و هنری به حمایت از ایشان می‌پردازد.

مدرسه سازی در برین

بنیاد برین در راستای بهبود بخشیدن زندگی کودکان بخش بزرگی از فعالیت‌هایش را به مدرسه سازی اختصاص داده است و با کمک خیرین مدرسه ساز تا کنون پروژه‌های متعددی را در سراسر کشور به اجرا در آورده و یا در حال اجرای آن‌هاست. اگر موشکافانه نگاه کنیم در می‌یابیم که بی‌شک مدرسه سازی بزرگ‌ترین گام برای بالا بردن سطح آگاهی، تحصیلی و مهم‌تر از همه فرهنگ جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم. هنگامی که کودکان علی‌رغم اشتیاق فراوان به یادگیری و تحصیل به دلایل مختلف اقتصادی و نبود امکانات از تحصیل باز بمانند، جامعه یا حداقل بخش‌هایی از آن رشد نخواهد کرد. آنگاه چطور از جامعه‌ای رشد نایافته انتظار داشته باشیم پیشرفت کند و همگام با کشورهای توسعه یافته دنیا گام بردارد؟

برخی پروژه‌های ساخت مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز برین

یکی از پروژه‌های در حال اجرای بنیاد برین اقدام به ساختن مدرسه در روستای رمین در استان سیستان و بلوچستان است. این پروژه از آن جهت بسیار چشم‌گیر و موفق است که این روستا صاحب مدرسه‌های سبز شده است. مدرسه سبز دارای ساختمان‌های دوست‌دار محیط زیست می‌باشد که ضمن حفاظت از محیط زیست طبیعی روستا حافظ کودکان در برابر زلزله و آتش‌سوزی است. معماری سبز چند دهه است که در نقاط مختلف دنیا به اجرا گذاشته می‌شود تا اهمیت طبیعتی را که زندگی ما بدان وابسته است همیشه در نظر داشته و به آن احترام بگذاریم.

خیرین مدرسه ساز همچنین با شرکت در پروژه ساخت مدرسه‌ای در روستای آبگرمک در استان خوزستان توسط این بنیاد توانستند ۴۳ دانش‌آموز دختر و پسر این روستا را از رنج پیاده‌روی تا شهر رها کنند. واقعاً چه کاری بیش از این می‌تواند ارزشمندتر، حقیقی‌تر و دارای خیر و رحمت باشد؟ مگر اینطور نیست که کودکان باید بدون دغدغه درس بخوانند، بیاموزند و رشد کنند؟ پس رهانیدن آن‌ها از دغدغه و فراهم آوردن محلی امن و راحت برای آن‌ها اگر از کارهای بزرگ و اثرگذار نیست، پس چیست؟

یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ این بنیاد که به همت خیرین مدرسه ساز در حال اجرا می‌باشد، ساخت مدرسه‌ای در روستای سرسبز و تاریخی تیس کوپان واقع در استان سیستان و بلوچستان است. این روستا که در گذشته یکی از مهم‌ترین بندرگاه‌های ایران و محل تجارت بازرگانان بوده است، امروز نیازمند مدرسه‌ای برای پرورش دانش‌آموزانش و یادآوری پیشینه قدرت تاریخی آنجا به آن‌هاست. مواجه شدن با چنین مکان‌هایی که روزگاری جایگاهی مهم داشته‌اند و امروز آنقدر دور افتاده‌اند که دانش‌آموزانش محتاج مدرسه‌ای کوچک هستند، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. ای کاش ما امروز به گونه دیگری رفتاری کنیم تا آیندگان مجبور نباشند شاهد چنین ویرانی و عقب ماندگی بزرگی باشند. به طور کلی به نظر می‌رسد استان سیستان و بلوچستان امروز خیلی به کمک نیاز دارد و بسیاری از روستاهای آن فاقد امکانات تحصیلی مطلوب است.

بنیاد برین با تقبل هزینه ساخت مدرسه‌ای دیگر در استان سیستان و بلوچستان در روستای کهن کهور در حال ساخت مدرسه سه کلاسه برای کودکان این روستاست و به زودی ۷۴ دختر و پسر آنجا به تحصیل مشغول خواهند شد.

اجرای چنین پروژه‌هایی به کمک و همت خیرین مدرسه ساز ممکن شده است و امید می‌رود که هر روز شاهد افزایش آن باشیم.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha