• پنجشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98062816719
  • خبرنگار : 71639

در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون "پدر دروغ‌ها" خوانده شد

در جلسه استماع دیوان عالی انگلیس؛بوریس جانسون "پدر دروغ‌ها" خوانده شد

یک وکیل در جلسه استماع دیوان عالی بریتانیا که برای رسیدگی به جوانب اقدام بوریس جانسون در تعلیق پارلمان برگزار شده، او را در تلاش برای پیشبرد بریگزیت، "پدر دروغ‌ها" خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دومین روز از مباحثات مقامات بریتانیا بر سر اینکه آیا پیشنهاد بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به ملکه برای تعلیق پارلمان غیرقانونی بوده یا خیر، در بالاترین دادگاه بریتانیا اعلام شد که اقدام جانسون، دموکراسی پارلمانی را زیر پا گذاشته است.

ایدن اونیل، وکیلی که نمایندگی ۷۵ عضو پارلمان این کشور -که اقدام جانسون را محکوم کرده‌اند- را برعهده دارد، اظهار داشته نخست‌وزیر با سوء استفاده از قدرت خود، به طور غیر قانونی پارلمان را برای پنج هفته معلق کرده است. پایان این تعلیق، روز چهاردهم اکتبر است و بریتانیا در تاریخ سی و یکم همان ماه، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

او به قضات دادگاه عالی گفته است: "مادر پارلمان‌ها (اصطلاحی که گاها توسط سیاست‌مداران بریتانیا به پارلمان این کشور اطلاق می‌شود) توسط پدر دروغ‌ها معلق شده است؛ دیگر کافیست".

خود بوریس جانسون می‌گوید با تعطیل کردن پارلمان، قصد دارد فصلی جدید با دستور کار تازه‌ای ایجاد کند.

سیاست‌مداران اپوزیسیون معتقدند این اقدام جانسون، تلاشی برای خاموش کردن صدای مخالفانی است که با برنامه‌های او برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا، هم‌سویی ندارند. جانسون وعده داده تا این اتفاق در روز سی و یکم اکتبر، "با یا بدون توافق" انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۸ ۲۲:۰۴

بوریس جانسون، پدر دروغ‌ها! یعنی گوی سبقت رو از ترامپ دزدید؟! فکر نکنم. رکوردهای جناب ترامپ قراره تو کتاب گینس ثبت بشه که یکی از این رکوردها، دروغ گفتنه.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۳

گاها! گاه فارسی با تنوین عربی غلط است. سابقه ادبی و قدیمی هم ندارد که استفاده می کنید. گهگاه، گاه گاه، بعضا و ....اینها همه باید بی استفاده بماند. برای یک عامی شاید قابل قبول باشد اما خبرگزاری دانشجویان نه