• دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98041004873
  • خبرنگار : 30054

سفری ارزان به جزایر جنوبی ایران در تابستان

سفری ارزان به جزایر جنوبی ایران در تابستان

با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بازار مسافرت در بین خانواده‌ها گرم می‌شود. در واقع تابستان فرصت خوبی برای رفع خستگی، گردش و دورهم بودن خانواده‌ها و حتی دوستان است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آرشین پرواز، با توجه به گرم‌شدن هوا، عده‌ای تصمیم می‌گیرند تا باروبندیل سفر را بسته و به مناطق خوش آب‌وهوا و خنک، به‌خصوص استان‌های شمالی کشور، مسافرت کنند و بتوانند اوقات خوشی را در طبیعت و آب‌وهوای خنک سپری کنند. انتخاب مقصد مناسب برای سفر، یکی از مهم‌ترین مراحل مسافرت است که همه ماقبل از سفر درباره مکانی که قرار است مقصدمان باشد، مشورت کرده و سپس انتخاب می‌کنیم.

سنجیدن شرایط مقصد از قبیل وجود امکانات، آب‌وهوا، مسافت و البته هزینه‌ها جزو مسائل مهمی است که باید قبل از سفر به آن‌ها توجه داشت. مهم‌ترین بحث مربوط به مدیریت هزینه‌ها می‌باشد. برآورد هزینه‌ها و بودجه مورد نیاز برای سفر باید با برنامه‌ریزی مناسب انجام شود تا مشکلی در سفر به وجود نیاید؛ اما ارزان سفر کردن هم می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد! یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند تا حدودی به شما در کاهش هزینه‌های سفر کمک کند سفر با تورهای مسافرتی لحظه آخری است که می‌توانید برای شناخت این تورها روی لینک کلیک کنید و به صفحه مربوطه رفته و اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

عده‌ای با توجه به هزینه‌های موجود در مقاصد پربازدید، سعی می‌کنند به مناطقی سفر کنند که هزینه کمتری برایشان داشته باشد. البته ارزان سفر کردن در تابستان دغدغه بسیاری از خانواده‌هاست که در این صورت می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی و یا حتی انتخاب تورهای مسافرتی ارزان آن را تجربه کرد.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها در سفر کمک کند، رفتن به مناطق گردشگری است که عده کمتری در تابستان آن را برای مسافرت انتخاب می‌کنند که البته یک مزیت دیگر هم دارد و آن‌هم دور بودن از شلوغی‌های مقاصد پربازدید است. برخلاف عده‌ای که شهرهای شمالی را برای سفر انتخاب می‌کنند، بسیاری از خانواده‌ها که به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستند، جزایر جنوبی کشور را برای این کار انتخاب می‌کنند. با توجه به موقعیت گردشگری دو جزیره زیبای قشم و کیش، این جزایر همواره جزو پر رفت و آمدترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. البته رفتن به این دو جزیره در فصل‌هایی که آب‌وهوای منطقه خنک است، نیازمند هزینه‌های بیشتری است و فقط در تابستان است که با هزینه کمتر امکان سفر به این جزیره فراهم می‌شود.

با رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، کم‌کم از ورود گردشگران به جزایر جنوبی کشور کاسته می‌شود. اگر جزو آن دسته هستید که می‌خواهید با هزینه کمتری از جزایر جنوبی ایران دیدن کنید، فصل تابستان فرصت بسیار خوبی است تا تور کیش ارزان را رزرو کنید.

به دلیل گرم شدن این مناطق، جزیره کیش و قشم به نسبت سایر فصول خلوت‌تر می‌شوند و به همین دلیل سفر به این دو جزیره بسیار ارزان قیمت‌تر تمام خواهد شد. اجاره سوئیت یا رزرو هتل، هزینه‌های حمل‌ونقل و خورد و خوراک و همچنین تفریحات مجموع هزینه‌هایی است که در سفر باید انجام شود.

فصل تابستان علی‌رغم وجود گرما و بالا رفتن دمای هوا در جزایر جنوبی کشور، توانسته با استقبال بی‌نظیر گردشگران روبه‌رو شود. جزیره کیش و قشم، توریستی‌ترین جزایر ایران هستند و جاذبه‌های بسیاری دارند.

دیدن فرهنگ و آداب و رسوم بومیان این مناطق هم می‌تواند بسیار جالب باشد. علاوه بر جاذبه‌ها آنچه باعث می‌شود در این دو جزیره به گردشگران بیشتر خوش بگذرد، وجود تفریحات متنوع و مهیج است که تقریباً در هیچ کجای ایران آن‌ها را نمی‌توانید تجربه کنید و فقط در کیش و قشم شرایط انجام این تفریحات مهیا است.

نزدیکی دو جزیره قشم و کیش به خلیج‌فارس، باعث شده تا تفریحات متعدد آبی در این جزایر برای گردشگران فراهم باشد. اگر در تابستان به این جزایر سفر کنید، علاوه بر هزینه‌های کمتر می‌توانید از تفریحات آبی که در فصل تابستان حسابی هم می‌چسبد، استفاده کنید و لحظات شادی را تجربه نمائید. مسلماً شنا کردن در هوای گرم تابستان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. تفریحات جزایر در تابستان فقط به شنا کردن محدود نمی‌شود بلکه سایر تفریحات آبی از قبیل، غواصی، جت اسکی، کیبل اسکی، چتر پاراسل، قایق‌سواری، ماهیگیری، بنانا، فلایت بورد، کایت بوردینگ، اسکوتر غواصی، بیگ بال و شاتل را نیز می‌توانید در این جزایر تجربه کنید. علاوه بر تفریحات، وجود پلاژها که دارای امکانات متنوعی هستند، می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات را در سفر به جزیره به ارمغان آورد.

سوارشدن بر کشتی‌های تفریحی که برنامه‌های شاد و مهیج همراه با اجرای موسیقی زنده، جنگ شادی، مسابقه، پذیرایی و سرو شام در رستوران کشتی و قرعه‌کشی و اهدای جوایز انجام می‌شود، می‌تواند لحظات خوشی را در ذهن‌ها ثبت کند.

البته که در فصل تابستان، گردشگرانی که قصد خرید دارند می‌توانند با تورهای ارزان قشم به این جزیره سفر کنند. بازارها و مراکز خرید این دو جزیره در فصل تابستان حال و هوای دیگری دارد. در فصل تابستان می‌توانید از تخفیف‌ها ویژه تابستانی هم بهره‌مند شوید و با قیمت‌های مناسب سوغاتی‌های بسیاری را برای خود و خانواده از این جزایر به یادگار ببرید.

البته در فصل تابستان، جشنواره تابستانی کیش در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است. در جشنواره تابستانی کیش، برنامه‌های شاد و مفرحی برگزار می‌شود که در رونق گردشگری در این منطقه نیز بسیار مؤثر بوده است. در این جشنواره، برنامه‌های متنوعی برای گردشگران در نظر گرفته شده است تا بتوانند یک تابستان به‌یادماندنی را در این جزیره تجربه نمایند. اجرای موسیقی سنتی، موسیقی پاپ، نمایش فیلم‌های جذاب، برنامه‌های متنوع ورزشی، برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی، برگزاری کنسرت خواننده‌های محبوب کشور، تئاتر، استندآپ کمدی، برپایی کارناوال‌ها، جنگ شادی از جمله برنامه‌های جشنواره تابستانی است. مهمانان جزیره می‌توانند با شرکت در این جشنواره شانس خود را برای بردن جوایز مختلف و یا تخفیفت خرید از مراکز امتحان کنند. البته برای سرگرم کردن کودکان هم برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha