• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98052713005
  • خبرنگار : 71511

فیاضی: اقدامات اخیر دستگاه قضا در مردم خوش‌بینی ایجاد کرده است

فیاضی: اقدامات اخیر دستگاه قضا در مردم خوش‌بینی ایجاد کرده است

یک فعال سیاسی گفت: اقدامات اخیر دستگاه قضا که به دستور رئیس جدید این قوه صورت گرفته است، در مردم خوش‌بینی ایجاد کرده که تداومش در گروی تداوم این اقدامات است.

عبدالواحد فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت مبارزه با فساد در تمام ارکان و دستگاه‌ها، ‌اظهار کرد: آنچه که امروز در جامعه ما بیش‌ از هر چیزی مهم است، مبارزه با فساد است. فساد کلیدی‌ترین عامل تضعیف جامعه و انهدام دستاوردهای نظام است.

وی ادامه داد: امروز بیش‌ از هر زمانی ضرورت دارد تا با فساد همه جانبه در کشور مبارزه شود، البته لازم به یادآوری است که ما بنا نداشتیم تا عوامل فساد در جامعه ایجاد شود، اما متاسفانه در دهه‌های گذشته این عوامل ایجاد شد و رشد کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی عنوان اژدهای هفت سر برای فساد استفاده می‌شود یعنی کار خیلی بزرگ و خطیر است و احتمال اینکه این اژدها در جریان مبارزه کسانی که در راستای مبارزه هستد را تسلیم کند هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در راه مبارزه همه جانبه با فساد وجود وحدت، یکپارچگی و انسجام میان همه ارکان از قوه قضاییه تا مجلس و دولت ضروری است. همه ارکان و قوا با وحدت و هم‌داستانی می توانند در مبارزه موفق شوند.

فیاضی همچنین تصریح کرد: برای مبارزه با فساد خود دستگاه‌های مبارزه کننده باید عاری از فساد باشند. مهم است تا خودشان هم پاکسازی شوند. از آنجایی که قوه قضاییه به تنهایی موفق نمی شود، سایر ارکان نظام همه باید دنبال مقابله با فساد باشند.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: کسی که در فساد مشارکت داشته نمی‌تواند با آن مبارزه کند. خیلی ها اراده مقابله با فساد را ندارند در حالی که الان در پست‌های مهمی هستند. کسانی که در جهت حذف فساد عمل می‌کنند باید به این موضوعات توجه داشته باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "آقای رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا کار بزرگی را در پیش دارد" گفت: اقدامات اخیر دستگاه قضا که به دستور رئیس جدید این قوه صورت گرفته است در مردم خوش‌بینی ایجاد کرده که تداومش در گروی تداوم این اقدامات است.

وی گفت: اگر کسانی که باید در کنار رئیسی به مبارزه با فساد کمک کنند سالم نباشند اتفاقی نمی افتد. اگر اطرافیان رئیس یک قوه دستی در فساد داشته باشند، نمی‌شود کاری کرد. مجلسی می تواند رئیسی را همراهی کند که عاری از فساد باشند و فرد یا افرادشان در حوزه فساد وارد نشده باشند.

وی در پایان با اشاره به آثار مثبت مبارزه با فساد خاطرنشان کرد که با مبارزه ریشه‌ای با این پدیده زشت نه تنها سرمایه‌های مالی به بیت‌المال باز می‌گردد که اعتماد عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی نیز جذب نظام و مسئولین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha